Booking.com

Vragen voor een backpack

OzzyChick

Member
Lieve mensen,

In oktober ga ik voor 1 jaar naar Australië en nu zit ik te kijken naar een backpack, omdat ik toch heb gemerkt dat een rolkoffer niet heel handig is, zeker niet als je met de bus reist. Nou heb ik niet heel veel verstand van die dingen en wilde ik vragen of er mensen waren die tips hadden. Ik weet dat ik voor mijn reis naar Canada (6 weken) makkelijk toekwam met 16 kg aan bagage. Met mijn vliegticket mag ik 23kg meenemen. Het liefst neem ik minder mee dan mag zodat ik op de terugreis eventueel meer mee kan nemen.

Nu had ik het forum al een beetje doorgespit en zag ik Active Leisure eruit springen. Ik las ook dat er backpacks waren die je helemaal kon open ritsen. Ik vroeg me nu af of er nog meer tips waren en of er nog meer soortgelijke websites waren. Ik hoef niet perse een merk tas, zolang deze maar degelijk is en comfortabel. ik had ook iets gelezen over een tas die om je tas heen kan voor bescherming.

Ik weet niet wat voor informatie handig is voor de kenners, maar ik ben 1,66 en vrij fors. Ik ben niet echt van plan om te hiken en in een tent te slapen, eerder van hostel naar hostel zeg maar en ik zal vooral per trein, vliegtuig of bus reizen, gezien ik niet van plan ben een auto te huren.

Hoeveel volume heb ik ongeveer nodig voor max. 23 kg?
Ik zat zelf te denken aan een budget van max. 200€ liefst minder natuurlijk, maar het is belangrijk dat het een goede degelijke tas is.

In ieder geval bedankt

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Hey OzzyChick,

Ik heb altijd met backpack gereisd in Australië. Tot ik een paar jaar geleden rugproblemen kreeg... Nu reis ik met een koffer met wielen. en I LOVE IT! :cool: (y)
Zeker voor de Oostkust is dat absoluut geen probleem, ook op de bus en in het vliegtuig geen probleem.
Als je naar het noorden of de westkust gaat zou ik toch een backpack meenemen omdat je daar nogal gemakkelijk in de grote zandbak terecht komt :D

Ik raad je aan om verschillende backpacks te proberen voor je iets koopt. Zo heb je een idee van de groote. Op sommige plaatsen kan je deze zelfs met gewicht proberen.
Het gewicht en volume hangt af van wat je er in stopt. Dus dat is moeilijk te zeggen. De backpacks voor vrouwen zijn gewoonlijk al iets kleiner dan voor mannen. 60 -70 liter zal waarschijnlijk wel ok zijn. Maar hou er rekening mee dat je op een jaar tijd veel gaat verzamelen en dat niet in je baggage mee kan nemen, iedereen heeft dit probleem altijd!
Een backpack die je helemaal open kan ritsen is heel handig omdat je niet altijd alles moet uitladen als je iets nodig hebt.

OzzyChick

Member
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb altijd een koffer meegenomen, maar ik heb een paar keer gehad dat mijn koffer te groot (gewoon normale koffer) is voor een bus of iets. Ik denk dat een backpack daarom ook makkelijker is, omdat je die makkelijk kunt optillen. Daarnaast ga ik niet echt hiken (staat iig niet op de planning) dus ik weet niet of ik snel rugklachten daardoor zal krijgen. Maar wel goed om in gedachten te houden.

Ik vind het altijd lastig in te schatten hoeveel volume bij mijn kg kleding past maar dan heb ik in iedergeval een schatting. Ik ga inderdaad eerst passen enzo. Ik ben niet zo van online kopen.

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Wat ik meestal doe voor ik vertrek is alles dat ik wil meenemen klaarleggen en dat eens in mijn backpack / koffer steken en dan zet je dat eens op de weegschaal om een idee te hebben.
In dit geval heb je de backpack nog niet dus kan je gewoon een grote plastiek zak ofzo gebruiken. Dan heb je een idee van het volume en het gewicht. Tel daar het gewicht van de backpack. en je hebt het totaal gewicht. Meestal gooi ik er dan nog wat uit nadat ik het gewicht zie :D

OzzyChick

Member
Oh dat is wel een slimme! Ik heb ook een website gevonden waarbij je gratis kunt retourneren. Als ik dan nog twijfel kan ik altijd een 60 l kopen en passen en als die niet goed is terug doen. Maar van die vuilniszak is een slim idee!

OzzyChick

Member
Ik had nog een vraagje, maakt het uit of een backpack voor een man of een vrouw is? Naast uiterlijk van de backpack?

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Ik had nog een vraagje, maakt het uit of een backpack voor een man of een vrouw is? Naast uiterlijk van de backpack?
Als het past past het natuurlijk, maar meestal zijn de modellen voor vrouwen iets kleiner zodat ze beter en aangenamer passen op je rug. Je wil niet rondlopen met een backpack dat te groot is voor jou want dan krijg je pijn en problemen. Het is belangrijk dat deze comfortabel zit.

OzzyChick

Member
Bedankt! Sorry voor de vele vragen haha, maar misschien hebben (toekomstige) backpackers ook hier iets aan.

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Bedankt! Sorry voor de vele vragen haha, maar misschien hebben (toekomstige) backpackers ook hier iets aan.
Geen probleem. (y)
Veel plezier in Oz en als je nog vragen moest hebben laat je het maar weten.

OzzyChick

Member
Ik zat te denken, ik heb nog een XXL (draag en rol-)tas, zou dit ook handig zijn voor zo'n lange reis. Ik ga dit weekend even kijken wat ik mee zou nemen en kijken of dit past. Wat voor kleding moet er vooral in zitten? Aangezien Australië ook winter en zomer kent. Ik ga in october, richting de zomer dus.

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Ik zat te denken, ik heb nog een XXL (draag en rol-)tas, zou dit ook handig zijn voor zo'n lange reis. Ik ga dit weekend even kijken wat ik mee zou nemen en kijken of dit past. Wat voor kleding moet er vooral in zitten? Aangezien Australië ook winter en zomer kent. Ik ga in october, richting de zomer dus.
Inderdaad, daar zie je ook wel mensen mee rondtrekken.
Check even of er wel deftige wielen onder staan voor je vertrekt. Er is niets vervelender dan dat de wielen vastzitten of afbreken terwijl je onderweg bent.
Heb je al een idee van je route?
October en November zijn nog koud in VIC, ACT, NSW, SA (koud is in minder dan 22 graden voor mij) :D:barefoot:
Tijdens de dag kan het wel warmer zijn maar vooral in de vroege en late uurtjes kan het nog koud zijn.
Je zou in QLD kunnen beginnen waar het lekker warm is dan en zo de Oostkust verkennen. Als je dan niet te snel bent tegen dat je dan in Sydney, Melbourne, Adelaide bent is het daar ook warm.

Laatst bewerkt:

OzzyChick

Member
Inderdaad, daar zie je ook wel mensen mee rondtrekken.
Check even of er wel deftige wielen onder staan voor je vertrekt. Er is niets vervelender dan dat de wielen vastzitten of afbreken terwijl je onderweg bent.
Heb je al een idee van je route?
October en November zijn nog koud in VIC, ACT, NSW, SA (koud is in minder dan 22 graden voor mij) :D:barefoot:
Tijdens de dag kan het wel warmer zijn maar vooral in de vroege en late uurtjes kan het nog koud zijn.
Je zou in QLD kunnen beginnen waar het lekker warm is dan en zo de Oostkust verkennen. Als je dan niet te snel bent tegen dat je dan in Sydney, Melbourne, Adelaide bent is het daar ook warm.
Ik moet sowieso een nieuwe hebben want de tas die ik nu heb zit vol gaten haha, lijkt mij niet heel handig als het regent, misschien dat ik wel mijn weg terug kan vinden net als bij Hans en Grietje hahah.

Koud is onder de 20 graden hahahah iedereen verklaard mij voor gek dat ik met een trui rondloop (18*C )
Ik begin mijn reis in Sydney en dan meteen door naar Tamworth, ik ga namelijk een Jackaroo training volgen :D Bewust omdat ik nogal een verlegen persoon ben, en ik eerst onder de mensen moet komen voor ik mijn mond verder open durf te doen. Daarnaast is het boerderijleven iets waar mijn hart ligt en hun helpen ook met het zoeken naar een baan. Heb er echt heel veel zin in :D Maar ik ga zeker naar QLD, vorige keer in Cairns geweest en daar is mijn hart blijven hangen. Wie weet verhuisd mijn hart komend jaar, maar Cairns is een speciale plek.

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Ik moet sowieso een nieuwe hebben want de tas die ik nu heb zit vol gaten haha, lijkt mij niet heel handig als het regent, misschien dat ik wel mijn weg terug kan vinden net als bij Hans en Grietje hahah.

Koud is onder de 20 graden hahahah iedereen verklaard mij voor gek dat ik met een trui rondloop (18*C )
Ik begin mijn reis in Sydney en dan meteen door naar Tamworth, ik ga namelijk een Jackaroo training volgen :D Bewust omdat ik nogal een verlegen persoon ben, en ik eerst onder de mensen moet komen voor ik mijn mond verder open durf te doen. Daarnaast is het boerderijleven iets waar mijn hart ligt en hun helpen ook met het zoeken naar een baan. Heb er echt heel veel zin in :D Maar ik ga zeker naar QLD, vorige keer in Cairns geweest en daar is mijn hart blijven hangen. Wie weet verhuisd mijn hart komend jaar, maar Cairns is een speciale plek.
Ah, Leconfield :D (y)
Ik heb het exact hetzelfde gedaan, Daar ben ik ook begonnen 7 jaar geleden.
Doe Brian de groeten.
Ik heb toen Nieuwjaar gevierd in Sydney, dan Leconfield en dan was het Country Festival in Tamworth (niet dat ik een Country fan ben maar na die farm was dat natuurlijk wel fun.) Dat was een goede start.

Dat verlegen zijn duurt enkele weken en dan komt dat wel in orde. Begin gewoon met je kamergenoten te socializen en even later ken je ook hun vrienden en voor je het weet ken je half het hostel.
Cairns is ok (lekker warm) :D, maar niet speciaal. Veel te veel toeristen :p
De Sunshine Coast is mijn favoriet in QLD. (Ik heb een tijdje in Noosa gewoond) De omgeving rond Noosa is prachtig!
Ik heb ook in de Gold Coast gewoond in Caloundra. Ook prachtig. Maar de Sunshine Coast is beter. Eigenlijk vind ik alles tussen de Sunshine Coast en Cairns wel (y)

OzzyChick

Member
Ah, Leconfield :D (y)
Ik heb het exact hetzelfde gedaan, Daar ben ik ook begonnen 7 jaar geleden.
Doe Brian de groeten.
Ik heb toen Nieuwjaar gevierd in Sydney, dan Leconfield en dan was het Country Festival in Tamworth (niet dat ik een Country fan ben maar na die farm was dat natuurlijk wel fun.) Dat was een goede start.

Dat verlegen zijn duurt enkele weken en dan komt dat wel in orde. Begin gewoon met je kamergenoten te socializen en even later ken je ook hun vrienden en voor je het weet ken je half het hostel.
Cairns is ok (lekker warm) :D, maar niet speciaal. Veel te veel toeristen :p
De Sunshine Coast is mijn favoriet in QLD. (Ik heb een tijdje in Noosa gewoond) De omgeving rond Noosa is prachtig!
Ik heb ook in de Gold Coast gewoond in Caloundra. Ook prachtig. Maar de Sunshine Coast is beter. Eigenlijk vind ik alles tussen de Sunshine Coast en Cairns wel (y)
Oh echt!! Super gaaf! Het lijken mij zulke lieve mensen. Ze hadden ook meteen aangeboden om tegen onderdak en eten te werken tot ik een vastere baan heb. Echt super lief, en ik zal zeker de groeten doen.
Ik heb er ontzettend veel zin in en ik ben heel benieuwd naar Tamworth. Heb je nog aanbevelingen?

Meestal ben ik de eerste 2/3 weken nog een beetje op mezelf en dan leer/dwing ik mezelf om onder de mensen te komen en dat gaat altijd super goed :D
Hahaha jaa er zijn daar heel veel toeristen, maar ik ben ook maar op 3 plekken geweest. :O Gewoond nog wel, dat zit er helaas voorlopig niet in, zeker nu Turnbull de regels heeft aangescherpt, er was een kans voor mij, maar die is met de noorderzon verdwenen haha.
Eigenlijk gewoon heel QLD haha. White Sunday schijnt heel prachtig te zijn. Hoe bent u eigenlijk aan baantjes gekomen?

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Oh echt!! Super gaaf! Het lijken mij zulke lieve mensen. Ze hadden ook meteen aangeboden om tegen onderdak en eten te werken tot ik een vastere baan heb. Echt super lief, en ik zal zeker de groeten doen.
Ik heb er ontzettend veel zin in en ik ben heel benieuwd naar Tamworth. Heb je nog aanbevelingen?

Meestal ben ik de eerste 2/3 weken nog een beetje op mezelf en dan leer/dwing ik mezelf om onder de mensen te komen en dat gaat altijd super goed :D
Hahaha jaa er zijn daar heel veel toeristen, maar ik ben ook maar op 3 plekken geweest. :O Gewoond nog wel, dat zit er helaas voorlopig niet in, zeker nu Turnbull de regels heeft aangescherpt, er was een kans voor mij, maar die is met de noorderzon verdwenen haha.
Eigenlijk gewoon heel QLD haha. White Sunday schijnt heel prachtig te zijn. Hoe bent u eigenlijk aan baantjes gekomen?
Niet voor Tamworth, Daar is niet veel te zien. :p
Tip: Broome WA (heel ver weg van alle andere dingen maar prachtig) Prachtige stranden en landschap. Af en toe wel een Croc of een haai maar dat moet je erbij nemen. ;)
Als je daar rond Maart / April aankomt is het ook goed om een job te vinden.
Ik heb daar 1 jaar gewoond, de beste tijd van mijn leven!
Maar het is duur om naar daar te reizen en ook om terug te komen.

De Whitsunday Islands zijn prachtig, Whitsundays en Fraser Island moet je zeker moet doen!

Verder zijn de volgende ook leuk
- Townsville / Magnetic Island
- Airlie beach
- Hervey Bay
- Noosa

Ik heb eigenlijk nooit backpacker jobs gedaan. Ik had altijd genoeg connecties om echte leuke en goede jobs te vinden. Connections will do the trick ;)

Bijna dagelijks ziet de zonsondergang er zo uit in Broome.

LaViajera

Well-Known Member
Als je niet van plan bent om rond te wandelen met je bagage, zou ik geen rugzak kopen. Ik nam vroeger ook altijd een rugzak mee, tot ik mij bedacht dat dat eigenlijk stom was, want ik droeg hem bijna nooit op mijn rug. En als het niet op je rug moet, heeft een rugzak alleen maar nadelen: laadt niet zo gemakkelijk in- en uit als een koffer en de vele litsen/riemen kunnen alleen maar schade oplopen tijdens transport. Maar het is inderdaad zo dat een harde koffer ook niet praktisch is. Ik heb zelf een reistas op wieltjes. Ik heb daar ook nog een schouderriem bij, al gebruik ik die eigenlijk nooit. Ik heb ook een flightbag waar ik mijn reistas insteek op het vliegtuig/in de bus. Dat is een extra bescherming voor mijn tas (en er zitten toch al behoorlijk wat gaatjes in de flightbag, dus heeft toch wel zijn nut :) ). Bijkomend voordeel is dat je nog los wat items in de flightbag kan steken op de terugreis en dat hij ook dienst kan doen als regenhoes.
Als je toch een rugzak neemt, zou ik er inderdaad eentje proberen te zoeken die je helemaal kan opendoen, dat maakt het veel gemakkelijker om alles er in te steken. Op sommige plaatsen kan je ook een soort reistas vinden waar ook lussen bij zijn om hem op je rug te dragen. Niet geschikt voor wandelingen, maar wel om tot aan het busstation te geraken :).

OzzyChick

Member
Als je niet van plan bent om rond te wandelen met je bagage, zou ik geen rugzak kopen. Ik nam vroeger ook altijd een rugzak mee, tot ik mij bedacht dat dat eigenlijk stom was, want ik droeg hem bijna nooit op mijn rug. En als het niet op je rug moet, heeft een rugzak alleen maar nadelen: laadt niet zo gemakkelijk in- en uit als een koffer en de vele litsen/riemen kunnen alleen maar schade oplopen tijdens transport. Maar het is inderdaad zo dat een harde koffer ook niet praktisch is. Ik heb zelf een reistas op wieltjes. Ik heb daar ook nog een schouderriem bij, al gebruik ik die eigenlijk nooit. Ik heb ook een flightbag waar ik mijn reistas insteek op het vliegtuig/in de bus. Dat is een extra bescherming voor mijn tas (en er zitten toch al behoorlijk wat gaatjes in de flightbag, dus heeft toch wel zijn nut :) ). Bijkomend voordeel is dat je nog los wat items in de flightbag kan steken op de terugreis en dat hij ook dienst kan doen als regenhoes.
Als je toch een rugzak neemt, zou ik er inderdaad eentje proberen te zoeken die je helemaal kan opendoen, dat maakt het veel gemakkelijker om alles er in te steken. Op sommige plaatsen kan je ook een soort reistas vinden waar ook lussen bij zijn om hem op je rug te dragen. Niet geschikt voor wandelingen, maar wel om tot aan het busstation te geraken :).

Ooh dat is ook heel handig. Ik ga daar eens naar kijken! Wat voor merkt had/heb jij?

Niet voor Tamworth, Daar is niet veel te zien. :p
Tip: Broome WA (heel ver weg van alle andere dingen maar prachtig) Prachtige stranden en landschap. Af en toe wel een Croc of een haai maar dat moet je erbij nemen. ;)
Als je daar rond Maart / April aankomt is het ook goed om een job te vinden.
Ik heb daar 1 jaar gewoond, de beste tijd van mijn leven!
Maar het is duur om naar daar te reizen en ook om terug te komen.

De Whitsunday Islands zijn prachtig, Whitsundays en Fraser Island moet je zeker moet doen!

Verder zijn de volgende ook leuk
- Townsville / Magnetic Island
- Airlie beach
- Hervey Bay
- Noosa

Ik heb eigenlijk nooit backpacker jobs gedaan. Ik had altijd genoeg connecties om echte leuke en goede jobs te vinden. Connections will do the trick ;)

Bijna dagelijks ziet de zonsondergang er zo uit in Broome.
Ik hoor van heel veel mensen dat Broome een aanrader is. Dus ik zal daar zeker eens naar kijken. Ik vrees nu al dat 1 jaar Australië veel te kort is haha :=

LaViajera

Well-Known Member
Ooh dat is ook heel handig. Ik ga daar eens naar kijken! Wat voor merkt had/heb jij?
Ik weet niet of je regenhoes of reistas bedoelt... Reistas heb ik bij sportsdirect gekocht (Kangol). Is waarschijnlijk niet de meest degelijke reistas die bestaat, maar de mijne gaat toch al een paar jaar mee (wel steeds met extra hoes errond). Flightbag is deze (hoewel ik denk dat ik een groter model heb dan dit): Active leisure Combicovers kampeermarkt eindhoven . In de kampeermarkt hebben ze trouwens een behoorlijk groot aanbod aan rugzakken en ander reismateriaal.

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Ik hoor van heel veel mensen dat Broome een aanrader is. Dus ik zal daar zeker eens naar kijken. Ik vrees nu al dat 1 jaar Australië veel te kort is haha :=
Ik heb er 3 jaar over gedaan om een rondje te maken en ook dwars door Australië te reizen. :cool: Wat een ervaring! (y)
Meestal is het budget het probleem. :p

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan