Zuidwest USA augustus/september 2010

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wim_V
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim_V

Member
Hallo

Ik ben Wim, 28 jaar, en in augustus/september 2010 wil ik graag voor 3 à 4 weken naar Californië (eventueel ook Arizona en/of Nevada). Het lijkt me fantastisch om daar gewoon een wagen te huren en een roadtrip te maken, en ondertussen verschillende steden te bezoeken (San Francisco, Los Angeles, etc.), natuurparken ook natuurlijk (Yosemite NP, Death Valley, etc.), eventueel al eens een dagje strand, dat soort dingen... Gewoon een leuke, afwisselende vakantie.

Er zijn wel meer mensen die een roadtrip in de USA willen gaan doen, maar ik merk dat de meesten liefst helemaal van Oost naar West willen trekken, hetgeen ongetwijfeld ook tof zal zijn, maar ik wil me liever tot de Zuidwesthoek van de USA beperken.

In mijn vriendenkring heeft iedereen andere prioriteiten, dus zoek ik graag via deze weg een reisgenoot. Heb ik in de zomer van 2009 reeds gedaan via deze site, en dat was een heel toffe ervaring.

Als je eventueel zin hebt om mee te gaan, laat gerust een keer iets van je horen, dan kunnen we bekijken of we misschien samen kunnen gaan.

Groeten
Wim

Hey Wim,

Ik ben Peter en 26 jaar word 27 in Juni.
Heb juist even je vraagje gezien betreffende reis naar het zuidwesten van de USA. Heb juist soort gelijke vraag als jou op het forum gezet.
Dus ben ook van plan met de auto roadtrip te maken. Alleen ben ik beperkt om te gaan tussen 18 juli en 8 augustus vanwege mijn werk. Ik weet niet of er voor jou beperkingen zijn wat betreffende data?
Heb een reis voor deze regio in elkaar moeten zetten als eindwerk voor mijn opleiding reisleider. Daarom wil ik hem natuurlijk ook in de praktijk uitvoeren.
Echter is alleen naar ginder gaan nog al een kostelijke zaak en voor de gezelligheid is met 2 natuurlijk ook top.
Hoogtepunten zoals ik gepland had zijn: Phoenix, Grand Canyon, Monument Valley, Bryce Canyon, Zion NP, Las Vegas, Death Valley, Yosemite NP,
San Francisco, Santa Barbara, Los Angeles.

Uiteraard alles in overleg mogelijk.

Laat maar iets weten als je verdere interesse hebt.

Groetjes Peter

Hey Peter

Bedankt voor je reactie. Klinkt wel tof wat je van plan bent, maar helaas: ik ben ook beperkt door mijn werk. In augustus en september kan ik wel vakantie nemen, maar door de aard van mijn job niet in juli.

Vind ik wel jammer, want iemand die een opleiding reisleider heeft gedaan zal ongetwijfeld weten hoe je een toffe reis kan maken...

Veel succes nog met je zoektocht.

Groeten
Wim

hey wim

heb je al een plan hoe je het allemaal gaat doen? ga jij telkens een hotel nemen 's nachts? met welk reisbureau? en wanneer? hoe lang? ...

Hey Nadia

Dankjewel voor je reactie. Sommige antwoorden staan al enigszins in mijn bericht: wanneer? periode augustus/september. hoe lang? 3 tot 4 weken.

Een reisbureau hoeft er niet aan te pas te komen: tickets en hotels kan je ook via internet boeken (en een huurauto ook trouwens, maar ter plaatse ook).

Hotels is OK voor mij, maar om kosten te drukken wil ik evengoed in goedkopere hostels verblijven, en eventueel in de natuurparken camperen of zo. Wat er overdag te doen en te zien is vind ik belangrijker dan waar mijn matras om 's nachts op te slapen precies ligt... :smile:

Ik heb wel een idee hoe de dingen kunnen geregeld worden, maar ik plan een dergelijke reis graag samen met een reisgenoot, dus alles blijft open voor overleg.

Mocht je interesse hebben of meer willen weten, laat maar iets weten!

Groeten
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan