1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Visum Rusland

Discussie in 'Centraal-Azië' gestart door richee, 21 apr 2010.

Tags:
  1. richee

richee Member

Hallo,

Ik ben van plan om met nog andere mensen zelf een reis te organiseren naar Rusland. Maar helaas had ik nog niet echt gedacht aan de visum plicht die je hebt in Rusland en voor een visum heb je een vooraf bepaalde bestemming nodig met een bevestiging of een uitnodiging.

Helaas word dat laatste een probleem, we weten wel op voorhand waar we gaan slapen, maar we weten niet of we een duidelijke en goede uitnodiging kunnen krijgen omdat we bij locale mensen thuis willen slapen. Tevens willen we de trans siberië expres nemen.

Kan iemand ons helpen met een oplossing of valt onze reis in het water omdat we niet in een hotel / hostel willen slapen?

Ik heb wel reis organisaties gezien die de mogelijkheid hebben om met een tent rond te trekken door rusland, hoe doen die het? die hebben helemaal geen vaste verblijf plaats.

m.v.g.
    Richee

2. richee

richee Member

Inmiddels ben ik in Rusland geweest, wat een geweldige ervaring was.
    Een visum leek een groot probleem maar toen we er achter kwamen dat je een uitnodiging kon kopen was alles geregeld.
    Wij hebben een uitnodiging gekocht bij www.waytorussia.net, koste wel 30$ maar hierbij hoef je geen hotel / hostel of ander slaapplaatsen op te geven, moet wel, maar die hoeven niet te kloppen. Ook kun je makkelijk van je oorspronkelijke reisroute afwijken zonder enige problemen.
    Een visum registreren, tja dat hoeft blijkbaar niet echt, alleen in Moskou en St-petersburg raad ik je dat wel aan omdat je daar makkelijker gecontroleerd kunt worden.
    De controles op de luchthaven zijn niet strenger als dat ze hier op de luchthaven zijn, hoewel de mensen niet vriendelijk kijken (kijken alsof je een misdadiger bent) is er echt niets aan de hand.

Deel Deze Pagina