Vrouw - Eerste solo-backpackreis

Discussie in 'Backpackers Forum' gestart door N09041991, 15 sep 2015.

1. N09041991

N09041991 New Member

Hoi Allemaal,

Ik ben een vrouw van 24 jaar en wil graag een solo-backpackreis maken.
    De enige 'angst' die ik op het moment nog heb is dat ik niet bang ben om alleen te zijn, maar wel om wat er kan gebeuren als ik alleen ben in het buitenland.

Kunnen jullie deze angst bij mij weghalen en mij over die drempel halen?
    Of is mijn angst gegrond?

Waar de reis naar toe gaat weet ik nog niet exact, wel trekken de niet-toeristische landen mij erg aan in de werelddelen zuid-amerika, midden-amerika en Azie.

Groetjes N

2. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Beste N,

Er zijn veel mensen die dit doen.
    Als je in hostels verblijft zal je al snel merken dat ik zelden alleen bent.
    Ik ben zelf de eerste keer ook alleen vertrokken voor 1 jaar zonder dat ik ervaring had met backpacking. (Australië) En nu 5 jaar later doe ik dat nog steeds alleen. (en bezoek in al mijn vrienden die ik gemaakt heb over heel de wereld)
    Het is echt handig dat je met niemand rekening hoeft te houden, je doet wat je graag doet. En je kiest je vrienden uit een massale groep mensen die zich meestal in dezelfde situatie als jij bevinden.
    Meestal zijn deze mensen open om met jou een babbel te doen, en daarvan komen al snel veel meer plannen. (Roadtrip, excursie, ...)
    De voorwaarde is wel dat jij ook open bent om nieuwe mensen te leren kennen. Je zal ook regelmatig samen koken en eten.

Af en toe zal je ook mensen tegenkomen die heel de dag films liggen te kijken, Laat ze doen :p Er lopen genoeg andere mensen rond.
    Ik denk dat Azië een goeie plek is om te starten, het is er relatief veilig en de mensen zijn geweldig. En het is er prachtig.
    Voor Zuid-Amerika zou ik wachten tot je meer ervaring hebt met solo-backpacking. Zuid-Amerika kan net iets gevaarlijker zijn voor alleen reizende vrouwen.
    Ik zeg wel kan, dat hoeft dus niet te zijn.
    Met een beetje gezond verstand zal je ook wel weten dat je tijdens de nacht niet alleen door de ghetto moet lopen...
    Maar van solo backpacking zal je veel leren! Je gaat de beste tijd van je leven tegemoet!
    Gewoon doen!

Enkele interessante links

Solo Female Backpacker.

Solo Female Backpacker Safety Tips.

5 things a solo female traveller needs to do before leaving for round-the-world travel | Hostelworld.com

Ten Ways to Be A Kick Arse Solo Female Traveler Backpacking around Europe

http://thewanderingorange.com/2014/01/02/tips-for-solo-female-backpackers/

Solo Travelling as a Female - Gap Year

Veel plezier!

Laatst bewerkt: 13 dec 2016

3. LaViajera

LaViajera Member

Ik ben het met Fred eens. Ik hou persoonlijk meer van Latijns-Amerika dan van Azië, maar (zuidoost) Azië is net ietsje veiliger als soloreiziger. Zuid-Amerika is niet echt gevaarlijk als je je gezond verstand gebruikt en je de gevaren probeert te mijden, maar als eerste ervaring lijkt Azië mij toch beter.

Als je van plan bent de natuur in te trekken, zou ik aanraden om in het lokale hoogseizoen te gaan. Dan heb je meer kans dat je iemand tegen komt als er iets mis zou gaan...

Fred. vindt dit leuk.

4. N09041991

N09041991 New Member

Hoi All,

Ik neig ook nu meer naar Azië inderdaad.
    @Fred. Bedankt voor alle links, ik ga ze zo direct eens lezen :)
    Ik hoop dat ze mijn 'angst' gaan weghalen.

Ik wil of eind oktober of begin januari gaan.
    Wellicht dan nog door richting Maleisie - Indonesie.
    (Maleisie ben ik onlangs 3 weken, met partner, geweest. Vond ik ook een leuk land).

Mochten er nog meer mensen zijn met aanwijzingen/tips, ze blijven welkom :)

Groetjes Natasja

Fred. vindt dit leuk.

5. Fred.

Geen probleem. ;)
    Die angst is echt niet nodig, je gaat de beste tijd van je leven tegemoet. :)

6. N09041991

N09041991 New Member

Haha ik hoop het.
    Zit nu nog te twijfelen (in het algemeen:rolleyes: en) over hoe lang, wanneer en welke landen dan.
    Richt me nu op Zuid Oost Azie.
    Myanmar, Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja heb ik op het oog, maar Indonesie lijkt me ook erg gaaf.

7. Fred.

Als je het moe bent (Is mij nog nooit gebeurt) :p kom je gewoon naar huis. No limit! No worries! :D:cool:
    Zuid-Oost Azië zal inderdaad het interessantste zijn denk ik.

8. Linsay

Linsay New Member

Hey!

Momenteel kan ik er nog weinig over zeggen.
    In januari volgt mijn beproeving, dan ga ik 2 weken naar Cuba, alleen (vrouw 25j)
    Eigenlijk ben ik er zelf behoorlijk gerust in. Al maken vrienden en familie me ongerust.
    Als je ermee wil doorgaan, het beste zo lang mogelijk wachten met familie en vrienden in te lichten.
    Hier kan ik namelijk op erg weinig begrip rekenen en komen alle doemscenario's naar boven, erg gerustellend.
    Maar er zijn veel vrouwen ons voorgegaan! Kies gewoon een veilig land en dan komt dat wel in orde!

Het langste dat ik alleen weg ben geweest (dan nog met hond) was 4 dagen.
    Op restaurant gaan eten enzo is echt raar die eerste dag, maar dat went snel.
    Ik denk dat op je eentje reizen echt veel voldoening geeft, aleh dat verwacht ik toch, haha.

Als je toch wat onzeker bent, ga misschien eerst een een kortere reis doen alleen, zodat je wat vertrouwen krijgt in jezelf.

Veel succes!

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie