Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

zomer 2011 : juli & augustus

Status
Niet open voor verdere reacties.

filip2block

Active Member
ey,
ik ben een ervaren reiziger (m, 30) op zoek naar een nieuwe uitdaging voor volgende zomer. Ik heb twee maanden vakantie en zou daarvan zo'n zestal weken willen uittrekken om een leuke avontuurlijke reis te maken. m'n eerste gedacht was om naar Laos & Zuid-Vietnam te gaan (zou super zijn en aangezien het ook daar toeristischer begint te worden...), maar eigenlijk mogen het ook wel andere regio's zijn als't maar iets avontuurlijks wordt. Moest je interesse hebben, laat je maar iets weten. Ik weet dat het een behoorlijk vroege post is, maar je moet in mei niet meer met vroegboekkortingen afkomen hé.

grtz

Zomer 2011

Dag Filip,

ik heb ook 2 maanden vakantie in juli en augustus (sta je toevallig ook in het onderwijs?) en wou dezelfde richting uitgaan. Alhoewel ik eigenlijk in de paasvakantie al naar Laos wou trekken om eens het regenseizoen niet mee te maken. Ik (v, 32 j) ben ook een ervaren reizigster (vooral in Azië) maar heb voor volgend jaar nog geen reisgenootje. Ik vraag me natuurlijk af wat jij bedoelt met "avontuurlijk"

groetjes
Anneleen

zie ik wel zitten...

inderdaad, ik geef ook les. "avontuurlijk" heeft nogal veel gradaties. Ik wil op voorhand wel een beetje weten wat ik ga doen, maar dat hoeft niet te concreet te zijn. En't is altijd wel boeiend om onderweg mensen tegen te komen. "Avontuurlijk" wil dus zeggen dat ik een beetje opensta voor (leuke) verrassingen en mogelijkheden en niet van superharde luxe houd. Uiteraard mag er wel eens een hotel met zwembad inzitten, maar dat is zeker geen must, een kleine hostel is zeker even tof.

concreet...

zeker't feit dat je ervaring hebt in de regio, is wel super. Ooit moeten we eens samenzitten, maar ik zou precies nog een drietal weken wachten. Wie weet zijn er nog wel mensen die dit plan zien zitten (vorig jaar met vier naar Portugal geweest met mensen van het reisforum en dat was eigenlijk een ideaal aantal). Maar ik zie het zeker al zitten!

Avontuurlijk

Ja, voor mij ook het liefst pensionnetjes, eenvoudig maar proper! Je kon met avontuurlijk ook bedoelen: slapen tussen de kakkerlakken! Bij mij bestaat reizen vooral uit stadjes bezoeken, de bezienswaardigheden doen, musea af en toe overslaan, marktjes en ja, ook wel wat winkeltjes natuurlijk
Ik ben wel niet van het roekeloze type!

Goed idee van nog even te wachten: hoe meer gelijkgezinden, hoe meer kans op een leuke reisgenoot!

avontuurlijk, authentiek en local contacts

Dag Filips en Anne, vorig jaar ben ik backpackend samen met een reisgenoot Marokko (2 wkn) en Peru (1 mnd) doorgetrokken. Hostels, riad hotels, hutten, vrij low budget, avontuurlijk, vooral in contact komend met de authentieke bevolking. We hebben geen strand bezocht, maar dat had gemogen. Ook wel klassieke toppers bezocht, maar ons vooral laten leiden door wat op ons pad kwam. Drie daagse wandeltocht door bergen in Peru, met lokale gids woestijn+bergtocht in Marokko)
Wel waren we het vooraf eens geworden over een routeplanning, hebben die vooraf via internet goed voorbereid (dienstregelingen, hostals) en een paar afspraken gemaakt. Is super goed gegaan, veel gelachen.
PS Werk ook in onderwijs, net 60,m en zie Z.O.Azie, Afrika en Midden of Z-Amerika wel zitten. Daniël.

leeftijdsgenootjes

hey Beltebassar,

dank je voor je interesse en ik weet dat leeftijd zeker niet alles zegt, maar we (Annelies en ik) waren eigenlijk van plan om ons te beperken tot geïnteresseerden tot 35 jaar. Ik weet dat we je hierdoor iets te simplistisch in een hokje steken, maar als het op couchsurfing en zo aankomt, houden we ons toch liever binnen een bepaalde leeftijdsgroep. We hopen dat je ons standpunt een beetje begrijpt.

nog een kandidate

Hoi,

ik ben Kathy (33j) en jullie plannen spreken me zeker en vast aan. Op mijn lijstje van landen die ik zeker nog wil doen staan, in willekeurige volgorde, Peru, Nieuw-Zeeland, Oost-Afrika, Laos, Vietnam en Cambodja. Jullie voorstel past dus wel in het rijtje
Ik heb nog op een andere discussie gereageerd waar ze reisgenoten zochten voor Peru, maar daar komt blijkbaar niet zoveel schot in de zaak. En zoals gezegd, liever op voorhand alles bekijken zodat we nog voordelige vluchten kunnen boeken.
Ik werk niet in het onderwijs, dus helaas geen 2 maanden vakantie voor mij :frown:, maar ik kan er wel 5à6 weken tussenuit knijpen.
Qua reiservaring ben ik voorheen voornamelijk met groepsreizen meegeweest, maar ben nu echt wel toe aan reizen in kleine groep waar je niet in een van op voorhand strak opgelegd schema vastzit (om dat uur dit, dan dat, blablabla) waardoor je meer geleefd wordt dan dat je je reis kan beleven. Wat niet wil zeggen dat ik graag een volledige sprong in het donker wil maken, dus een voorstel tot route uitwerken lijkt me wel een must. En het toffe aan een schema is dat je er van kan afwijken
Dus als jullie nog op zoek zijn naar een reisgenoot die ook houdt van het avontuurlijke, 'must-see places', lokaal contact en gewoon plezier maken en zien wat er op ons afkomt...geef maar een seintje!

Groetjes,

Kathy

Dag Kathy,

leuk dat er nog een reactie is van een gelijkgezinde! Ik denk dat we binnenkort wel eens zullen samen komen voor een eerste kennismaking!

groetjes
Anneleen

En als het allemaal wat moeilijk organiseerbaar wordt, kunnen we ons nog altijd samen inschrijven voor een Koning Aap-reis. Ik ben al eens mee gegaan naar Syrië en Jordanië. En vandaag staat de brochure voor 2011 online... ik heb alvast een brochure besteld. Het voordeel is dat je daarvoor nog niet in januari een ticket moet boeken, maar later kunt beslissen. Het nadeel is dat het natuurlijk duurder is, maar ik zou dan kiezen voor een bestemming die minder evident is om alleen te doen.

Hoi Anneleen,

inderdaad meegaan met een groepsreis kan je echt tot de laatste moment uitstellen en dan hoef je inderdaad geen rekening te houden met vroegboekkortingen voor de vluchten enzo. Ik ben zelf nog niet ongeorganiseerd op reis geweest, dus heb eigenlijk geen idee van het prijsverschil. Natuurlijk steekt de reisorganisatie een aardige duit in zijn eigen zak, maar heb jij een idee van budget per dag of weet niet hoe je het telt voor reizen in Azië? Jij als ervaringsdeskundige kan daar misschien wel op antwoorden
Met koningaap ben ik nog niet weggeweest, maar ken ze wel van het internet. Ben vorig jaar met Fox naar Costa Rica geweest en dta is ook enorm goed meegevallen.
Staan er nog andere landen op je lijstje die je echt wel wil zien?

Groetjes,

Kathy

heykes

ik v 34 jaar uit de kempen.
Zie dat ook wel zitten.
Net als kathy deed ik vroeger ook vaak groepsreizen maar nu toch meer te vinden om te reizen in een beperkt gezelschap.
Vietnam heb ik al wel gedaan maar Laos, Myanmar, Cambodja, etc in Azië nog niet.
Met koning aap zie ik ook wel zitten!

grtjs
Ilse

Laatst bewerkt:
Dag Ilse,

Myanmar met Koning Aap zie ik ook wel zitten! Ik ben al naar Cambodja geweest. Ik ben wel schoolvakantie gebonden, maar dat heb je waarschijnlijk wel al gelezen. Hopelijk kan Filip ons vrouwelijk geweld nog aan. Oproep aan reislustige mannen om zich bij ons te voegen?

groetjes

Ik ga onder de middag eens kijken in de boek van Koning Aap ivm Myanmar.
Ik kan verlof nemen wanneer ik wil dus ook onder de schoolvakanties.
WIE GAAT ER NOG MEE?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...