Zijn er nog avontuurlijke 50-plussers?

Discussie in 'Zoek een reisgenoot' gestart door kaatje.k, 26 mrt 2019.

1. kaatje.k

kaatje.k New Member

Ja ik! En ik heb nog behoorlijk veel bestemmingen op mijn bucket list staan maar... ik heb een probleem! Er zijn namelijk reizen die ik liefst ongeorganiseerd wil maken, dus een soort route uitstippelen waar best van afgeweken mag worden, met openbaar vervoer (of waar dat moeilijk is met een huurauto) rondreizen en onderweg een leuk hotelletje of net hostel zoeken, blijven of gaan zoals je wilt... met andere woorden: Vrijheid. Het probleem is dat een jongere niet met een ouder persoon wil reizen (logisch, wij feesten niet meer zo uitbundig) maar ook dat er maar weinig 'ouderen' zijn die hierin geinteresseerd lijken te zijn. En dat vind ik niet logisch, want die moeten toch echt wel te vinden zijn.
    Daarom dacht ik om dat eens te polsen via deze website en niet alleen voor mij maar misschien vinden diegenen die reageren ook wel een gelijkgestemde reisgenoot voor hun bestemming.
    En zijn er landen zijn waar rondreizen wat moeilijk is dan hoort een semi-georganiseerde reis natuurlijk ook tot de mogelijkheden. Laat je wat van je horen? Waar wil je heen, hoelang, wanneer, zelfstandig/rondreis enz.
    En ook gezelschap voor een weekje zon is prima.

2. Carinells

Carinells New Member

hallo

Ik heb net je berichtje gelezen en zit met hetzelfde probleem zoals jij. Wil en kan veel reizen maar als alleenstaande is dit niet zo leuk. Natuurlijk heb ik vriendinnen maar die zijn ofwel nog veel aan het werk of hebben pijntjes en andere problemen zodat ze zeker dat avontuurlijk reizen niet meer kunnen of willen doen.
    Dus bij deze zou het misschien leuk zijn om er eens onze gedachten over te wisselen en wie weet wat daar nog uit komt.
    Ik heb interesse in heel Europa , al wel in wat landen geweest door de jaren heen maar wil graag nog wel eens terug , ander gezelschap en andere belevenissen.

mijn naam is Carine , ben 64 jaar , werk dit jaar nog part time en volgend jaar vanaf 01012020 fulltime op pensioen :)
    wandelen, fietsen, ski zijn mijn meest actieve hobby s
    avontuurlijk reizen ( maak er een punt van om dit zo goedkoop mogelijk uit te stippelen)
    woonachtig in de Ardennen (in de buurt van Luik) en ga ook regelmatig verblijven in Lanaken binnen enkele maanden.

indien interesse , mijn mail adres is eniraclls@hotmail.com

met vriendelijke groetjes
    Carine

3. Siem

Siem New Member

Hi Kaatje,

Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik ben een vrouw van 54, heb veel gereisd, laatste jaren oa Botswana, Ijsland, Nicaragua, Sri Lanka. En in studietijd veel in Zuid-Oost Azie geweest. Nu wil ik graag in het najaar naar Zuid-Amerika. Japan en Nieuw-Zeeland staan ook op bucketlist, net als nog veel bestemmingen.. Zeker niet georganiseerd of in een groep maar heb ook genoeg alleen gereisd om te weten dat ik het met z'n tweeen leuker vind. En dat is dus ook mijn probleem...
    Goed plan om deze oproep te doen, ben benieuwd of het ergens toe leidt...
    Voor nu een zonige groet,

Siem

4. kaatje.k

kaatje.k New Member

Carine, ik heb je al gemaild en Siem, leuk dat je ook reageert. Ik hoop echt dat er nog meer reacties zijn zodat we onderling kunnen bekijken of er bestemmingen zijn die of bij de een of de andere overeenstemmen.
    Japan volgend jaar lijkt me fantastisch, alleen voor mij liefst het plattenland en zo min mogelijk in die grote drukke steden. Ik weet niet of jij er ook zo over denkt Siem?
    Rondom september wil ik graag met een huurauto of camper naar het westen van de USA, Arizona, Utah, dus de woestijnstreken, hoewel ik de kust route ook prachtig vind. Dus ik sta open voor alles in die regio.

5. Maeriema

Maeriema New Member

Hoi,
    Ik ben een vrouw van 53 en zoek eveneens reisgezelschap. Ik sta voor veel open. Mijn favoriete continent is Azië en Japan staat al jaren op mijn bucketlist. Momenteel wil ik graag in oktober of november voor een drietal weken op reis gaan. Ik ben van de Kempen. Ik heb al veel gereisd, maar sinds mijn scheiding ging ik mee met groepsreizen. Ik zou, indien ik reisgezelschap heb, wel zelf of samen een reis in elkaar willen steken. Laat maar van jullie horen.
    groetjes,
    Machteld

6. aramisa

aramisa Member

Hallo,

Hier nog een vrouw (60 jaar) uit het Antwerpse en zou me ook graag aansluiten.
    Fijn dat er eens een oproep komt voor de actieve 50+, alhoewel er tot hier toe enkel vrouwen gereageerd hebben en nog geen mannen. Of is dat niet de bedoeling ?

Ik heb vrij veel ervaring in reizen (ver en dichtbij) en heb alle continenten al doorkruist, behalve Australië en Nieuw Zeeland (dat is voor mij nog volledig onbekend, dus moet ik daar dringend iets aan doen).
    Is het geen idee om met de geïnteresseerden eens samen te komen om te polsen waar de interesses liggen ?
    Mijn mailadres is : pascalinebackstage@gmail.com

Groetjes, Pascaline

7. kaatje.k

kaatje.k New Member

Kijk wat leuk, we hebben al gemeenschappelijke bestemmingen. Ik vind het nog een beetje vroeg om bij elkaar te komen Pascaline. Zullen we nog even wachten tot er misschien meer mensen interesse tonen? En daarabij meer bestemmingskeuzes.
    We houden contact!

8. aramisa

aramisa Member

Ja, begrijp ik, maar misschien eens afspreken om te zien of we op dezelfde golflengte liggen en het onderling wat klikt. Want indien die zaken al niet matchen, tja dan moet je ook al geen bestemming zoeken. En misschien splitst het groepje zich in 2 al naar gelang wie wie is en op welke manier wil verder gaan ?

Mij lijkt dit de 1e stap en pas erna de bestemming. Of ben ik hierin verkeerd ?

Indien je (we?) rond september West Amerika wil doen, dan wil ik daar eventueel wel voor gaan, maar weet dat toch ook graag tijdig. Want indien het niet doorgaat, dan zoek ik zelf (en alleen) een andere bestemming voor binnenkort en wil daar nu ook niet te lang meer mee wachten : alleen reizen vraagt meer tijd aan opzoeken ed ... dan met anderen.

Er is iemand van de Kempen, de Ardennen en ik van Antwerpen. Waar woon jij en Siem ?
    Groetjes, Pascaline

9. Siem

Siem New Member

Opvallend dat er alleen vrouwen uit Belgie reageren? Ik woon in Amsterdam maar vind het uiteraard geen probleem om naar Belgie te rijden voor een kennismaking..
    Ik wil graag in oktober/november 3 -4 weken weg, ik ben ook wel benieuwd naar jullie, is er een klik? Dus ook ik zou het leuk vinden om jullie binnenkort te ontmoeten zodat ik verder plannen kan maken (via hier of alleen).
    Groet vanuit NL,
    Siem

10. kaatje.k

kaatje.k New Member

Ik ben nogal optimistisch wat betreft die zgn. klik. Voor mij is de bestemming het belangrijkst en dan kijken of je dezelfde ideeën hebt over de manier van reizen, accommodatie enz. En dan is die klik er al voor de helft.
    Maar goed, als jullie het andersom willen doen vind ik dat ook prima. Siem en ik kunnen samen gaan want ook ik woon in Amsterdam.
    Groet
    Cathy

11. aramisa

aramisa Member

Hoi,
    Wat vinden Carine en Machteld van een eventuele samenkomst ?
    Groetjes.

12. RoseV

RoseV New Member

Hallo, ik sluit me hierbij ook aan. Ik word dit jaar 60, ben al 2 maanden op zoek naar een reisgezel om volgende winter een drietal weken mee door Colombia te reizen. Niet georganiseerd dus. Openbaar vervoer is geen probleem voor mij, ik heb wel graag een nette hotelkamer met eigen badkamer, maar dit hoeft helemaal niet luxueus te zijn.
    Ik woon in Gent, dus ook België!
    groetjes, Rose

13. kaatje.k

kaatje.k New Member

Hoi Rose, leuk dat je je ook aanmeldt! En zou je dat willen dan kan ik je wel een paar tips geven voor Colombia. Ik heb daar ook een maand rondgereisd en daarna nog twee weken Panama. Vooral Colombia was schitterend. Laat maar weten of je geinteresseerd bent.

En voor de anderen... nog niets van Machteld gehoord, dus wat zullen we afspreken? Toch eerst bij elkaar komen en kennismaken? En doen we dit bij iemand thuis of zoeken we een plek waar we elkaar ontmoeten (misschien ergens bij de grens B/NL)? Zijn we nog allemaal geinteresseerd?
    Siem, ga jij dan met de auto?
    Groetjes
    Cathy

14. RoseV

RoseV New Member

Hallo Cathy,
    Ik ben zeker geïnteresseerd in tips aangaande Colombia. Stuur maar naar: romy.rvh@gmail.com. En nu nog iemand vinden! Ik heb al meerdere reactie gehad op andere sites en FB, zelfs al afgesproken maar het draait telkens op niets uit. Echt om ontmoedigd te raken. En ik zie het niet meer zitten om mee te gaan met een groepsreis.
    In elk geval bedankt voor je antwoord en de tips.
    Groetjes, Rose

15. kaatje.k

kaatje.k New Member

Rose, ik ga morgen een weekje weg. Als ik weer terug ben dan stuur ik je een email met wat tips. Ik hoop dat je iemand vindt want het is een mooi land, makkelijk zelf rond te reizen, goed vervoer en... zulke aardige mensen! Ik had het geluk om een wildvreemde man via internet te vinden als reisgenoot. En alles verliep prima. Je hoort van me.

16. Siem

Siem New Member

Jazeker nog interesse om af te spreken! Waar maakt mij niet zo veel uit, ik kom met de auto (dus je kan meerijden Cathy..)
    Groet Siem

17. ptrr

ptrr New Member

Super leuk om jullie te horen babbelen positief in denken en doen leeftijd doet echt niet ter zake ,wil zelf naar Noord Amerika in aug sep the wow factor ben 54 ,ja wel man uit het oosten ,sorry maar zoek gewoon leuke en vriendelijke mensen die open staan voor een leuke reis en avontuur ,zelf heb ik geen vast om lijnde plannen ,ben er zelf 2 keer geweest en het was fantastisch ik vindt het allemaal leuk en zoek dus gelijk gestemden die hier voor in zijn [vriendenkring etc ] geen mensen te vinden relatie ,geld, tijd enz dus het al om bekende .Hoop wat te horen en ben benieuwd MVG PETER

18. kaatje.k

kaatje.k New Member

Hallo Peter! Zowaar een man in ons clubje. Man, vrouw, oost of west, leuk om van je te horen. En ook leuk dat je een derde keer naar Noord Amerika wilt gaan. Heb je al wat plannen die richting want ik neem aan dat je nu een weer een ander gedeelte wilt zien? Misschien wil je ons vast vertellen: waarheen, hoelang, auto huren (Hoe heb je de andere twee reizen gedaan) ?
    Ik wil graag naar het westen, dus Arizona, Utah, en ik heb de tijd dus zou ook graag de kust tussen LA en San F willen doen en zoveel mogelijk nationale parken want mijn belangrijkste interesse is natuur.
    Pascaline heeft misschien interesse maar we hebben allemaal verder nog geen vaste plannen gemaakt en denken er dus over om elkaar te ontmoeten.
    Groet
    Cathy

19. ptrr

ptrr New Member

Hoi sorry voor het wachten ,ik heb niet een bepaalde streek of staat voor ogen ,mijn tijd is ongeveer 3 a 4 weken en ben zelf in 2015 en 2016 er naar toe geweest 1 keer de staat Florida en de tweede keer Cal Ari Ut ,dit waren allebei groeps reizen niks mis mee .Deze reizen zijn alleen erg gehaast Gr Canyon 2uur Bryce 2uur enz , dus dit zijn eigenlijk mijn reizen geweest in het kort daar naar toe .Ik sta open voor ook andere opties maar heb geen probleem om weer naar het westen te gaan .Dit is het voor nu even en wens je een fijne avond MVGPeter.

20. Koen Dens

Koen Dens New Member

Ik heb ook interesse voor de maanden juni/juli...Liefst een avontuurlijke rondreis met openbaar vervoer/huurauto maar wel slow travelling...dus niet elke dag verhuizen..Liever ergens enkele dagen blijven en dan weer doorreizen...Ben zelf 53 en in between jobs...Indien er iemand interesse heeft graag een seintje via dit medium...Groetjes, Koen

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie