12 - 20/09 Van Loch Lomond naar de Ben Nevis langs de WestHigland Way

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan_herwig

New Member
Hallo,

Ik heb de week van 12 tot 20 september een laatste week verlof. En ik heb al een behoorlijk goed idee wat ik die week wil doen: een no-budget trektocht in Schotland langs de West Highland Way. Van Loch Lomond bij Glasgow tot de voet van de Ben Nevis in Fort William.

Jammer genoeg zijn mijn vrienden niet geïnteresseerd in het maken van trektochten. (Je leest dit forum dus je kent het gevoel) Alleen trekken is een optie, maar het lijkt me toch aangenamer en vooral veiliger om dit in een groep(je) te doen.

Ik moet je waarschuwen, ik heb weinig onderhandelingsruimte met kandidaat reisgenoten. Ik kan in september enkel die ene week verlof nemen, en ik kocht dit jaar een appartement, wat mijn reisbudget tot zo goed als 0 heeft gebracht. Gelukkig kan je met Ryanair voor minder dan 100 euro op Glasgow vliegen, en hou ik van kamperen met een tent. Ik hoop de tocht te kunnen afwerken met een budget van minder dan 300 euro. (waardoor dit waarschijnlijk de goedkoopste reis op het forum is :smile: )

Oh ja, ik ben 32, heb niet zo veel ervaring met het maken van trektochten. Ben behoorlijk gemakkelijk in de omgang, en stel absoluut geen voorwaarden aan eventuele reisgenoten. (man, vrouw, oud, jong, belg, nederlander, ...)

contacteer me op jan_herwig at hotmail.com, of hier op dit forum.
Inverarnan.jpg

PS: http://www.west-highland-way.co.uk/

daarnet mijn vliegtuig tickets geboekt bij Ryanair: vertrek op 13 september om 9u55 in Charleroi, terug op 20 september.

Kost: 68 euro

Wie nog mee wil, graag.

Enkele dagen voor je eerste post had ik nog gekeken en kon je naar Glasgow voor €6 heen en €6 terug. Van 14 tot 21 september. Heb na je post nog gekeken, maar toen was het al een heel stuk duurder (ik denk de prijs die je nu hebt ongeveer). Jammer, maarja.

Leuk idee trouwens, die WHW. Kende het niet, maar heb er verder informatie over gezocht na je bericht hier te lezen. Ik overweeg om het ook te doen, maar dan volgend jaar. Dit jaar gaat niet meer. Ook jammer.

Niet dat het u eigenlijk iets verderhelpt, maar ik wou het toch maar ff zeggen.

dat is net het deel dat ik met de bus heb moeten doen, en naar het schijnt het mooiste maar zwaarste deel.

Maar helaas niet voor dit jaar, dus Lise moest je volgend jaar gaan let me know.

De eerste prijs die je ziet op de site van Ryanair is 8 euro per vlucht, na taksen kwam het totaal op 38 euro. Met één zak bagage erbij zat ik al aan 58 euro, en omdat ik met een visa kaart betaalde dikte de rekening aan tot 68 euro. :)

Ach, je leert Ryanair kennen na een paar vluchten. Duur is het nog altijd niet.

Als ik de west Highland Way overleef, zal ik erna hier posten hoe het gegaan is.

Een paar jaar geleden ben ik met de wagen van Inverness naar Glasgow gereden, en tijdens die hele rit heb ik me zitten ergeren aan het feit dat ik het landschap vanachter een raam moest beleven. Ik kijk vooral uit naar Rannoch Moor.

groetjes

Jan.

Ik ken ryanair, de verborgen kanten en (volgorde van) promoties ondertussen ook al een beetje. ;)

Die €6 was echt alles (van taksen en zo, geen extra bagage maar die heb je natuurlijk wel nodig als je zo'n tocht gaat maken) inbegrepen. Ben zo in februari ook naar Dublin gegaan: €1 vlucht, €0 taksen, €5 administratiekosten.
Toen waren er geen bijkomende kosten voor visa. Dat je dat nu extra kost, vind ik wel vreemd. Ik wist niet dat dat soms was.

Ik ben in ieder geval al benieuwd naar uw reisverhalen. :)
Wil al lang es naar Engeland, Ierland en/of (vooral) Schotland voor de natuur en zo. Had tot nu toe gedacht aan de trein, maar combinatie met zo'n wandeltocht lijkt me wel leuk. Niet dat ik sportief ben of zo, maar als je dat op 't eigen tempo doet en genoeg spreidt over verschillende dagen, lijkt het me te doen (voor mij). Denk inderdaad ook dat het een heel andere belevenis is dan vanuit een bus of auto of zo.

Ik heb zelf eens wat zitten rekenen en kom uit op ongeveer 20 km per dag. Met volledige bepakking is mij dat wat te veel. Wel jammer, want ik wil eigenlijk wel een wandelvakantie maken in september, maar ook niet in mijn eentje. Nuja, ik wens je in elk geval een prettige vakantie!

Hallo,

Om de hele West Highland Way uit te lopen op 6 dagen, moeten er sommige dagen zelfs 30 km afgestapt worden.

Ik heb eerlijk gezegd zelf ook geen idee hoe ver ik geraak met een rugzak van 15 kg op mijn rug. Dit weekend ga ik een paar dagen stappen in de Ardennen met rugzak, om eens na te gaan hoe realistisch het is om de hele tocht te voet te doen.

Ik laat je dinsdag hier weten hoe het afliep en hoever ik elke dag wil stappen.

mvg

Jan.

Reisgenoot

Hey !

Ik was ook aan het denken om in september een low budget trektochtreis :good: te ondernemen, maakt me ook niet echt uit met wie ... Ik dacht vooral aan de natuur, eenvoud, en toch wat spanning.

grtjs :smile:

Hallo,

Dit weekend ben ik dus twee dagen gaan stappen in Zeeland, met een rugzak van 15 kg op mijn schouders.

Het viel goed mee, 30 kilometer stappen op 6u tijd blijkt geen probleem te zijn. Waardoor mijn plannen nu wel redelijk definitief beginnen te worden:

Van Glasgow naar Fort William op 6 dagen: 2 dagen 30 km per dag stappen, en 4 dagen 20 km. En onderweg al dan niet wild kamperen.

Wie nog interesse heeft om mee te gaan, laat maar weten.

Mijn verlofdagen blijken net na de jouwe te vallen, dus ik zal in elk geval niet meegaan. Ik ben wel heel benieuwd naar de reisverhalen, want een dergelijke vakantie zou ik ook wel eens willen maken (met misschien ietsje kortere wandelingen :P). Kan je na afloop hier laten horen hoe het was?

trektocht

Hey !!

Ik zelf vertrek al begin september en kom pas 1 oktober terug. Ik zou graag naar Bratislava vliegen en vandaaruit rondtrekken naar Oostenrijk, Slovenië, Hongarije en dan opnieuw in Slowakije :biggrin:

Spannend ..

Ik kijk ook uit naar het Westlandhigh verhaal, wie weet onderneem ik die tocht ook eens binnenkort !
:good:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan