Wandelvakantie Ierland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saar 82

New Member
Héy,

Spreekt dit je aan?

"Ruige en verlaten landschappen, bergflanken en afgeronde toppen die getooid zijn met oude wouden, heide- en veengebied. Meanderende beekjes en glasheldere meren."

Dan heb jij misschien zin om in september mee te gaan wandelen in Ierland. Batterijen opladen in de natuur. Hieronder website met wandelroutes.

http://www.wicklowway.com/index.php

Laat maar weten.

Sara
30 jaar

Hey Sara,

ik ben wel geïnteresseerd. Ik heb vorig najaar voor het eerst een wandelvakantie gedaan (GR route in Tramantuna gebergte in Mallorca) en nu de smaak wel te pakken en zin in meer van dat...

Tot hoors,

Lynsey
28j

Wandelvakantie

hey sara,

als ik in september nog vakantie over heb ben ik zeker geïnteresseerd in een wandelvakantie in ierland.
Ik wil dat al heel lang eens doen.

Ik zou ook graag eerder al eens (eind april) gaan wandelen. Ik dacht aan corsica of madeira (de zon gaan op zoeken)

Wat denken jullie?

lotje getikt
30 jaar

Hey iedereen,

leuk idee, en als ik in september vrij kan krijgen, zie ik dit ook wel zitten :)
Wat zou je precies doen, rondtrekken met een tentje? Of dagtochten? En waar zou je dan overnachten?

Ik had al een soortgelijk idee om dit eens in Ijsland te gaan doen, maar Ierland heb ik ook nog niet gedaan, en lijkt me ook zeer mooi :)

Groeten,
Gert (32)

Hey iedereen,

Ik ga in september naar Ierland, ik zou eind augustus vertrekken en trekken van Dublin naar Cork, langs de kust, om te overnachten in B&B's en hostels. Ik zou 2 of 3 keer met de trein gaan en in Cork zou ik met de trein terug naar Dublin gaan om daar het vliegtuig naar België terug te pakken. Ik weet niet of jullie dit ook zien zitten, maar een reisgenootje(s) zou ik wel heel leuk vinden :) uiteraard kan hier nog alles aan veranderd worden, niets ligt vast, maar dat was zo'n beetje mijn plan :) Laat maar iets weten :)

groetjes,
Caroline

Hey,
September lukt niet voor mij maar je idee sprak me zeker aan. Heb al lang eens zin in een wandelreisje.
Als er later nog soortgelijke wandelreis ideeën zijn hoor ik het graag!
Leen (31)

Dag Sarah,

Dat ziet er zeer leuk uit.
Hoe zie je dat juist - en wanneer ben je van plan te gaan? (met de tent, b&b onderweg,...)

groetjes
Lieven

.
Hallo Saar,

Dat klinkt idd aantrekkelijk!
Ben je nog op zoek naar een reisgenoot?
Ikzelf ben 29 (maar de 30 komt griezelig dichterbij), psycholoog, woon in Gent en kan vakantie nemen vanaf 7 september.
Geef maar een seintje als je nog iemand zoekt, dan kunnen we es een glas gaan drinken om te zien of het klikt.

Groeten,
Evy

Ierland

hey,

Zo een wandelvakantie lijkt me wel iets...
Niet meer voor dit jaar allicht voor mij, maar later kan.

Groeten
Jürgen

Laatst bewerkt:
Hallo Ierlandvaarders ,
Laat het weer jullie geen parten spelen . September is al laat in het jaar om elke dag in zonneschijn te stappen . Een tentje kan indien het jullie moraal met natte spullen niet naar beneden haalt. Anders zoek je B&B's rond 30€/persoon. Ierse pubs serveren niet alleen Guinness maar ook warm eten. Velen hebben ook een overnachtingsmogelijkheid.Op www.gulliver.ie kan je wellicht iets vinden. Wicklow is niet zo bezaaid met historie maar de natuur is prachtig . Indien jullie per vliegtuig gaan , kijk vooral naar de vliegtijden . Aer Lingus vliegt bijna aan dezelfde prijs als Ryanair , maar de tijden van de terugvlucht zijn interessanter.
Goeie reis !
Raghnall

Oh ja , nog 1 ding !!! ............ You don't come to Ireland for the weather . You come to Ireland for the craic !!!

Laatst bewerkt:
Hey, moest je Ierland nog willen doen in 2014 (eind juli), dan zou ik dat ook wel zien zitten, lijkt me prachtig!

Op mijn facebookpagina (zoek : Ronny Broeren) staan 12 albums met foto's over Ierland . Deze zijn gebundeld volgens de reizen die ik al maakte (12) . Met meer dan 11000 archeologische sites , is Ierland rijk gevuld met geschiedenis . Hiervan ken ik slechts een heel klein deeltje . Leergierig als ik ben , wil ik zoveel mogelijk daar vertoeven . Ik probeer dan ook meerdere maal per jaar te gaan. Ik reis echter steeds met mijn eigen vertrouwde 4x4 via Frankrijk of Engeland. Wanneer ik alleen reis , kampeer ik in mijn daktent , boven op de auto , in de vrije natuur op plaatsen die mij zeker lijken. Mijn dochter heeft alle reizen meegemaakt en gaat steevast in juli mee. Dan boek ik B&B's van rond de 35 euro/pers/nacht. Ieren zijn niet geweldadig , zoals de Engelsen , maar eerder nieuwsgierige mensen . Ze willen weten waar je vandaan komt en wat je komt doen . Ze zijn ook blij dat je interesse voor het land toont en dat je jouw geld daar spendeerd . Je wordt nooit als een vreemde aanzien en voelt je snel thuis . Telkens als ik in Pembroke van de ferry rij , zeg ik : "It's "grand" to be home again".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan