Booking.com

Zelfstandige trektocht te paard door West-Mongolië (+-3weken)

RubenH

New Member
Hey

Ik ben Ruben, 23 jaar, Vlaming en ben gepassioneerd door avontuurlijke reizen.
Dit keer bots ik echter op een probleem: hoe zotter de reis, hoe moeilijker het blijkbaar wordt andere enthousiastelingen te vinden, dus kom ik ze hier maar zoeken.

Deze zomer 2017 wil ik graag zelfstandig een trektocht doen door West-Mongolië met eigen paard en tent.
(Een paard koop je in Mongolië voor 150€, en na afloop verkoop je het voor iets minder.)
We nemen een route door geweldige wilde natuurreservaten langs een waterloop, kunnen onderweg onze eigen vis vangen, gastvrije families in hun yurt bezoeken, sterren kijken onder blote hemel met kampvuur enz.

Wat het kamperen en avontuurlijk reizen betreft heb ikzelf tonnen ervaring, dus no worries for that.
Enja,ook het paardrijden is nieuw voor mij, maar dat valt blijkbaar reuze mee met Mongoolse paarden.

Ik raad je aan om eerst onderstaand reisverslag eens door te lezen van 3 kerels die een gelijkaardige reis ondernemen (zonder paardrij ervaring!) vooraleer je antwoord geeft.
Een paard gekocht; Avonturen in het wilde westen! - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Joeri Zwerts - WaarBenJij.nu

Mijn zomervakantie (15 juni - 20 september) ligt hiervoor nog helemaal open, al wordt het er in september al wat fris. Vlucht heen en terug tussen Brussel en Ulaan Baatar zijn +-650€. We proberen hierbuiten alles zo goedkoop mogelijk te houden. Graag zou ik eind april/begin mei al de knoop doorhakken dus graag snel een seintje. Graag ook per mail op ruben.herremans@hotmail.com.

Graag 1 tot max 2 extra reispartners.

Ruben Herremans

Sofian

Member
Hey Ruben,

Dit soort reis spreekt me enorm aan. Eén nadeel: ik kan niet goed paardrijden, ooit eens 10 lessen gehad, maar wel door bossen gereden.
Ik ken een koppel dat door Mongolië gereden is met de fiets. Ze vonden het prachtig.
Ik hoop de hele zomer vrij te hebben, zonder tweede zit.

Laat me weten of je interesse hebt!

Sofian

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan