Weekje zon eind maart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorijn

Member
Hallo,

Iemand geïnteresseerd om eind MAART/begin april een weekje naar de zon te vertrekken?
Ik spreek echt over een zonvakantie, snorkelen, strand, all-in...
Normaal doe ik niet echt zulke reizen maar heb echt nood aan wat zon en warmte.
In Egypte zijn er al aangename temperaturen boven de 25 graden rond de 600 euro.

Ik ben 27j, woon omgeving Kortrijk, ben sportief maar kan dus ook genieten van strand.

Groetjes

Hey Jorijn,

Ik ben net terug van weekje Egypte en wil al meteen terug. Ik raad je Marsa alam aan. Wij zaten in het hilton nubian resort. Echt een aanrader.. Heel lieve mensen, goede service, mooi hotel, snorkel gelegenheid meteen aan het strand, mooi weer,.. Echt alles!! Ik heb mijn hart verloren aan die plaats. En wil ook zeker terug gaan. Maar was pas van plan om terug te gaan eind mei of begin juni.

Ook ik moet via hier een reisgenootje zoeken voor dan. Mijn vrienden zijn zich namelijk ook al aan het settelen.

Groetjes
Lindsay

Dag Lindsay,

Super bedankt voor jouw spontaan berichtje, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad.

Ik heb echt nood aan wat zon, daarom dat ik aan Egypte dacht, ik ben er zelf nog nooit geweest.
Er zijn ook weinig mensen die erheen willen qua veiligheid... hebben jullie daar iets van gemerkt?

Inderdaad, zon, strand, snorkelen, precies wat ik nu nodig heb :)
Welke temperaturen hebben jullie zo ongeveer gehad nu in deze periode, ik veronderstel dat het wel al aangename temperaturen zijn?

Dankje, grts Jorijn

Jorijn,

We hebben er helemaal niets van gemerkt. Marsa alam is niet zo toeristisch al Hurghada of Sharm el sjeik. Het hotel ligt ongeveer een half uur van de luchthaven. Er ligt ook niet veel in de omgeving. Je hebt Port ghalib, dit is een havenstadje waar ook hotels, restaurants, bars,... te vinden zijn. Stad Marsa Alam is naar het schijnt zelfs kleiner dan Port Ghalib.

Waar wij zaten, bij de Hilton ligt niets. Je hebt de Hilton en een ander resort (Malika ofzoiets). Daartussen ligt een strand met koraalrif. Je kan dus meteen het water in en snorkelen. Op het strand zelf zijn er wel een paar bars. Maar er is er maar eentje dat in de avond open is en dit op maandag en vrijdag.

Wij zelf moesten ook gewoon even weg van de stress en wilden vooral rust. En dat hebben we daar gevonden. We voelde ons geen enkel moment onveilig.
Ik ben zelfs op een avond alleen naar een prive feestje (van het personeel) geweest op het strand. In het hotel is er bewaking op de toegangswegen naar het hotel.

Als je pas aan komt ga je wel een beetje overladen worden door de aandacht van de mannen. Vooral als je enkel in vrouwelijk gezelschap gaat. Maar na een paar dagen wen je er wel aan. Ze komen je wel vaak vragen om uitstapjes te doen of naar hun winkeltjes te gaan. Op het strand kan je een bordje zetten met niet storen. Zelf hebben wij 1 uitstap gedaan. Gaan snorkelen in de open zee met een speedboot. Niet via de touroperator, maar via hun diving center.

De eerste twee dagen hadden we 20 graden, veel wolken en wind. Maar waren toch verrast hoe warm het was als de zon er door kwam. In de avond ga je wel een vestje nodig hebben. De rest van de week zaten we toch tegen de 25 graden en geen wolken. Dat was zalig!!

Groetjes,

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik zeg, ik zou zo terug gaan!

Dankje,

Daarom dat ik liever niet alleen zou gaan, met 2 ben je toch iets sterker als ze naar je toekomen op het strand :)
25 graden, zon, zee, strand is wel ideaal om de batterijen terug een beetje op te laden!
Hopelijk vind ik een reisgenootje via deze weg.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan