Hey allemaal!
Ik ben ook een jaar Australie van plan, met een zijstop in Nieuw-Zeeland, hier en daar. Nu, soms is het niet allemaal rozegeur en maneschijn dat ik gehoord heb van die organisaties die je helpen, dus ik heb het alleen aangepakt. Het visum heb ik in 3u gekregen, de vlucht heb ik meteen ook geboekt op 9 oktober, (london-melbourne), en nu is de verzekering bijna rond. Ik ken veel mensen ter plaatse door een jobje in een hostel die ik vroeger deed, maar ik ken ook veel mensen van hier die het reeds ondernomen hebben en ook een paar die teveel hoop gelegd hebben in wep en vroegtijdig zijn moeten terugkeren.
Anyway, ik ben nu de national geographic guide aan het verslinden, en ik zou inderdaad wel nog graag wat reisgenootjes vinden voor de lastige stukken van de weg (niet om heeltijd aan elkaar te gaan hangen uiteraard, iedereen heeft zijn eigen manier van reizen he). De helft van de mensen die ik ken heeft via een organisatie een auto gekocht en terug verkocht bij vertrek. Het zou gewoon een stuk makkelijker zijn omdat eten, transport en zo goedkoper is als je met meerdere bent, en dat het ook leuker is om te kamperen als je niet alleen bent. (bv op de meeste eilanden aan de great barrier reef die je moet reserveren waar je op mag kamperen dan, daar zijn ook geen hotels of hostels). Voor de rest ben ik ook veel van plan om te gaan couchsurfen of waar mogelijk vrienden te gaan opzoeken.
National geographic guide is een geweldige aanrader trouwens!
Ah ja, even voorstellen dan: Pieterjan van Brugge, momenteel op mijn laatste 5 studentendagen in Gent, 21 jaar, interieurarchitectuur hopelijk afgestudeerd, en een enorme lust om de wereld volledig te gaan zien. Mijn absolute favoriet in europa is het prachtige sympathieke leventje in portugal.
Misschien kunnen we met de mensen die eventueel dezelfde periode daar zitten op facebook zo'n gesloten groep maken; dat kan ook handig zijn dan ter plaatse om elkaar te vinden als we ergens gelijklopende reisplannen hebben!
mij vind je op facebook.com/delbecque