Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Wat zijn volgens jou de 5 mooiste plaatsen ter wereld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat zijn volgens jou de 5 mooiste plaatsen ter wereld ?

Hi collega's,

Niemand durft iets schrijven...het bijt niet en je wordt ook niet ziek van !
Is er niemand die buiten België is geweest? Ik geloof het niet !
Het is een moeilijke vraag en het antwoord is subjectief, natuurlijk...maar ik moet kiezen...dus :
1. Bali;
2. Westkust van VS (California, Nevada, Utah, Arizona);
3. Thailand;
4. Oostenrijk;
5. Laos;

De volgorde speelt geen rol, ze zijn allemaal, stuk per stuk, "juwelen". En ik stop hier niet, ik heb nog plaatsen bezocht en ik ga verder, natuurlijk - ik heb een lijst met 25 bestemmingen en om de eeuwige ruzie over de vakantiebestemming te voorkomen, we beslissen "à tour de rôle".
Moest ik ooit "Lotto" winnen.....het is onmogelijk, ik weet het, omdat : 1) ik speel niet; 2) de kansen zijn 0!
In mei vertrekken we op vakantie (min.5 weken) en als we terug zijn, ik kom met mijn lijst en als mijn echtgenoot het ziet, de ruzie is al bezig !

En nu, iemand anders, andere verhalen, ervaringen (goede en/of slechte)...op dit manier kunnen we elkaar kennen, we kunnen elkaar helpen, er komen tips voor allerlei dingen, het wordt een plezante discussie...
Ik heb genoeg gezeverd!

Groetjes
Gecko

En nu, wie is de volgende? Wie durft ons allemaal iets "zeggen" over haar/zijn ervaringen in de reiswereld?

Hi Dyonno
Ik vind Bora Bora nogal een dure bestemming (lang vliegen, ter plaatse de accommodaties zouden niet goedkoop zijn, denk ik), de natuur zou fantastisch zijn en ik bedoel ermee niet de "bounty" stranden (die heb je in Thailand ook en Thailand is niet duur, "been there, done that, je kent het), maar de onderwaterwereld....
Hoe is het? Heb je gesnorkeld? Indien ja, wat heb je gezien? (ik hou van snorkelen!); hoe is het eten ? is het rustig? (geen toeristenghetto)?
Nu vragen over Peru, een andere droombestemming van mij : neen, geen vragen, vertel me iets of meer over Peru (ik heb een berg boeken die wachten om gelezen te worden) die een groot indruk over je persoonlijk gemaakt heeft (geen gidsachtig gedoe!),enz
Ik vermoed dat je lijst weerspiegeld niet je voorkeur of wel?
Groetjes
Gecko

1) Zweden
Zowel de winter als de zomer is het een hele mooie natuur daar.
1) Brazilië
Helaas licht de criminaliteit er wat hoog
1) Groot-Bretagne (Schotland)
Zeer dicht bij en prachtige weilanden. De Highlands voor wie bergen wil, Lowlands voor wie het liever wat vlakker heeft en dan zijn er nog tal van eilanden voor wie zich een keer echt wil afzonderen.
1) Rusland
Over het algemeen oud en versleten, maar dat heeft ook zo zijn mooie kanten. De Transsiberië expres is zeker de moeite.
1) Polen
Een spotgoedkope vakantie bestemming.

Helaas is mijn top 5 niet helemaal realistisch, want ik ben nog niet overal geweest :s

Oh en Geko, je hebt altijd gewonnen met de lotto als je niet mee speelt, je hebt altijd het bedrag van zo'n ticketje gewonnen.

Hi Richee
Weet je hoe ik het bekijk ? Dat iedere mens zijn/haar eigen mooie plekken heeft en dat de vraag een beetje subjectief klinkt.
Iedereen heeft zijn/haar stuk paradijs.
Vind je niet ?
Groetjes
Gecko

5 Mooiste plaatsen waar ik al ben geweest:

1. Schotland
2. Bhutan
3. Tibet
4. Thailand
5. USA

En mijn top 5 mooie plaatsen voor als ik de lotto zou winnen (en anders ook maar het zal spijtig genoeg wat langer duren ) :

1. Antartica
2. Brazilië
3. Australië
4. Filippijnen
5. Tanzania

Hi Annelies
Zonder de Lotto te winnen, kun je Filipijnen, Tanzania en Brazilië bezoeken; de prijzen vallen mee, onnoemelijk mogelijkheden om te slapen, eten, verplaatsen en bezienswaardigheden te bezoeken.
Voor die andere 2, namelijk Australië en Antarctica vooral, tja, een beetje Lotto heb je echt nodig.

Wat betreft de plaatsen waar je geweest ben, Thailand en USA, heb ik ook bezocht en ik ben met je eens...ze zijn heel mooi.
Waar ben je in USA geweest ? want ik plan nu onze tweede bezoek met als startpunt Seattle.
Groetjes
Gecko

ik heb eigenlijk nog te weinig van de wereld gezien om een echte top 5 te geven.
maar wat er al zeker in zit voor mij is

1) Santorini (mooiste eilandje in de wereld wat mij betreft)
2) West kust USA (na september kan ik hier meer over vertellen)
3) Italie (Rome, Firenze)

...en na 05.09.2013 ( de 2e keer naar Westkust USA ) kan ik ook nog meer vertellen : landen in Seattle en met een huurwagen tot South Dakota en terug...andere plaatsen en andere mentaliteiten...even aanpassen...maar ja, we gaan voor de natuur !
Maar "whatever"...het ging om landen die je NOOIT meer wilt bezoeken, in mijn geval, Venezuela !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...