Zin om mee te dromen over avontuur in 2012?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kriswantstogo

New Member
Hallo,

Ik ben Kris, bijna 27 jaar, en wonend en werkend in Brussel. Ik ben afkomstig uit de Westhoek maar via een omweg in Leuven ben ik ondertussen al 4 jaar een gepassioneerd Brusselaar. Begin 2012 wil ik na meer dan 4 jaar in een fantastische job, de wijde wereld intrekken op zoek naar een onbekend avontuur.

Ik heb niet de ambitie om een wereldreis te maken maar ik heb me voorgenomen een intense trip te maken binnen een beperkt gebied, eventueel gecombineerd met vrijwilligerswerk. Ik ben nog op zoek naar het ideale plan: een fietstrip doorheen de natuurpracht van Zuid-Amerika? Een lifttrip richting het mystieke Azië? Ik ben zowel geïnteresseerd in ongerepte natuur, authentieke ervaringen met de plaatselijke bevolking als cultuur in de steden.

Indien je je aangesproken voelt om mee te dromen over grandioze reisavonturen of zelf reeds reisplannen hebt die te combineren vallen met de mijne, aarzel dan niet om me te contacteren. Wie weet welk plan er verder groeit. Ik laat me graag verder inspireren onder een pint op een gezellig terras.

Groeten,
Kris

Hey Kris,

Als je geïnteresseerd zou zijn om een paar maanden in Zuid-Amerika rond te trekken, hieronder ter info mijn zoekertje (ook terug te vinden op deze site, van datum 1 mei).

Ondertussen heb ik ook al contact gehad met een ander meisje (23 jaar) die de reis eventueel ook zou zien zitten (wel nog niets definitief vastgelegd).

Voorlopig lijkt het erop dat het een combinatie zou worden van Chili (evt ook grens met Argentinië), Bolivië, en in beperktere mate Peru (bvb enkel de highlights), gezien Margreet daar vorig jaar al is geweest. Echt concreet is de reisroute nog niet, dus voorstellen van langs jouw kant zijn zeker welkom!

Mocht je interesse hebben, laat zeker iets weten!

Ik ben op zoek naar 1 of (liefst) meerdere reisgenoten om een 4-tal maanden door Zuid-Amerika te trekken. Richtlijn qua periode is feb-mei 2012. Ruwweg zou de route lopen van Zuid-Chili, via Bolivië, naar Peru. Ik ben zelf een vrouw van 26 jaar, en zoek bij voorkeur reisgenoten binnen dezelfde leeftijdscategorie.

Qua reisstijl opteer ik voor een actieve reis, en voor low budget waar mogelijk (bvb jeugdherberg, openbaar vervoer indien mogelijk,...), maar uiteraard zal er wel wat geld kruipen in de activiteiten, gezien er in Zuid-Amerika bepaalde excursies/trektochten onvermijdelijk via een lokale organisatie lopen.

Er is qua reisroute nog niets concreet vastgelegd, dus ik sta open voor alle suggesties. Om je een idee te geven, mijn interesse gaat vooral uit naar het bezoeken van natuurparken (inclusief bvb meerdaagse trektochten), maar uiteraard ook gemixt met de nodige portie cultuur, en af en toe wat rust. Voorbeelden van hetgeen mogelijks aan bod zou kunnen komen: Torres Del Paine - Los Glaciares National Park - Tierra Del Fuego - Santiago - Valparaíso - Atacama woestijn - merengebied Chili - Lauca Nationaal Park- Salar de Uyuni - La Paz - Titicaca - Cuzco - Macchu Picchu - Arequipa & Colca Canyon - Lima - Cordillera Blanca.
Het zou leuk zijn indien we samen de activiteiten en de reisroute zouden kunnen uitstippelen, zodat we samen 200% achter dit avontuur kunnen staan!

Groetjes,
Karen

Hey Kris

Ik heb een interessante formule gevonden om op ongeveer 7,5 maand de wereld rond te reizen, gecombineerd met 2 taalcursussen en vrijwilligerswerk. Dit lijkt me echt wel een toffe manier om andere landen te ontdekken en zelf iets bij te dragen. Het is natuurlijk plezanter om met 2 aan dit avontuur te beginnen. Dus als het je ook iets lijkt, laat je maar iets weten.

Groetjes
Ancy

Hallo Kris
Ik las je bericht op het reisforum.[/COLOR]

Laat me even voorstellen. Ik heet Paul, 35 jaar jong en rij elke dag met de trein van Gent naar Brussel om mijn boterham te verdienen.

Net als jij droom ik ervan om er even tussen uit te knijpen, nu dat nog mogelijk is (“no wife no kids”). Verlof krijgen is niet zo een probleem, zelfs niet voor een langere periode, zolang het maar financieel overbrugbaar is.
Vrijwilligerswerk gecombineerd met rondreizen lijkt me ideaal daarvoor.[/COLOR]

Een droom van me is de US rondreizen eindigend met enkele weken NY en Boston. Maar ik sta open voor alles.

Vriendelijke groeten

Paul

Hey Kris,

Jouw droom komt op het eerste zicht exact overeen met die van mij. Heb je inmiddels al concrete plannen gemaakt? Zoek je nog een reispartner?

Groetjes, Hanne

Hey Ancy,

Amai dat lijkt me een meester plan enige kans dat je u geheime formule prijs geeft :biggrin: Ik ben al even bezig met de gedachten om op wereldreis te vertrekken maar moet nog veel regelen voor ik mijn rugzak kan pakken en vertrekken :cool:

Groetjes
Cat

mss niet helemaal wat je zoekt, maar avontuur verzekerd.

Ik vertrek woensdag 23-februari-2012 naar Zweden per trein, hier ga ik een survival cursus doen van een week en daarna ga ik per trein verder naar finland om een langlaufe tocht te doen, waar ik dus ook mijn pas geleerde skills kan uitproberen. Dit alles zou ongeveer 3 weken in beslag nemen.

Als je zin hebt om mee te komen, dan hoor ik het graag.

neem je contact met me op als dit je wat lijkt? :-)

Hallo,
ik zoek medereizigers om met een (waterski)boot van België naar de Zwarte Zee te gaan, via de kanalen en rivieren van

Europa. Het zal een combinatie van roadtrip (over water) en trekking worden (slapen wil ik zoveel mogelijk in iglotentjes

doen).
Vertrek april 2012, aankomst ?.
Ik ben meer een natuur-mens dan een grote steden mens, maar het is de afwisseling die ook net zo veel goed zal doen. Ik

zoek niet noodzakelijk iemand om de hele reis mee te gaan.
Ik houd van goed eten en drinken. Ik speel graag pool in een kroegje. Als ik een berg zie, vind ik het altijd een goed idee

naar de top ervan te klimmen of wandelen. Alle sporten op en in het water houd ik van. Ik vind het heerlijk mijn omgeving

te exploreren. Net zo goed geniet ik van heerlijk niks doen ;-)
Ik heb ook een thread gestart, die je terugvind via mijn profiel
Je kan me ook bellen voor meer informatie op +32 476 37 57 51
http://www.facebook.com/pages/Captain-Sunset/199067310162721
groetjes, peter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan