zomer 2012 - rondreis/duiken Thailand

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrst

New Member
Hi

De zomer komt er weer aan en dan hebben we ook een paar weken verlof.
Ik wil dan graag voor een 4 weken naar Thailand gaan. Een paar weken rondreizen in het noorden om daarna wat te relaxen en duiken in het zuiden.

Om een idee te krijgen met wie je dan zou gaan; ik (v), 25j, en sta open voor leuke avonturen. Ik hou van reizen die dat tikkeltje extra hebben.

Als er nog gelijkgezinden zijn die zich aan dit avontuur willen wagen - wacht niet, we hebben heel wat te plannen....

Tot hoors,
christa

hey,

ik heb wel interesse om een land eerst bovenwater en daarna onderwater te leren kennen.
ik ben 27j. mn reiservaring zijn enkele groepsreizen(joker). via het reizen heb ik de smaak van het duiken te pakken gekregen. veel ervaring heb ik wel nog niet (40 duiken).

grjts

jeroen

Hi Jeroen

Wat leuk.
Qua duikervaring heb ik ook nog niet zoveel duiken (21 tot nu toe) erop zitten maar ik doe het ontzettend graag.
Heb je al een idee wat je wilt zien en waar je naar toe wilt? (en wanneer).

Je kan me ook mailen, [email protected]
Misschien ook een keer samenkomen.

groeten,
christa

hallo!

Ik ben m 27 jaar. Ik duik graag en ik wou altijd al een keer in Thailand duiken maar ook iets van het land zien.

Ben al keer eerder in Cambodja geweest en daar gedoken. Heb redelijk wat duikervaring.

Ik dacht aan de periode deze zomer, 3,5 week ongeveer.

groetjes

Maarten

Hi Maarten.

3,5 - 4 weken had ik ook in gedachte. Ik zou graag rond 12-13-14-15-16 juli willen vertrekken. (dan moet ik maar 2 weken extra verlof aanvragen). Past dat?
Heb je ook nog andere ideeen voor de rondreis of een leuke duikplek? Volgens m'n lonelyplanet gids zou het in deze periode de moesson seizoen zijn, waardoor heel wat plaatsen aan de andamanzee gesloten zouden kunnen zijn (slechte zichtbaarheid in het water -- naar thaise normen) maar het perfect voor het noorden want dan is hier alles mooi groen. Misschien dan duiken in de golf van thailand...

je mag me ook altijd mailen, [email protected]

groeten,
christa

Wij zijn vorig jaar tijdens onze reis in Thailand gaan duiken in Ko tao. Wel een fijne plaats (ook zeer goedkoop om te duiken), maar op en top duikgericht
In de zomer naar Thailand gaan is qua duiken wel beperkend. Door de moesson zijn er weinig plaatsen duikbaar.
Indien jullie zin zouden hebben om uit te wijken naar Indonesië of andere zuid-oost aziatische landen, wij (koppel van 25 en 29 jaar) horen het graag (we zijn nog op zoek naar reisgenoten)

Hoi iedereen,

Ik ben net 28 geworden en droom ook al een tijdje aan het dromen van een rondreis door Thailand.
Heb wel nog geen duikervaring, maar 't lijkt me de ideale gelegenheid om er kennis mee te maken.
Was momenteel aan het kijken naar de groepsreizen bij Koning Aap, maar de leeftijd van de groep schrikt mij daar een beetje af (+40...)

Kunnen jullie nog een extra reisgenootje gebruiken?
Ik hoor het wel!

Greetz Isabelle

Hi,

Domana, sorry maar het zal toch thailand worden. Jullie vinden vast en zeker nog andere reizigers om mee naar Indonesie te gaan.

Isabelle, je bent nog steeds welkom om mee te gaan. Er ligt nog niets vast maar het zal een combinatie van rondtrekken en duiken op Koh Tao. Als je overweegt om te leren duiken kan dit wel een leuke plek zijn. In de berichten hierboven vind je m'n mailadres. Dan kan ik je bij de gesprekken met Maarten en Jeroen betrekken en kan je mee denken, plannen en ontmoeten.

Groeten,
Christa

Thailand zomer 2012

Hi iedereen
Als jullie tips of "whatever" nodig hebben, ik ben in Thailand 3 maanden geweest en misschien kan ik jullie helpen met traject opstellen, goedkoop vliegtuigticket(s), enz.
Daarvor dient een moderator (zeg maar tegen mij "collega"!), om zijn collega's te helpen, als het gevraagd wordt...
Groetjes
Gecko

Hoi Iedereen,

Ik zelf ben ook vrij rond dezelfde periode als jullie, voor 3 max 4 vierweken, het spreekt mij wel aan om met een kleine groep rond te trekken in Thailand. Hoop alleen dat ik geen blok aan jullie been word als ik nog nooit geduikt heb?
Aan welke soort overnachtingen hadden jullie gedacht?
Ben wel nieuwsgierig naar jullie plannen!

Groetjes Isabelle

Hey,

Ik ben ook geinteresseerd in een reis naar Thailand gecombineerd met wat duiken,
heb ook al wat ervaring met te duiken, in België en in het buitenland :)

Ik hoor graag of er plannen zijn :)

Gecko:

Heb een vraagje over het regen seizoen in Zuid-Thailand. Sommige sites raden af om naar de west kust te gaan en naar de Phi Phi eilanden. (de mooiste eilanden van Thailand?) Een kennis zei dat je toch nog naar de Phi Phi eilanden kan gaan en meer zon ziet dan regen in de maand juli.

Wat is jouw advies? en kan je daar ook nog duiken of is alles gesloten?

bedankt!

Thailand zomer 2012

Hi Servaas
Dat de eilanden de mooiste van Thailand zijn, het is, volgens me, een subjectieve kwestie.
Bv. ik hou niet van toeristische plaatsen waar alles om het geld draait.
Ik ben daar geweest uit curiositeit en ik ben heel snel weggegaan.
Kwestie van smaak...
De beste periode is November - April ; ik ga altijd op reis tijdens de regenseizoen (goedkoper, veel meer mogelijkheden en regen betekent een hevige "shower" en de zon is terug !)
Inderdaad, na de maand april, voelt je de moesson komen (meer vochtigheid, drukkend lucht).
Hoewel van de Nationale Park niet veel overgebleven is, alles "kan" geregeld worden; ik ben niet onder water geweest, omdat ik was gauw weg; sorry, maar ik moet niets hebben van "homo toeristicus".
Ik ben een groene in hart en nieren.
Als je nog vragen hebt, stel ze maar rustig door !

Groetjes
Gecko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan