1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat te doen in 3 weken Australie??

Discussie in 'Australië & Nieuw-Zeeland' gestart door Anneleen Claesen, 16 apr 2015.

1. Anneleen Claesen

Anneleen Claesen New Member

Hallo iedereen

In juli reis ik met mijn vriend 3 weken door Australie vanuit Sydney (ik ben al hier, hij arriveert begin juli). Gegeven de wintermaand, wat is mogelijk om allemaal te bezoeken? Ik zou het graag houden bij het mooie weer, dus het midden-noorden van Australie lijkt me het meest aangewezen in deze periode. We willen graag veel van de natuur zien, maar mooie steden kunnen ook niet ontbreken. Iemand suggesties voor een goede route? Cairns moet er sowieso bij zijn. We willen zowel tussenvluchten maken als een auto huren.

Aangezien we zo weinig tijd hebben, denk ik dat het beste is om alles op voorhand tot in detail te plannen. Ik kijk dus uit naar jullie reacties.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2015

2. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Dit is wat ik zou doen. Ik heb zelf 2 jaar in OZ gewoond en gewerkt.

- Sydney
    - Blue mountains
    - Byron bay
    - Gold Coast
    - Brisbane
    - Sunshine Coast
    - Hervey bay
    - Fraser Island 4w drive (y)(y)
    - Bundaberg (stock up with bundy) :D (y) :cool:
    - Airlie beach
    - Whitsunday Island Cruise (y)(y)(y)
    - Rafting on the Tully river (y)(y)
    - Daintree rainforest
    - Cape Tribulation
    - Diving or snorkeling on the great barrier reef
    - Cairns

Maar er zijn nog veel meer dingen te zien.

3. Anneleen Claesen

Anneleen Claesen New Member

Zou je deze tour ook doen in juli, winter? Ik zou dit graag willen doen want ik denk dat deze tour het mooiste is, maar vanwege de winter dacht ik meer in het noorden te blijven. Is de east coast overigens mogelijk in 3 weken?

4. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Het is Australië :D In de winter heb je vanaf alles wat boven Brisbane ligt nog mooi weer.
    Er zijn er die het in 2 weken doen, maar dat zou ik niet aanraden. 3 weken moet wel te doen zijn. Maar je zal keuzes moeten maken en veel KM doen op korte tijd.

Maar als je echt mooie dingen wilt zien en veel natuur kan ik je iets anders aanraden.
    Dit gaat wel een stuk duurder zijn omdat alles in het noorden duur en ver is.

Darwin
    - Kakadu National Park
    - Lichfield National Park
    - Arnhem Land / Ubir
    - Jumping crocodiles cruise op de Adelaide river.

Broome (Prachtige sunsets en elke dag 30°C)

Prachtig strand waar je bijna alleen op kan wandelen.
    Ideaal om te relaxen, In Broome zelf is niet zo veel te doen. Maar in de Kimberley zijn er veel mooie plaatsen. Deze liggen wel heel ver uit elkaar en zijn dikwijls enkel bereikbaar met een 4x4.

Deze dingen zijn echt allemaal de moeite en je gaat er geen spijt van hebben.

Laatst bewerkt: 28 feb 2016

Deel Deze Pagina