VISUM voor Laos, Vietnam en Cambodja?

Discussie in 'Zuid-Oost Azië' gestart door Hans van Dongen, 17 jan 2017.

1. Hans van Dongen

Hans van Dongen New Member

Hi allemaal,
    Ik ga binnekort samen met een reisgenoot een tijdje reizen door Zuid-Oost Azië! We willen vanaf Noord-Thailand Laos binnen (Golden Triangle), daarna vanaf Vientiane met het vliegtuig naar Hanoi en uiteindelijk vanaf Zuid-Vietnam Cambodja binnen! Nu hebben we voor alle landen een visum nodig en ben ik benieuwd hoe we deze op de beste (en goedkoopste) manier kunnen regelen! De soort visa's die we nodig hebben zijn per land maximaal een maand! Op zich de makkelijkste optie dus.
    Kunnen we dit het beste thuis doen, bij aankomst (en zo ja, hoe en waar?) of ergens in Bangkok (ik heb gelezen dat het daar ook kan)?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om de beste manier te vinden! Alvast super bedankt :)

Groetjesss

2. Wyffels

Wyffels Reisadviseur Travel Advisor

Van de opgesomde landen hoef je enkel voor Vietnam voorbereidingen treffen.
    Hier kan je genoeg van terugvinden op het internet, en misschien zelfs op dit forum.
    Via een website moet je deze aanvragen ...

Laos en Cambodja geeft bij aankomst een visum. Zorg wel dat je dollars meehebt ;-)

3. Anoek

Anoek New Member

Voor Vietnam kun je een visa on arrival aanvragen (als je langer blijft dan 15 dagen, anders is alleen een stempel voldoende). Dit kun je online doen of bij de Ambassade. Online gaat sneller en krijg je een visa approval letter via de post en/of e-mail. Je vult het bijgevoegde formulier in en neemt 1 pasfoto mee. Als je aankomt op bepaalde luchthavens (sowieso Hanoi en Ho Chi Minh Stad) kun je de borden volgen naar visa on arrival. Daar geef je je paspoort, de ingevulde formulieren en approval letter met pasfoto. Dan neem je plaats tot je je naam hoort en krijg je je paspoort met visa terug na betaling van 25 dollar (voor single entree, voor multiple entree 50) voor je visa. Daarna loop je door de douane en krijg je je stempel.

Voor Laos en Cambodja kun je zowel via land als via vliegtuig het land inkomen zonder visa. Je hebt alleen pasfotos nodig en je paspoort moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn. Dan kun je een visa on arrival krijgen net als in Vietnam voor 30 dagen, alleen hoef je daarvoor niks op voorhand te regelen. Als je bij de douane bent haal je eerst een stempel om je het land uit te stempelen (kost 2 dollar) en volgt dan de borden met visa on arrival. Daar vul je formulieren in en geef je een pasfoto. In Laos heb ik 35 dollar betaald voor een visa + 1 dollar service fee en in Cambodja 35 dollar + 1 dollar health check (neem je vaccinatieboekje mee om dit te voorkomen). Je visa is al klaar terwijl je wacht en ging allemaal heel snel. Je kunt dus gewoon een visa krijgen als je het land in komt. Thailand was het enige land waar ik een retour ticket nodig had en een adres moest invullen (gewoon een hostel o.i.d.).

Succes!!

4. Lyns

Lyns New Member

Klopt het dat voor een 3 months multiple entry visum het aanvragen van de approval letter online 50$ kost en dan de stempel voor visa on arrival op de luchthaven zelf nog eens 50$? Iemand ervaring mee? Lijkt me heel veel maar is laagste prijs die ik vind via volgende website:

Visatovietnam.com | Vietnam visa on arrival and visa extension service

Iemand betere opties?

5. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Ik zou je willen aanraden het visum enkel via de officiële site aan te vragen. De andere vragen meestal meer voor hun extra services of zijn scam.
    https://vietnamvisa.govt.vn

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie