Vrijwilligerswerk buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Indiaantje

New Member
Ik zou voor de eerste keer in mijn leven vrijwilligerswerk willen doen in het buitenland. Ik ben er nog niet echt uit wat ik precies wil doen en daarom wil ik hier eens vragen of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en mij mss wat nuttige links kunnen geven of eventueel hun ervaringen willen beschrijven. Misschien kan iemand me ook iets zeggen over het budget en de procedures om dit te mogen doen...
Het zou voor de maanden juli/augustus zijn en ik wil niet te snel terug thuis zijn.

Druiven plukken in Frankrijk, me inzetten voor de natuur/milieu of werken met mensen, he maakt niet zozeer uit...

Ik ben wel reeds 29 jaar en zou liefst vanal dan ook in contanct komen of reizen met mensen van mijn leeftijd of ouder. Al heb ik absoluut geen probleem met jonge 20'ers..:wink:

Who knows, vind ik hier wat info...Thanks!

hallo!

Echt leuk dat je vrijwilligerswerk wil doen! ik heb het ook gedaan eind 2009. Ik wou me inzetten voor het milieu en heb een duikproject gedaan in Cambodja. Daar kwam ik in een internationaal team terecht met vrijwilligers van alle leeftijden.

Ik vond het leuk om voor een lange periode van 3 maanden vrijwilligerswerk te doen in een totaal andere cultuur in een andere omgeving. Na wat uitzoekwerk ben ik bij de organisatie Projects Abroad terecht gekomen. Zij hebben echt veel projecten in verschillende richtingen en in veel landen, daarnaast kan je ze ook combineren. Ze zijn echt een grote organisatie. Ze geven echt veel informatie over het project en ze begeleiden je echt goed, ook ter plaatse hebben ze een kantoor. Daarnaast regelen ze veel voor je zodat je zelf volledig op het project kan richten.

Via deze link, zie je alle projecten:
http://www.projects-abroad.nl/vrijwilligersprojecten/

Via deze link, zie je in welke landen Projects Abroad actief is:
http://www.projects-abroad.nl/landen/

Ze hebben ook info dagen waar je een persoonlijk gesprek kan hebben met de organisatie en oud-vrijwilligers.

Hopelijk vind je wat je zoekt, want vrijwilligerswerk is echt een unieke aparte ervaring dat je nooit zal vergeten. Je zet je echt in voor mensen en/of milieu en dat creëert een speciale band.

voor verdere vragen kan je me altijd PM'n.

succes verder!

groetjes

Maarten (26 jaar)

Hey,

Niet aan twijfelen, zeker doen!
1 Tip: Ga niet met Jobstop/Airstop want zij verkopen vaak lucht, ik spreek van ondervinding! Ze hebben mooie verkoopspraatjes maar je krijgt helemaal niet wat in hun documentatie staat!

Succes en geniet van de ervaring!

Groeten,
Kristof

..

hey
net nieuw hier en zit dezelfde vragen . zou graag vrijwilligerswerk gaan doen in het buitenland ivm dieren of natuurbehoud.
maar nog op zoek naar een organisatie of mensen met ervaring.
zie net dat jobstop niet zo goed blijkt ??
vriendelijke groeten

Hi Jens en Indiaantje,

vrijwilliger zijn is super, hier zijn een paar vragen om jullie ideale project te vinden:

- WAT wil je doen: wild life, milieuconservatie, kinderzorg, bouw, community,... mogelijkheden zijn eindeloos!
- HOE LANG wil je gaan? sommige projecten vinden het ok als je slechts een week komt, anderen vragen dan weer minimum een maand. Dat laatste geldt vooral voor onderwijsprojecten. Wildlife projecten vinden het meestal wel goed om vrijwilligers voor korte tijd te hebben.
-WAAR? welk land? liever in de stad of in de vrije natuur? hoe is het weer daar op het moment dat jij komt?
-ACCOMODATIE? Wil je in een vrijwilligershuis, in een gastgezin, op hotel, zelf x regelen,...? Sommigen vinden het leuk om na het werk wat rust en privacy te hebben, anderen willen dan weer volledig ondergedompeld worden in de ervaring -day&night!
-HOEVEEL KOST HET? niet alle projecten kosten evenveel, wat is je budget?)
-WELKE ORGANISATIE? Er zijn heel wat organisaties die vrijwilligerswerk aanbieden, het kan moeilijk zijn één te selecteren. Je belangrijkste criteria moet het beleid van zo'n bedrijf zijn, hoe ethisch gaan ze te werk? Wordt de lokale bevolking bij de projecten betrokken, of is het een verbloemde toeristenattractie? En wees niet bang te vragen waar je geld naartoe gaat: een deel ervan moet naar je project gaan, het is niet de bedoeling dat een organisatie alles in eigen zakken steekt. Als de organisatie dit soort vragen niet wil beantwoorden, is dit een slecht teken.

Ikzelf loop stage als journalist bij een Nederlandse organisatie, gebaseerd in Zuid-Afrika, die projecten aanbiedt in Z-A, Kenya, Uganda, Tanzania en Zanzibar. Ze helpen je ook de rest van je reis te organiseren ter plekke (vervoer, accomodatie,activiteiten,...)

Neem gerust een kijkje op de website www.khayavolunteer.com Ook al kies je uiteindelijk niet voor deze organisatie, het geeft je wel een globaal idee van wat de mogelijkheden zijn!

Succes!

Isabelle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan