Australië

Status
Niet open voor verdere reacties.

down under

New Member
Hoi,

Ik ben van plan om vermoedelijk 1 jaar naar Australië te gaan. Mijn plan is in het noorden een 2dehands auto te kopen en zo richting zuiden te rijden. Onderweg hier en daar wat werken om de reis te bekostigen.

Zijn er nog mensen geïnteresseerd in een trip Down Under? Geef gerust een seintje...

Groetjes,
Kim

Hey,

Wanneer zou je naar Australië vertrekken?
En naar waar zou je naartoe willen gaan?

Ik vertrek op 4 juni naar Australië.
Ik ga eerst een maand Engelse les in Sydney volgen.
Wat ik daarna ga doen, moet ik nog bezien.

Groetjes,
Annelies

groepke

Kim,

Ik heb ook interesse in loopbaanonderbreking om Australië/NZ te gaan rondtrekken, vanaf september/oktober. Zag dat je ook reageerde op Nils zijn zoekertje. Heb met hem ook al mailcontact gehad. We kunnen ondertussen al met een klein groepke gaan. Kwestie van de kosten naar omlaag te krijgen.

Greetz,
Toby

down under

Hoi,

Mijn naam is Karen, ik ben 31 en ben ook van plan om Australië en Nieuw-Zeeland te gaan verkennen.
Ik heb wel maar 3 à 4 maanden tijd.
Heb jij al concretere plannen en wanneer vertrek je of zou je willen vertrekken?
Misschien is het interessant om een tijdje samen te reizen als onze plannen een beetje overeenkomen?!

Groetjes

Hoi Karen,

Ondertussen heb ik afgesproken met 3 anderen om samen te reizen. We vertrekken begin oktober. We spelen met het plan daar een auto te kopen en rond te trekken.
Plan: 6 mnd Australië, 1 mnd Nieuw-Zeeland, ik doe er daarna nog 5 mnd ZO-Azië bij.
Laat zeker iets weten wanneer je plannen concreter zijn.

Groetjes,
Kim

Dag Kim

Ik ben ook van plan om in dezelfde periode te gaan. Heb hierboven een thread gestart, maar had beter eerst het forum eens doorgelezen :shake:

Nuja, ik lees dat jullie al met 4 zijn, al dan niet met 5, en dat jullie ook een auto zouden willen kopen .. dan besluit ik, mss wel overhaast, dat jullie 'volgeboekt' zijn.

Hoe dan ook, ik zou quasi dezelfde reis ondernemen, mss heb je wat informatie voor mij? nuttige tips? kunnen we eventueel down under ergens eens afspreken of wat dan ook .. :yahoo:

groetjes
Gerwin

Hoi Gerwin, Karen, Annelies (reeds down under),

Ik ben 1 van die 4 waar Kim naar verwees ;) lucky me
Vast staat nu dat we op zondag 7 oktober met z'n vieren gepakt en gezakt in Darwin zullen staan. Jippie.

De losse planning is als volgt:
Darwin-Cairns-Brisbane-Sydney (waar we oudjaar willen vieren)
Sydney-Canberra-Melbourne-Tasmanië-Melbourne-Adelaide-Alice Springs-Darwin (waar mijn 3 reisgenootjes op 1 april doorvliegen naar NZ)

Zelf plan ik dan (al dan niet alleen) Darwin-Broome-Perth-..... om dan ergens augustus/september naar NZ door te vliegen waar mijn loopbaanonderbreking eind oktober afloopt.

Vier personen is inderdaad een volle auto, maar misschien zijn er nog alternatieven. Een 4x4 is wel aangewezen om de harde outback te verkennen, maar misschien is 5 ook haalbaar. Het maakt de aankoop in elk geval weer wat goedkoper voor iedereen.

We kunnen jullie dus altijd eens uitnodigen als we hier in Belgiëland met 4 afspreken. Al was het maar om ideetjes uit te wisselen.

Antipode groeten,
Toby

Hey,

ik ben 32 en wil ook al lang australië zien. Zou midden of eind augustus willen vertrekken voor min. drie maanden. Ms ook nog Nieuw-Zeeland of tussenstop Azië willen doen. Met twee is altijd leuker,wie heeft er zin mee te gaan??????
Laat maar weten. Reageren kan ook op [email protected]

tot snel!!!
Martine

Aussie-land

Hey,

De beste tijd om Tasmania, South Australia, Victoria,... te bezoeken is in de zomer van Australia (de tijd dat jullie toekomen).

Ik dacht dat jullie naar eerst naar Melbourne gingen komen? Van gedachten veranderd?

Groeten,
Annelies

PS. Ik zit nu in Bellingen (NSW).

Annelies,

Niet van gedachte veranderd, maar het tropische noorden is vanaf november tot maart quasi ontoegankelijk. Daarom proberen we oktober-november eerste dat deel te doen en in volle zomer (half december - februari) doen we dan inderdaad Sydney-Melbourne-Tazzie-Adelaide. Ideaal dus.

Als je nog daar zit als wij passeren, kunnen we misschien eens afspreken met z'n allen.

Greetz,
Toby

Down Under

Hey boys and girls,

Zijn er hier soms ook mensen die zinnens zijn een aantal weken (kleine maand) 'down under' te gaan dit jaar, of eventueel begin volgend kaar?

Laat maar iets weten,

H:wtf:

Hallo Kim, Toby, Gerwin en Karen en alle Australië-liefhebbers,

Heb ik nu toch effe spijt dat ik niet eerder op deze site terecht ben gekomen. Ben al jaren aan t zagen dat ik naar Down Under wil, maar heb niemand om mee mee te gaan en alleen zie ik het eigenlijk niet zo echt zitten.
En nu lees ik hier gewoon dat jullie een groepje hebben gevormd om erheen te trekken!!! Ik hoop dat jullie de tijd van jullie leven hebben!
Moesten er geïnteresseerden zijn om later naar Australië te gaan (2009), laat maar van jullie horen!! Ben een meisje van 29 dat DOODgraag naar mijn droomland wil gaan!! Zou het liefst voor een periode van 3 maanden gaan!

Groetjes, Britt

Hey Britt,

Zou je voor enkele weken gaan, of is het de bedoeling minstens een aantal maanden te gaan?
Want ik zou opnieuw voor enkele weken gaan, en liefst in de zomer, dus de winter hier, dus dit zou ergens november - december 2008, januari 2009 zijn.

Laat maar iets weten, maar twijfel zeker niet om ooit te gaan, tis echt een fantastisch land.

Grts,

Steven

Hey Steven,

Tja ik zou voor langer willen gaan. Ik denk dat die vlucht niet zo goedkoop is en om dan maar enkele weken te gaan, tja ik weet het niet goed. Jij bent er al eens geweest dus? En waar zou je precies gaan en voor hoeveel weken precies? Ik zie het echt niet zitten om alleen te gaan,vandaar dat ik hier es kom piepen en wie weet...

Groetjes, Britt

Beste Britt,

Het is inderaad zo dat als je voor korte periode gaat het een dure reis is.
Ik ben vorig jaar voor een 3à4 weken geweest, en ik zou opnieuw voor zo een periode gaan.

Vorige keer heb ik alles met binnenlandse vluchten gedaan, deze keer zou ik liever naar 1 regio gaan en een mobilhome huren. Het liefst rond Zuid-Australië, de wijngebieden. Maar misschien zou ik gewoon ook de Gold Coast doen, afhankelijk van de periode. Op die manier (mobilhome) kan je het ook voordeliger maken.

Ik zou het wel op een rustig tempo doen, niet met een volledig vooropgesteld schema, carpe diem!

Grts, Steven
:wtf:

Hallo daar,

zijn er nog snelle beslissers die naar Australië willen?
Ik ga deze week nog een ticket boeken om eind augustus naar Australië en Nieuw-Zeeland te trekken voor drie tot vier maanden.
Maar met twee of meer vind ik altijd leuker dan alleen. Laat me snel iets weten als dit je iets zegt op [email protected]

tot binnekort ms

Martine (31)

Australie

Hallo,

Ik zou dit najaar willen vertrekken voor ongveer 6 maanden. Maar ik zou ook liever niet alleen gaan. Ik heb nog niks concreets gepland dus alles is nog bespreekbaar.
Heeft er iemand interesse om mee te gaan?
grtjs Els

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan