Zelf rijden van Uluru naar King's Canyon

dimitrivdh

New Member
Hallo,
Ik overweeg om een huurauto te nemen in Ayer's Rock Airport en hiermee naar King's Canyon (Creek Station) te rijden. Ik lees echter overal dat buiten de bevolkte gebieden zoals Yulara en Petermann, er geen dekking is qua mobiel telefoonnetwerk.
Is het dan aan te raden om die tocht op eigen houtje te maken, in geval er zich iets voordoet? Pech onderweg, of dringende medische bijstand. Kun je het noodnummer nog bereiken of ben je op jezelf aangewezen (of een toevallige voorbijganger)?
Zo ja, hoe doen die excursies dat dan? Of hebben die een satelliettelfoon bij zich?
Bedankt voor de feedback.

Dat klopt inderdaad. de beste kans om nog iets ontvangst te hebben op sommige plaatsen is als je een Telstra simkaartje neemt.
Hier kan je hun map zien waar ze ontvangt hebben.

De Touring companies die daar rondrijden hebben inderdaad meestal een sateliet telefoon bij. En meestal zijn die ook wel wat gewoon, kunnen zelf heel veel oplossen en kennen die overal wel iemand.

Er zijn genoeg mensen die dat doen, maar wees voorbereid. Reis eventueel met meerdere wagens (van mensen die je daar hebt leren kennen)
Neem genoeg water en eten mee en zorg ervoor dat je auto in orde is.
Laat eventueel je vrienden weten dat je hen iets laat weten als je aankomt en spreek een verwacht uur van aankomst af.

Als je daar dringende medische bijstand nodig hebt moet je meestal rekenen op een paar uur. En ik hoop dat je dan goed verzekerd bent want als de Flying doctors moeten afkomen gaat het snel met het budget.

Dank voor je reactie. Wat is de reistijd tussen King's creek station en Uluru Airport? Google maps geeft 2u45 aan, maar is dit accuraat? We overwegen een Karrke Aboriginal Culuture Experience te doen maar de enige datum die kan is op de dag dat we het vliegtuig terug in AYQ nemen. Vliegtuig stijgt op om 16u15. Tour start om 10u30 en duurt een uur. Stel dat je om 12u vertrekt dan ben je volgens google om 14u45 op de luchthaven. Dat geeft 1,5u tijd om auto in te leveren, bagage te droppen, door security gaan en boarden. Is dit haalbaar of doen we dit beter niet?

Zou kunnen lukken, de luchthaven is niet groot. Maar er zijn te veel variable factors om zeker te zijn dat het gaat lukken of niet. Dus is moeilijk te zeggen. Er moet maar 1 ding mis gaan en je bent te laat.

Terug
Bovenaan