Ik heb mezelf zeven tickets geboekt voor wedstrijden van het WK voetbal in Zuid-Afrika. Omdat ik ook het land wil zien en de drukte een beetje voor zijn, vlieg ik een maand eerder al naar Johannesburg en pik daar op 8 mei een huurauto op. Vaag plan is om dan richting Kruger te rijden, door Swaziland en via Durban de kust af naar Kaapstad. Daar lever ik de wagen terug in en heb ik mijn eerste wedstrijd op 11 juni. De volgende dag haal ik mijn Wicked camper op en rij in etappes via Bloemfontein (matchen op 14 en 17 juni) terug naar Johannesburg (matchen tussen 20 juni en 2 juli). Tussendoor en in aanloop naar de finale wil ik dan zeker nog enkele lussen maken vanuit J’burg, alvorens de camper te droppen de dag na de finale op 12 juli.
Ik heb dus nog een plek vrij in de wagen en de camper (als een dubbel bed geen bezwaar is), alsook in hostel accommodatie voor vier nachten in Kaapstad. Op basis van de gemaakte kosten, zou een gelijke split rond de 1500 euro hangen voor auto en camper. De prijzen gaan hier wegens het WK duidelijk door het dak. Ik ben al blij dat ik nog een camper heb kunnen vastleggen.
Voor het eerste deel ligt de klemtoon op wildparken en natuur met wandelingen en kamperen, het tweede deel moet ik meer rekening houden met mijn wedstrijdschema, hoewel ik toch de toeristische trekpleisters wil mepikken. Het draait dus zeker niet alleen op voetbal, ik ben er zeker van dat het voor iemand zonder tickets makkelijk in te passen zal zijn.
Geïnteresseerden kunnen me altijd bereiken op
tblancquaert@hotmail.com en een kijkje nemen op mijn Australische blog met foto’s op
http://barbie_all_year.reislogger.nl