Booking.com

Wie wil er mee naar het noorderlicht?

Patrick Ooms

New Member
Hallo,

Ik ben 54 jaar, single en zoek een reisgenoot om in periode 25/10/'19 - 03/11/'19 (herfstvakantie) of 21/02/'20 - 01/03/'20 (krokusverlof) een noorderlicht reis te maken met de organisatie Nordic. Check hun website. Hun reisformule's 'Autumn at Lofoten' en 'White lights Lofoten' vind ik interessante aanbiedingen.
Indien interesse en/of vragen mag je me gerust contacteren.
Vriendelijke groeten,
Patrick Ooms

Kopjekoffie

New Member
Hoi Patrick, afgelopen november was ik op Ijsland....de hele week stormwind waardoor op pad gaan lastig bleek....Uiteindelijk heb ik het Noorderlicht op een haar na gemist....Heellllll jammer......

Ik vind de reizen op Nordic nogal priizig...dit moet toch gemakkelijk zelf te regelen zijn.....Noorderlicht staat bij mij hoog in de ranking...

Wellicht kunnen we zelf een groepje samenstellen en zelf de reis regelen...Lijkt me leuk!

Hartelijke groet, Trea (vr)

Patrick Ooms

New Member
Hoi Trea,

Bedankt voor je reactie. Een groepje samenstellen is lastiger dan ik dacht. Ik ging ervan uit dat het niet zo moeilijk zou zijn om andere soloreizigers te bereiken vermits het noorderlicht toch bij quasi iedereen op zijn/haar bucket list staat, maar mijn eerste poging leverde niets op. Dit is mijn tweede poging en tot nu toe heb ik contact kunnen leggen met een 52 jarige Cathy uit Antwerpen. Zij heeft me op de hoogte gebracht van North & Away, een organisatie die soortgelijke reizen in de aanbieding heeft als Nordic, maar goedkoper (check Fly & drive Lofoten & Vesterålen). Zelf een reis regelen zal inderdaad het goedkoopst zijn, maar zou het zo'n groot verschil zijn? Ik merk dat zowel bij Nordic als bij North & Away de prijs al gevoelig daalt naarmate je met meer personen reist. Was uw trip naar Ijsland zelf geregeld of via een organisatie? Ik ben niet zo goed in het op voorhand regelen van een weektrip in al zijn details. Ik heb in het verleden al enkele lange reizen gemaakt (6 maanden), maar dan heb je tijd om de reis 'along the road' te organiseren. Naar welke periode gaat je voorkeur, herfst of winter?

Vriendelijke groet,
Patrick

Kopjekoffie

New Member
Hoi Patrick.....Ja, die ervaring heb ik ook...vorig jaar heb ik een poging gedaan om een groepje samen te stellen...Ijsland als bestemming....uiteindelijk ben ik alleen gegaan...Door de windomstandigheden ben ik in Reykjavik gebleven en af en toe een excursie kunnen maken..Het lijkt me leuk om de rondweg af te gaan...huurauto en accommodatie via airbnb oid onderweg.....zelf een beetje kokkerellen...Dat alles is gemakkelijk om zelf te regelen...

Mijn ervaring is dat als je zelf alles regel en de kosten kunt delen met anderen het aanzienlijk kan schelen in de prijs.....De winterperiode heeft wel mij voorkeur...dit ook vanwege een hogere kans op het Noorderlicht....Bedankt voor de tip van Fly en drive Lofoten.....Hartelijke groet en fijne zondag..Trea

Kempense Jo

New Member
Goh, het Noorderlicht staat ook nog wel op mijn lijstje! Jammer genoeg dit jaar geen verlof meer over😕 Moest het verschoven worden mag je me altijd iets laten weten! Ps andere bestemmingen voor volgend jaar zijn ook wel te bespreken aangezien ik dit jaar geen "verre reis" doe wil ik volgend jaar wel weer😊

Patrick Ooms

New Member
Hallo Jo,

Er zijn al enkele mensen (4) die me gecontacteerd hebben en de voorkeur gaat meer naar de winterreis dan naar de herfstreis. De reisperiode zou dan volgend jaar tijdens het krokusverlof zijn (21/02/'20 - 01/03/'20). De Lofoten lijkt me een heel mooie bestemming om het noorderlicht te bewonderen en de White Lights reisformule van Nordic is interessant (White Lights Lofoten - NORDIC). Deze reis kan ook met een dag (of twee) verlengd worden. Laat maar weten of je interesse hebt om deel te nemen.

Mvg,
Patrick

Kempense Jo

New Member
Hey Patrick,

Bedankt voor je reactie. Ik hou het in gedachten! Hou je me mee op de hoogte?
Het zal een beetje kiezen worden want zou in het najaar ook nog graag 3 weken gaan en er ligt al 1 wek vast in april...
Vakantiedagen te kort vrees ik😉
Groetjes
Jo

Patrick Ooms

New Member
Hallo Trea en Jo,

Verleden maand hebben jullie me laten weten interesse te hebben om deel te nemen aan een noorderlicht reis tijdens het krokusverlof (Ma 24/02/'20 - Zo 01/03/'20). De meerderheid van de geïnteresseerden verkiezen de reisformule met NORDIC (White Lights Lofoten - NORDIC). Is de interesse nog aanwezig? Ik zou graag een duidelijk beeld krijgen wie wil deelnemen, dan kan mijn contactpersoon bij NORDIC een concrete planning maken en prijs berekenen. Ik weet het dat het nog een hele tijd is voor de aanvang van de reis, maar vroeg boeken is altijd voordeliger, vandaar.

Mvg,
Patrick

Kempense Jo

New Member
Hey Patrick,
Net terug van vakantie vandaar dat ik niet vroeger kon reageren. Er ligt al vakantie vast begin volgend jaar dus voor mij gaat het die niet meer lukken. Ooit hoop ik er toch te geraken...! 😁
Veel plezier gewenst in ieder geval!!
Groetjes Jo

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan