1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welk land in Afrika

Discussie in 'Afrika' gestart door Yasmin007, 29 nov 2015.

1. Yasmin007

Yasmin007 New Member

Beste Allemaal,

Ik wil over een maand voor het eerst naar Afrika. Eind december, begin januari. Alleen morgen nog en dan heb ik geen werk meer en dit lijkt me een prima alternatief om een paar weken tussenuit te gaan.
    Nu zie ik een aantal landen die mee prachtig lijken en het lijkt mij ook heel leuk om daar vrijwilligerswerk te doen en wat rond te reizen, maar het lukt me niet om een keuze te maken in landen. Vooral veiligheid vind ik erg belangrijk. Een heel ervaren reizigster ben ik niet en soms ook wel beetje een stresskip. Ik ben nu drie keer verder weg op vakantie geweest( Amerika, Nepal en Peru) en dit zal de eerste keer ongeorganiseerd buiten Europa zijn. Voorheen met Djoser buiten Europa weggeweest. Binnen Europa ben ik wel meermaals alleen weggeweest. Nog nooit gebackpackt. Vooral wildlife projecten lijkt me erg leuk, maar andere projecten kan ook en lijken me erg leuk om te doen.

Heeft iemand advies over welk land? Ik ben overigens wel gevaccineerd tegen gele koorts, rabiës, hep a en b, buiktyfus en uiteraard dtp.
    Groetjes Yasmin

2. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

1. Namibia

Namibia Travel Video Guide - YouTube door Fred. geplaatst op 30 nov 2014

Explorations Namibia 2013 - YouTube door Fred. geplaatst op 30 nov 2014

2. Tanzania

Kilimanjaro Climb Documentary August 2013 - YouTube door Fred. geplaatst op 21 dec 2014

Serengeti, Tanzania in HD - YouTube door Fred. geplaatst op 21 dec 2014

Tanzania Travel Video Guide - YouTube door Fred. geplaatst op 21 dec 2014

3. Zuid-Afrika

Best Kruger National Park Safari, South Africa - YouTube door Fred. geplaatst op 23 dec 2014

South Africa Travel Guide - Top 5 Attractions - YouTube door Fred. geplaatst op 23 dec 2014

South Africa Travel Video Guide - YouTube door Fred. geplaatst op 23 dec 2014

Cape Town South Africa - Video Tour - YouTube door Fred. geplaatst op 23 dec 2014

Je zal er geen spijt van krijgen!
    Heel veel wildlife :)

3. Travellover

Travellover New Member

Wat leuk dat je binnenkort naar Afrika gaat! Al inmiddels besloten waar je heen wilt? Ben erg benieuwd naar je ervaring achteraf ook!

Een top-3 persoonlijke tips waar ik zelf ben geweest:
    1. Tanzania - National parken om U tegen te zeggen. Niet voor niets mijn nummer 1. (voor inspiratie zie bv. Serengeti NP - Tanzania - Droomplekken)
    2. Kaapverdië - mooie stranden en authenticiteit (voor inspiratie zie bv. Kaapverdië Vakantie | zon, strand, cultuur, natuur en rust)
    3. Oeganda - onvergetelijke flora en fauna (voor inspiratie zie bv. Rondreis Oeganda - reizen Oeganda | Djoser)

Mijn volgende reis gaat naar Nambie, wellicht komt die wel in mijn nieuwe top-3 van Afrika:).

4. Rinique

Rinique New Member

Tja, wat moet je daarover zeggen he.... Namibië is SUPER prachtig idd, wel erg duur. (been there done that)
    Marokko , in Afrika, is heel goedkoop, geen visumkosten, niet zo'n lange vlucht, coole Riad's, de ongelofelijke sahara ...
    Zuid Afrika is evengoed een super bestemming...

Je zal voor jezelf toch wat zaken moeten beslissen :
    - budget
    - wat wil ik wel
    - wat wil ik niet
    - wil ik alleen ? met een klein groepje ? Met een groepsreis ?
    - moet het mooi weer zijn ?
    - wil ik zwemmen met dolfijnen ? Wil ik leeuwen zien ? Wil ik veel natuur ? Wil ik grote steden ? Wil ik openbaar vervoer ?

etc etc etc

Kijk eens rond ook op mijn blog, wie weet doe je daar leuke ideetjes op , ik reis met familie, of met vrienden, of met alleen of met onbekenden, die dan achteraf niet meer onbekend zijn :p

BLOG en/of REIS

Succes met je beslissing en laat eens weten wat het geworden is (en waarom)

5. Rinique

Rinique New Member

Zeker weten dat die in je top 3 komt, of je zal een top 5 moeten maken :)

6. Yasmin007

Yasmin007 New Member

Bedankt voor jullie antwoorden en overwegingen. Wat ik niet had verwacht is dat ik binnen een paar dagen ander leuk werk zal vinden en inmiddels ben ik er ook aan het werk en dat op nog geen 10 minuten lopen bij me weg vandaan. En dat maakt dat deze plannen wat verder naar voren zijn geschoven. Deze mazzel krijg je niet zo heel snel meer.
    Verder staan ze op mijn nieuwe werk niet onwelwillend tegen als iemand voor een maand ofzo vakantie wil. Ook dat heb ik anders meegemaakt dat drie weken de max. was. En inmiddels denk ik dat het Oeganda of Zuid-Afrika zal zijn geworden. Alhoewel Namibië ook erg hoog op mijn lijstje staat.

7. abel39

abel39 New Member

Hallo Yasmin
    Ik kom net terug uit Gambia. Heb daar een top vakantie gehad met super vriendelijke mensen. De reizen er heen zijn heel betaalbaar en de voertaal is engels. Heb diverse plaatsen en stranden bezocht. Ben verliefd geworden op het lsnd. Ga dus volgend jaar weer.
    Vriendelijke groet Abel

8. Yasmin007

Yasmin007 New Member

Ik was dit topic alweer vergeten, maar ik heb eergisteren geboekt en ga een kampeerrondreis van 24 dagen maken. Vliegen op Kaapstad, door Namibië, Botswana en naar de Victoria falls en via Livingstone vliegen terug naar huis met overstap op Johannesburg. Ik ben heel lang aan het puzzelen geweest en Ik hoor van zoveel mensen dat ze Namibie qua natuurschoon wel een van de mooiste landen is dat ze ooit hebben bezocht. In Peru ben ik stapel verliefd geworden op de woestijn dus keuze is op Nambie gevallen, maar ik wilde ook graag naar de Okvango delta dus toch maar georganiseerde rondreis. Heb er helemaal zin in.

Bedankt voor jullie reacties.

Deel Deze Pagina