Wereldreis!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angellore

New Member
Ik heb besloten eind september op wereldreis te gaan. Ik ga het zo goedkoop mogelijk proberen houden, en denk toch een goed jaar weg te zijn.
Ik vroeg me af of hier mensen me bepaalde plaatsen heel erg zouden aanraden, of ze ergens tips hebben voor bepaalde dingen (ivm goedkoop reizen, onderdak zoeken, voorzorgsmaatregelen, ...)

Alvast bedankt!!

Ik heb even wat informatie opgezocht voor jou

http://www.hansrossel.com/reisvoorbereiding/
http://www.hetwereldvenster.nl/wereldreis/wereldreis_index.htm

Verder vind ik Zuid Amerika wel mooi, en Africa moet ook mooi zijn.
Verder zijn er de landen Australie, Canada & Amerika & Hawaii natuurlijk. Maar Ook Bolivia en Peru heb ik al mooie dingen van gezien.
In Cuba en Venezuela ben ik zelf geweest. ook heel mooi op gezien te hebben.

Je zal zelf je route moeten plannen en kijken waar je heen wil/kan.
En hou er rekening mee dat je administraties heel wat moet regelen hier en voor daar moet je ook allerlei visa aanvragen.
Hier op het forum kan je wel wat mooie foto's vinden van verschillende landen.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt door een moderator:
Mja, ik heb er ook over nagedacht, om misschien beter in Europa te blijven... Is uiteindelijk ook nog wel genoeg te zien hé :) En is makkelijker qua geld en liften enz :) Ben er nog niet helemaal uit.

Al heel erg bedankt voor de links enz!!

Ow ... zo bedoelde ik het niet hoor ... ik zou je zeker aanraden buiten Europa op reis te gaan.
Azië bvb is nog steeds goedkoper om rond te reizen en het vliegticket heb je snel weer uitgespaard. Zo trok ik bvb 5 weken door Nepal voor 1375€ ... alles inbegrepen, zelfs vliegticket.
En als je weet dat je in Azië voor zo'n 2€ een overnachting hebt, of een volledige maaltijd voor 1€, dan kan je al beginnen tellen hoeveel je je alleen al op dit gebied uitspaart als je een jaar wil reizen.

Veel geluk verder met je planning :razz:

Slapen in hostels scheelt heel veel geld,
En verblijf van het jaar een aantal maanden in Azie, daar leef je zoveel goedkoper dan hier, dan houdt je het echt wel een tijd volzonder te werken.
Thailand is alleen echt heel goed reisbaar en veilig. De nachtrein is daar een relaxe manier van reizen. Je krijgt een bedje en binnen 1 nacht ben je heeeeel veel km verder.

www.interconreizen.be brecht

Hallo,

ik heb ongeveer een klein jaar in Azië gereisd. Ik ben vertrokken met de trein vanuit Brussel en ben via Moskou op de transsiberische trein naar Peking gereden. Daar in China 2 maanden gebleven en daarna 9 maanden in Zuid-oost azië rondgereisd. Het was echt fantastisch. Mijn favorieten waren Cambodja en Laos. Nog heel weinig toerisme en fantastische mensen. Angkor Wat in Cambodja is ook heel erg mooi.

Op mijn website www.interconreizen.be van al mijn reizen kan je foto's bekijken en informatie weervinden van al deze landen. Ook de links op de pagina's zijn vaak heel interessant.

Als je mijn site bezocht heb, geef dan je mening eens erover. Je vindt een contactadres onderaan elke pagina. Voel je vrij om vragen te stellen.

Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen mogen ervaren wat ik ervaren heb gedurende die drie maanden.

Groeten,

Brecht

Dit is een bericht van 2005 gelieve niet op oude berichten te reageren!!!

Deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan