Verre reis juli-augustus 2021

donaldje

Active Member
Dag reisgenoten!

Even vooruit denken en plannen. Ik word in 2021 met een nieuwe voordeur 40 jaar en wil dat toch 'vieren' met een grote reis, en dat zou toch wel verder mogen dan Europa (nog nooit buiten Europa geweest, wel al tot de grenzen ;-)

Periode: juli - augustus 2021 (onderwijs hier dus ik kan pas 1 juli 2021 vertrekken) voor toch wel langer dan 2 weken: ik denk dat 5 weken of zo ok zouden zijn. Als de reis echt te gek zou worden, kan ik wel overwegen om verlof-zonder-wedde te nemen maar dat moet op tijd aangevraagd worden dus dat moet ik dan wel tegen Kerst weten.

Verre bestemming: ik droom van Australië maar kan overtuigd worden tot wat anders. Noord- of Zuid-Amerika kan zeker ook. Azïe zegt me op het eerste zicht weinig hoewel ik in dit stadium nog geen bestemming wil uitsluiten.

Activiteiten: ik hou van afwisseling: zon-zee-strand-zwembad-hotel maar ook hiking-bergen-tent-kano. Lokale keuken is ook altijd goed. Eerder natuurliefhebber hier. Cultuur ligt me iets minder, hoewel ik op een verre bestemming uiteraard daar ook tijd voor wil reserveren; voor mij is cultuur eerder beleven dan alle kerken fotograferen. een ruïne bezoeken zorgt voor een compromis :p

Budget: tja ik weet wel dat zo'n verre reis wat zal kosten, maar wil geld niet nodeloos uit het raam gooien. Als het de moeite loont, kan het zeker. Het hoeft niet alleen tent of caravan te zijn, kan ook naar hostel of b&b of hotel gaan. Beetje afhankelijk van gebied en activiteit zekers? Of een afwisseling hierin.

Zelf rijd ik niet zo graag met de auto dus zoek ik meestal gebieden die bereikbaar zijn met openbaar vervoer, maar in de outback van Australië zou ik precies nog wel durven rijden ;-)

Leeftijd/groep: ik heb de beste ervaringen met een groepje van 4 en geen koppels. Ik wil geen strakke leeftijdsgrens leggen: eerder afspreken of het wat klikt, zelfde gevoel van reis.

Laat maar van je horen, of stuur me een privé berichtje als je verder wilt checken of vragen hebt.

Bovenaan