Vrouw (50 jr) zoekt vrouwelijke reisgenoot voor reizen buiten Europa

IrmaZZ

New Member
Mijn vriend kan niet altijd mee op vakantie, zo heb ik dit najaar (2023) bijvoorbeeld van 20 september tot ongeveer 15 oktober tijd om een leuke reis te maken en hij niet. Nadeel van groepsreizen vind ik de lange reisdagen in de bus door heel veel te willen zien in korte tijd. Ik knip een lange reisdag liever in twee en combineer dat dan met iets leuks doen. Dat mijn vakantie dan iets langer is of dat ik ergens een highlight mis dat neem ik dan voor lief. Vietnam staat hoog op mijn lijstje, maar ook Madagaskar of Suriname. Ik sta verder open voor suggesties, maar wil niet naar landen waar ik al ben geweest (of die hoog op het lijstje van m'n vriend staan). Ik zoek een vrouwelijke reisgenoot die net als ik wat reiservaring heeft, denkt in oplossingen en niet in problemen en van wandelen in de natuur houdt. Als ik in de buurt ben van een koraalrif vind ik het geweldig om te duiken en/of te snorkelen. Als afwisseling tijdens de reis een stad of bezienswaardigheid bezoeken vind ik ook fijn. Overigens is de tijd van slapen op een luchtbed voorbij voor mij, dus ik ga niet meer kamperen.
Ik ben benieuwd of ik gelijkgestemden tegenkom op dit forum.
Ik rook niet en vind het belangrijk dat mijn reisgenoot ook niet rookt.

Laatst bewerkt:
Hi Irma,
Zelf ben ik weg van snorkelen, wandelen eigenlijk een rustige sportieve natuurvakantie. Ik wil graag in september naar Marsa Alam Egypte om te snorkelen omdat het heerlijk is. En ze hebben fantastische riffen bereikbaar vanaf het strand. Wil jij ook gaan?
Kijk uit naar je reactie.

Voor komend najaar (ergens in sept/okt/nov) wil ik ook weer een reis van 2 (of 3) weken plannen. Nog geen bestemming uitgekozen (Suriname inmiddels al geweest), maar heb gehoord dat bijv Mauritius wordt omringd door koraalrif. Snorkelen doe ik heel graag in een vakantie, ik hou niet van op het strand liggen, zeker niet in de brandende zon, dan wandel ik liever een eind, ga picknicken, een kampvuur bij zonsondergang of eten bij een strandtent oid. Duiken vind ik ook heel leuk om af en toe te doen, maar snorkelen is laagdrempeliger.
Ik woon in Utrecht.
Spreekt bovenstaande jou aan dan hoor ik graag van je

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan