Week skiën december 2018

Discussie in 'Zoek een reisgenoot' gestart door Victor62, 7 nov 2018.

Tags:
  1. Victor62

Victor62 New Member

Via dit forum zoek ik een ski-reisgenoot. Vertrek 15 december 2018. Bestemming : Les Menuires (Frankrijk). Reis per bus.
    Prijs ligt rond de 600 EURO ALLES INBEGŔEPEN behalve de huur van het skimateriaal.
    De kamer wordt gedeeld, 2 éénpersoonsbedden.
    Indien interesse, laat maar iets weten.

2. Rob van der Weiden

Rob van der Weiden New Member

Hallo,
    Ik ben Rob, 52 jaar, woon in Nieuwkoop en ben een fanatieke skiër (al meer dan 40 jaar) die als de condities gunstig zijn ook graag off-piste gaat. Ik ben eigenlijk op zoek naar een reisgenoot voor een midweek low-budget wintersport met de bus in januari of maart, maar ik zag jouw advertentie en ben benieuwd of je al concrete plannen heb of een bepaald arrangement op het oog hebt.
    Misschien kan/wil ik ook wel op 15 december, alleen is het de vraag of er dan al voldoende sneeuw is. Of wil je pas last-minute boeken als er voldoende sneeuw is? En hoe ziet jouw wintersportvakantie er uit en wat voor type skiër ben jij?
    Ik ga het liefst vroeg op pad, kopje koffie en lunch tussendoor maar verder de hele dag in lekker doorskién. Ben geen echte apres-skiër maar drink na het skiën wel graag gezellig een biertje of wijntje.
    Hoor graag van je!
    Grt,
    Rob

3. Victor62

Victor62 New Member

Dag Rob,

Alvast bedankt voor je reactie.
    Ik heb sinds gisteren de vakantie geboekt. Zoals je terecht aanhaalt, is het vroeg op het seizoen... En hopen maar dat er tegen dan voldoende sneeuw ligt.
    De reis is volledig georganiseerd door skiworld. Als je dit even googelt, kom je meteen op hun site. Ik ben reeds 2 keer met hen op vakantie gegaan. Er zijn ook een zestal mensen die reeds geboekt hebben waar ik zou aansluiten voor het skiën, maar dat is is uiteraard vrijblijvend. Een paar van hen ken ik. Zij waren er vorig jaar ook bij.
    Ik ga ook zo een dertig jaar skiën. Ik kom alles naar beneden maar technisch ben ik niet perfect. Verleden jaar lag er zoveel sneeuw dat we eignlijk constant in diepsneeuw geskied hebben. En dat was fantastisch.
    Verleden jaar was er nog iemand anders mee, die heel graag zwarte bobbelpistes deed. Ik vind zwarte pistes best ok, maar doe helemaal niet graag de bobbelpistes... En ik heb me dit jaar voorgenomen deze pistes te mijden.
    Het is ook zo dat de grootte van de groep soms nadelen opleverde... Ik ben ook voorstander van vroeg te vertrekken. Dit wou soms wat haperen, waarbij we dan wat lang moesten wachten, vooraleer we goed en wel vertrokken waren.
    Er werd naar mijn inzicht en aanvoelen iets te frequent gestopt... Eens vertrokken met het skiën, ski ik graag ook wat door.
    Als je zou meegaan, zijn we niet verplicht om bij deze groep aan te sluiten. Of je kunt een dag meegaan en de andere niet...
    Wat betreft de reis : het is een all-in vakantie : busreis (verschillende vertrekplaatsen ; zie website), ontbijt, avondmaal, lunch mag meegenomen bij het ontbijt, dranken zijn gratis van 17.00 tot 22.00 u. (speciale dranken zijn te betalen, zoals zware bieren).
    Wat betreft de sneeuwzekerheid : ik ben hier nog volop aan het kijken om een annulatieverzekering te nemen hiervoor. Bij "Touring" kan ik voor 29 euro zo'n verzekering nemen. En ik zal dit waarschijnlijk doen, zodat - in geval er geen sneeuw zou vallen, ik mijn geld kan recupereren.
    Nog dit : wat betreft de prijs : je vindt deze op de site ; de 600 euro was een tijdelijke aanbieding die vandaag afloopt... ook heb ik de upgrade (+65 euro) van de skipas genomen, om het gehele skidomein (circa 600 km) te kunnen benutten.
    Als je meegaat, van harte welkom, uiteraard.

Groeten, Peter. (Peter is mijn eerste naam)

4. Rob van der Weiden

Hallo Peter,
    Bedankt voor je snelle reactie en uitgebreide informatie.
    Ik was via andere contacten op diverse fora in contact gekomen met skiworld en zelfs ook met hotel Les Cristelle, zier er goed uit en prima arrangement!
    Even een korte en snelle vraag: heb jij op basis van 1 persoon geboekt of voor 2-personen?
    Grt,
    Rob

5. Victor62

Victor62 New Member

Ik heb voorlopig 'single' geboekt. Maar ik mag mijn dossier altijd aanpassen... Als er dus iemand aansluit, kan dit perfect. Dan stort skiworld mij 100 euro terug. Als je beslist mee te gaan en je hebt geen bezwaar om met mij de kamer te delen, dan is dit geen probleem

6. Rob van der Weiden

Hallo Peter, een normale reis-annuleringsverzekering is niet incl 'sneeuwgarantie', en als ik Google op 'Touring'niet vinden? Kan je svp website link delen? Zonder zo'm verzekering durf ik zolang er geen sneeuw gevallen is niet voor 15 dec te boeken. Alvast bedankt! Grt, Rob

7. Victor62

Victor62 New Member

Rob,
    Wat betreft die annuleringsverzekering : dat is inderdaad geen goed idee. Dat mag je vergeten. De link : www.touring.be
    Inmiddels heb ik vandaag nog iemand gevonden die mee zou boeken. Hij zou dan met mij de kamer delen.
    Jij kunt idd gerust nog de kat uit de boom kijken. Indien er sneeuw valt, kan je drie of vier dagen vooraf nog boeken, als er nog plaats is.
    Groeten,
    Peter

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie