Booking.com

Vietnam 2 weken route & visum

Bartman86

Member
Hallo,

Ik dacht in september 2 weken rond te reizen vanuit thailand naar vietnam, om door te reizen.
goede routes om door te reizen?tips?
En hoe gaat dit omtrend visum, als ik met vliegtuig vanuit Bkk naar vietnam vlieg?
All help is welcome :D

Greatz
bart

Checkoutsam

New Member
Hey Bart

Voor een visum kan je die tegenwoordig makkelijk online aanvragen. Gewoon eens googlen op visum Vietnam en je vindt de juiste info wel.
Ik ben een paar maanden terug van Vietnam en was daar tien dagen.
Zelf concentreerde ik me vooral op het noorden (ik heb ook gehoord dat dat het mooiste is...) en vloog ik op Hanoi. Van daaruit ging ik naar Sa Pa (rijstterrassen), Ninh Binh (fantastische landschappen) en natuurlijk ook Ha Long Bay.

Hanoi is suuuuper druk, dus als je daar niet van houdt raad ik aan om er niet te lang te blijven. De marktjes in het weekend zijn wel gezellig, maar voor de rest vond ik er niet zo veel aan.
Omdat jij er nog langer bent, kan je misschien ook een stukje van het zuiden meepikken. Die oorlogstunnels lijken me wel vet!

Veel plezier!

LaViajera

Well-Known Member
Wij hebben ons visum vorig jaar in Brussel aangevraagd (en zijn vanuit China naar Vietnam gereisd), mij lijkt dat de veiligste oplossing (dan ben je zeker dat je het hebt voor je vertrekt).

Wij hebben in een dikke 2 weken van noord naar zuid gereisd, maar hangt er natuurlijk vanaf op welke manier/tempo je wilt reizen.

Dit hebben wij gedaan:
- Sa Pa: viel ons tegen (ook deels omdat we mooiere, minder toeristische terrassen in China gezien hadden); wij hebben daar het "dorp" gedaan dat vlakbij Sa Pa ligt en voor mij was dat niet meer dan een serie souvenir-kraampjes waar je inkom voor moest betalen! Misschien zijn de dorpjes wat verder weg wel wat authentieker...
- Hanoi: wel leuk om een dag ofzo te spenderen, vind ik, maar dat is wel genoeg (voor mij toch).
- Ha Long bay: wij hebben een cruise gedaan vanuit Hai Phong; da's minder ver rijden van Hanoi en van daaruit vertrekken veel minder boten dan vanuit Hanoi. Zelfs daar had ik nog het gevoel dat er vrij veel andere boten waren, maar volgens de bemanning van de boot, is het in Halong véél drukker. Denk dat je wel alleen luxe cruises kan doen vanuit Hai Phong.
- Ninh Binh: zeker doen, héél mooie landschappen
- Dong Hoi (wij hebben gevlogen vanuit Hanoi met Vietnam Airlines): mooie grotten in Phong Nha; wij zijn daar maar een halve dag geweest, maar mij lijkt het wel interessant om daar een volledige dag te blijven, zodat je meerdere grotten kan bezoeken.
- Dong Hoi - Hue: onderweg gestopt aan de Vinh Moc tunnels, ook wel de moeite!
- Hue: het oude paleis en de mausolea zijn wel de moeite
- Hoi An: zeer leuk oud stadscentrum. Zeker doen! Ook een bezoek aan My Son is wel een aanrader.
- Can Tho (gevlogen vanuit Da Nang met Vietjet): bezoek aan drijvende markt; dit viel ons erg tegen (maar misschien hadden we vroeger in de ochtend moeten gaan). Wij hebben enkel wat boten gezien op het water, maar geen klanten die iets kwamen kopen.
- Con Dao (gevlogen vanuit CAn Tho en terug naar Ho Chi Minh met Vietnam airlines): zeker niet doen! Nog nooit op zo'n doods eiland geweest (moet wel zeggen dat het toen hard regende); geen enkel gezellig café, geen lekker eten; veel aangespoeld plastic op het strand. Wij hebben onze vlucht daar gewijzigd om eerder te kunnen vertrekken). Als je een eiland wilt doen, denk ik dat je beter naar Phu Quoc gaat (al zal dat wel véél toeristischer zijn), daar kan je ook met de boot naartoe.
- Ho Chi Minh: wel wat dingen te zien voor 1 of 2 dagen; zeker ook naar de tunnels gaan!

Ik kan je ook de namen van de hotels doorgeven waar we geslapen hebben als je wilt; de meesten waren wel aanraders, maar dat waren wel luxe hotels...

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan