Waarheen? Vrouw alleen, maart, 3 weken

suzanneopreis

New Member
Hi allemaal,
In maart zou ik graag naar Zuid- of Midden-Amerika willen reizen maar ben op zoek naar tips voor bestemmingen. In Costa Rica ben ik al geweest.
Welke landen zijn veilig als vrouw alleen en kun je goed bezoeken in 3 weken tijd met dit budget?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips!
- vrouw alleen
- 3 weken
- maart 2017
- budget €1600-€2000 (incl. vlucht)

Groetjes Suzan

Hmm... helaas staan budget en veiligheid zo ongeveer lijnrecht over elkaar. Qua veiligheid om alleen te reizen zou ik Argentinië of Chili aanraden, maar laat dat nu ook net de duurste landen zijn. Budget hangt natuurlijk allemaal af van wat je zelf wilt doen. Ik zou met 2000 € niet rondkomen in Chili, maar ja, ik reis dan ook niet "basic". Wat goedkoper (Galapagos niet meegeteld) en volgens mij ook behoorlijk veilig, is Ecuador.
Als je veel waar voor je geld wilt: in Bolivia of Colombia kan je veel verder komen met 1500€-2000 €. Colombia is veiliger dan de meesten denken, maar ik zou er zelf toch niet zo graag alleen willen reizen (ben er wel alleen geweest voor werk en toen werd mij op het hart gedrukt van 's avonds niet alleen op straat te komen).

Dus ik zou Ecuador aanraden, maar uiteindelijk kan je in veel landen wel alleen reizen als je je gezond verstand gebruikt. Op toeristische plaatsen ga je sowieso andere reizigers tegenkomen, dus je bent waarschijnlijk sowieso niet altijd alleen :).

Terug
Bovenaan