Booking.com

Walvissafari Azoren, Iemand ervaring mee?

sasja90

New Member
Hallo allemaal, ik ben flink aan het sparen voor een walvissafari in de Azoren. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat is slimmer een georganiseerde reis met begeleider of er zelf op uit gaan?

Alvast bedank!

Checkoutsam

New Member
Hey Sasja

Ik heb vorig jaar een walvissafari gedaan op Sao Miguel. Volgens mij is het goedkoper als je alles zelf boekt (ik geloof €50-€60). Boek wel op voorhand, want er mogen maar twee boten in de voormiddag en twee boten in de namiddag op 'walvisjacht' (om de beesten niet op te jagen). Het is daarnaast ook nog eens onstuimig weer op de Azoren, waardoor het mogelijk is dat de tours worden afgeblazen en verplaatst naar een volgende dag.
Ik moest drie keer terugkomen omdat de zee te wild was :)

Als je meer foto's wil zien of mijn verslag van die dag wil lezen, kan je ook terecht op m'n blog: Walvissen in de Azoren spotten (foto's!) | Wanneer? Waar? Tours & prijzen

Als je extra betaalt, mag je (afhankelijk van het seizoen) trouwens ook met dolfijnen zwemmen.
Als je niet naar Sao Miguel gaat, dan denk ik dat je ook walvissen kan kijken in Pico en Terceira.

Veel plezier!

LaViajera

Well-Known Member
Walvissafari heb ik niet gedaan, maar het zwemmen met dolfijnen wel. En dat raad ik absoluut af. De dolfijnen hadden toen kleintjes, waardoor ze extra schuchter waren en de kapitein van onze boot bleef er maar tussen varen om ons toch de kans te geven om er mee te zwemmen, wat uiteindelijk niet echt gelukt is, maar we hebben wel herhaaldelijk terug in de boot moeten klauteren. Bovendien zat de zee daar vol met portuguese oorlogsschepen. Dus: walvis- en/of dolfijnsafari zeker doen, maar het zwemmen NIET doen!

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan