Zuidoost-Azie route en meer

Discussie in 'Zuid-Oost Azië' gestart door sj0nnie, 26 aug 2016.

?

Zal ik de 1e route doen of de 2e?

1. 1e route

2. 1e route en nog een land skippen

3. 2e route

4. 2e route en nog een land skippen

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sj0nnie

sj0nnie New Member

Goedenavond,

Mij lijkt backpacken enorm leuk en ik wil naar Zuid-oost Azie. Ik heb niet echt een voorkeur om bepaalde dingen te zien. Ik wil niet van dag tot dag mijn trip boeken, maar ik denk dat globaal een route volgen wel handig is.
    Het enige wat ik momenteel heb is een retour Bangkok ( 8 okt - 31 jan: ongeveer 16 weken).

Mijn vriendin gaat een maand mee. Ik wilde zelf eigenlijk reizen door:
    Met vriendin naar
    1. Zuid Thailand (samen Full moon party)
    2. Noord Thailand
    3; Zij naar huis (in 1 maand red je dat denk ik wel?!)
    4. ik naar Loas
    5. Cambodja
    6. Vietnam over land binnenkomen
    7. Hanoi vliegen naar Bangkok en naar huis

Bij Vietnam zit je met een visum met 2 opties:
    - Over land: dus al in NL een visum regelen
    - Vliegtuig: letter of aproval (kun je tijdens de reis online regelen)
    - Visum onder weg regelen? (niet echt iets over gelezen, kan dit, is dit handig?

Ik hoor dat Vietnam erg leuk is, maar vind het zo wel lastig ivm visum. Wil liever niet vliegen, als je al in het buurtland bent.

Ik twijfel mede daarom mijn hele route om te gooien naar het volgende:
    1. Thailand gelijk naar 't zuiden
    2. Stukje Maleisië
    3 Singapore
    4. Vriendin vliegt naar Bangkok en ik naar Hanoi (is dat een beetje chill reizen in 1 maand?)
    5. Vliegen van Singapore naar Hanoi
    5. Via zuid Vietnam naar Cambodja
    6. Laos
    7. Noord Thailand
    8. Bangkok en naar huis.

Mij lijkt deze 2e route veel praktischer, maar is daar genoeg tijd voor om dit in 16 weken te doen? Misschien kan ik beter wat skippen? Tips?

Een ander punt is dat mijn vriendin moet overtuigen, want zij wilde graag eindigen in 't noorden. Daar heb je de mooie natuur (lees ik), tempels en de rijstvelden. Als we besluiten om dit over te slaan en gewoon van Bangkok naar Singapore reizen, is dit dan nu echt zonde dat we niet in Noord- Thailand zijn geweest? Of heeft Bangkok tot het zuiden,gedeelte Maleisië en Singapore genoeg te bieden?

Over spullen om mee te nemen:
    Ik wil graag een mini laptop (11 inch, rond de 200 euro te kopen). Dan kan ik onderweg
    - Film/ serie kijken
    - Hostel/ tickets/ activiteit boeken (Eventueel)
    - Info over de omgeving
    Ik kan ook een tablet meenemen, maar ik vind het qua dingen boeken, informatie vinden niet perse beter dan een telefoon. Het zou dan alleen chill zijn om films/ series te kijken.

Kortom: is een mini laptop "nodig" of kan je het prima met (tablet) en telefoon af?
    En ja vroeger had men het allemaal niet, maar ik vind deze dingen persoonlijk wel makkelijk. Ik neem trouwens wel een lonely planet South East Asia.

Ik zie graag jullie reactie tegemoet! Als er nog andere tips zijn of andere leuke ideeën? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt voor de moeite!

2. Dimitri25

Dimitri25 Member

Een visum voor Vietnam is poepsimpel. Doe visa on arrival, betaal 20$ en wat later krijg je een papier in je mailbox. Afprinten en meenemen... ter plaatse dit formulier indienen (op luchthaven). Dit is mijn ervaring. Vast en zeker kun je het ook zo op de grenspost regelen.

3. Wyffels

Wyffels Reisadviseur Travel Advisor

Laptop of tablet ... moeilijke overweging :-D
    Ik had enkel ipad mee, en eigenlijk was dit voldoende. Met een adapter kon ik telkens de foto's van mijn camera uploaden naar flickr als backup. Zo moest ik nooit vrezen dat ik foto's zou kwijtspelen.
    Natuurlijk als je bijvoorbeeld een macbook air (super licht) meeneemt, kan je perfect ter plaatse uw foto's bewerken en alsnog backupen op flickr. Bespaart je tijd nadien...

Films enzo bekijken kan je perfect ook op een ipad hé. Als er geen gezelschap was in een hostel keek ik ook soms eens iets op netflix.

Lonely planet had ik ook mee ... Altijd handig. Maar na een dikke maand haalde ik deze niet meer uit. Ik informeerde liever bij reisgenoten of zocht wat op op het internet.

Qua route ben je natuurlijk vrij hé. 16 weken is voldoende voor deze regio. Ik had maar 12 weken hiervoor, en deed nog een stuk Indonesië erbij. Ik moet wel zeggen dat ik Thailand al 2x eerder bezocht had, en dus een groot deel skipte. Ook Laos ben ik overgeslagen, uitgezonderd een week in het noorden.

Kijk gewoon goed naar de regenseizoenen enz. Ik had ongeveer dezelfde periode (1 oktober - 24 december) en reisde als volgt:
    Bangkok - Noord Thailand - Noord Laos - Noord Vietnam - Zuid Vietnam - Cambodja - Bangkok - Zuid Thailand - Maleisië - Singapore - Java - Bali - Bangkok ...
    Mijn route en miniblog staat met een kaart hier ergens op het forum.

Enige nadeel van mijn route (in dezelfde periode al jij), was dat de rijstvelden in Sapa/Bac ha (noord vietnam) niet groen waren en er veel smog was.
    Toen ik in Zuid Thailand / Maleisië was had ik na 4u smiddags last van het regenseizoen ...

Je zegt ook liever niet te vliegen naar buurlanden.... Weet dat je van Luang Prabang naar Hanoi bijvoorbeeld >24 uur op een bus in de bergen zit. Dan neem je met plezier het vliegtuig :-D
    Denk daar dus goed over na. En twijfel niet verdere vragen te stellen....

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie