Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Avontuurlijke reisgenoot van 60+ m/v

Status
Niet open voor verdere reacties.

Makka

Member
Beste reizigers,

Een grote hobby van mij is reizen en bijzondere plekjes ontdekken. Landen die niet alledaags zijn om te bezoeken, maar wel veilig. Ga graag voor 3/4/5 weken of langer op pad. Dit jaar zou ik nog graag een paar weekjes naar Beiroet gaan. Of Saudi Arabië staat nog op mijn lijstje. Zijn er avonturiers die dat ook willen? Ik ga niet meer backpacken en liever een reisje zelf uitstippelen dan met een groepsreis. Laat het eens horen en misschien zijn er wel meer die daar zin in hebben.

als je een klein groepje kan samenstellen, dan heb ik mogelijks wel interesse ...
ik hoor het dan wel.
ben zelf 65 jaar en uit antwerpen.

Hallo Makka, ik ben Laura en ik ben 56 jr. Ik heb ook mogelijk interesse, maar dan meer richting Midden- of Zuid-Amerika. Mijn plan is om in december te gaan.

Hallo Makka, ik ben Laura en ik ben 56 jr. Ik heb ook mogelijk interesse, maar dan meer richting Midden- of Zuid-Amerika. Mijn plan is om in december te gaan.
Hallo Laura,
Dank je wel voor antwoord. Ik heb net vorig weekend een beslissing genomen om met de camper op stap te gaan richting het zuiden. Dus voor voor half december zit het er ff niet in. Ik ben in het midden al geweest, maar zuid Amerika nog niet overal.
Trouwens ik ben bijna 75 en hoop niet dat het een struikelblok voor je is.
Zou jij ook met een camper door Amerika of Canada willen reizen?
Nou ik hoor het wel en misschien gaan we samen een hapje eten.
Groetjes van Mayke

Hallo Mayke, ik ben een man van 72 jr. jong en heb wellicht belangstelling t.z.t. naar Amerika of Canada te reizen..
Groetjes van Ben.

Goedemorgen Ben,
Ik zag je berichtje en klim dan ook maar meteen in de pen. Ontzettend leuk dat je reageert en iets laat horen. Het is heel rustig op deze site en ik moet zeggen; ik kijk zelf ook niet vaak en heb er niet veel mee gedaan. Stom, want ik vind reizen ontzettend fijn en wil nog meer van de wereld ontdekken. Hoewel ik ook veel alleen over de wereld heb gezworven is er een ommekeer in mijn reizen. Ik vind het alleen helemaal niet meer zo gezellig en wil samen op een terrasje zitten.

Een beetje over mijzelf. Allereerst wil ik zeggen, ik ben niet op zoek naar een relatie. Ben bijna 2 jaar weduwe en daar komt ie..... bijna 75 jaar. Wel nog actief zoals dat wordt gezegd en reis graag. Ik was bijvoorbeeld nog nooit op de ABC eilanden geweest en nu, een paar weken terug, naar Bonaire gegaan met een vriendin. Een leuk eiland om in een stoel te liggen, zon te aanbidden en te lezen of gewoon niks. Dat ben ik na een week ook moe en het was een juiste tijd om naar huis te gaan.

Ik vind het moeilijk om verder op papier van alles te vertellen en "uit te pakken".
Verklappen wil ik wel om te zeggen dat Amerika en/of Canada op mijn lijstje staan om te ontdekken. Hoe? Nog geen idee, maar een camper lijkt mij heel erg leuk omdat je dan gemakkelijker gaat staan waar je het naar je zin hebt. Daar komt het avontuurlijke om de hoek kijken.

IK weet niet waar je woont, maar misschien is het een idee om samen een hapje te eten ergens voor de eerste kennismaking. Van gedachten te wisselen over reizen en dan het slotwoord of we het zien zitten om als reisvrienden de stap te zetten. Hoe denk jij daarover?

Ik hoor het wel en voor zover een fijne zondag. Mayke

Goedemorgen Mayke,
Dank je voor jouw lieve reactie die ik erg waardeer.
Net als jij vind ik reizen ontzettend fijn en leuk, dus kijk ik daar altijd naar uit.

Ik hou erg van een open communicatie, dus zal ik jou eerst wat over mijzelf vertellen zodat jij in ieder geval al weet wie ik ben.
Bijna 1 jaar geleden werd ik na een huwelijk van 35 jaar weduwnaar. Tijdens ons huwelijk hebben wij in vakanties altijd gekampeerd: aanvankelijk met de tent en later altijd met een grote caravan. Het is altijd een bewuste keuze geweest om vakanties binnen Europa te vieren, zeker omdat in Europa alleen al zo enorm veel te zien is. In al die jaren hebben Noorwegen en ook Zweden op ons een extra grote aantrekkingskracht gehad, alhoewel wij in de loop der jaren door heel Europa gezworven zijn en dus veel gezien hebben.

Ik heb 5 volwassen kinderen, waarvan er nog 3 bij mij inwonen: dat is mogelijk omdat wij heel goed met elkaar overweg kunnen en ik ook nog een erg groot huis heb. Het afgelopen jaar ben ik samen met met alle kinderen en hun aanhang in juni naar Noorwegen geweest.
Zoals je weet ben ik nog maar een jonkie van pas 72 jaar, maar ik heb uiteraard geen problemen met een klein leeftijdsverschil.

Vóór mijn huwelijk ging ik altijd alleen op vakantie en heb het toen altijd naar mijn zin gehad, maar het afgelopen jaar heb ik weer geleerd dat samen op een terrasje te zitten of iets samen iets leuks of spannends te ondernemen toch wel dingen zijn, zoals jij ook gemerkt hebt, waar wij nu behoefte aan hebben en die wij nu missen. Zo kwam ik op de gedachte op zoek te gaan naar een reisgenote.
Ik ben niet bewust op zoek naar een relatie, maar een leuke, spontane reisgenote wil ik graag leren kennen.

Ik heb nog tal van reisdoelen op mijn lijstje staan die ik graag met een reisgenote wil delen om te zien of die ook haar interesse hebben.
Jouw voorstel om samen een hapje te gaan eten voor de eerste kennismaking lijkt mij een bijzonder goed en positief idee: het maakt mij zelfs niet uit of jij bij mij in de buurt woont of aan de andere kant van Nederland want daar heb ik graag de moeite voor over.
Ik woon zelf in Herwijnen, bij Gorinchem, langs de A15. Waar woon jij?

Liefs Ben.

P.S. Jij mag mij altijd bellen 06-22580039.

Goedemorgen Ben,

Nieuwe week en meteen druk, maar dan op mijn manier. Ik probeer je vanmiddag te antwoorden en anders wordt het morgen.
Groetjes van Mayke

Goedemiddag Mayke,
Mogelijk heb jij het erg druk, maar ik ben nog steeds geïnteresseerd in jouw reactie!
Groetjes van Ben.

Dag lieve mensen van 60+.
Ik ben 63 en reis graag over de wereld .Alleen, met vriendin of af en toe met groepsreis.
Ik ben voorzichtig op zoek naar een leeftijd genoot die mee naar Japan wil in het najaar/ winter 2024 of in 2025.
Ik vind backpacken helemaal oké en zoek meer sfeervolle steden en onderkomens dan luxe .Ook houd ik erg van natuur.
Fijne dag, Monique

Hallo allen,

Ik schrijf me binnenkort in voor deze overland : Bishkek to Singapore - Indochina Explorer - 104 Days
Je hoeft niet de hele rit en alle landen te doen : je kan ook al naar ieders interesse, voorkeur voor land, volgens budget en tijd een deel ervan uitkiezen ; je wordt in een grote stad (met luchthaven) opgepikt of weer afgezet.
Ikzelf doe wel het volledige traject en heb reeds meerdere overlands gedaan over de hele wereld, oa ook met de deze organisatie. Wie meer info wil over deze formule, kan mij contacteren. In het verleden heb ik hier reeds 2x mensen gevonden die meereisden .

Misschien zijn hier kandidaten om mee aan te sluiten : geheel of voor 1 deel ervan.
Groetjes.

Hallo Mayke,
Ik ben reuze benieuwd of je al in Saudi Arabië bent geweest. Dat staat namelijk hoog op mijn lijst. Net als Iran, Afghanistan, Tadzjikistan. allemaal landen waar je nu echt niet heen moet gaan. Of de Karakoram Highway in noord Pakistan. Zo zie je een beetje waar mijn interesse naar uitgaat. Ook ik ben een beetje klaar met backpacken en liefst stippel ik een route uit waar natuurlijk van afgeweken mag worden. Autootje huren maar daar waar het allemaal te moeilijk is, is ook een kleine groepsreis waar alleen het transport en verblijf geregeld zijn een mogelijkheid.
Maar ik zie dat je al met een aantal mensen in gesprek bent maar wie weet voor een toekomstige reis?
Ik ben wel weer ouder dan jij en nu ben ik het die hoopt dat je dat geen struikelblok vindt.
Groetjes,
Cathy

Dankjewel voor deze website. Staan leuke overland reizen in voor Saudi en Oman. Ik heb al eerder zo'n soort reis gemaakt in een truck van Zimbabwe via Namibie naar Kaapstad. Heel goed bevallen. Ik ga dit even bestuderen!

Dankjewel voor deze website. Staan leuke overland reizen in voor Saudi en Oman. Ik heb al eerder zo'n soort reis gemaakt in een truck van Zimbabwe via Namibie naar Kaapstad. Heel goed bevallen. Ik ga dit even bestuderen!
heb je trouwens al ervaring met deze reisorganisatie?

ja hoor (ik weet nu wel niet meer zeker of ik er 2 of 3 met hen gedaan heb) en was ok, anders zou ik me nu niet opnieuw inschrijven. Laat me weten als je interesse hebt ...
ik weet natuurlijk niet exact je leeftijd en fysieke conditie, maar bekijk wel goed de verhouding kamperen en logement, zodat je niet voor verrassingen komt te staan bij bvb te veel of te weinig kamperen in basic omstandigheden.

Ik denk dat het vergelijkbaar is met de trip die ik maakte. Hoewel ik geen liefhebber ben van kamperen was ook dat met z'n tweetjes in een klein tentje. In de zomer ok, in de winter niet. Jouw reis ga ik niet doen, maar misschien Saudi...Bedankt voor de info en geniet van je reis!

Ook ik wil backpacken en zoveel mogelijk de mensen, de cultuur en het land beleven. Ik wil dat in de maanden oktober en november doen van 2024

Hallo, jullie mogen me steeds op de hoogte blijven houden. Maar ben wel al bezet tussen juni en oktober wegens een overland vertrekkende uit Kazachstan tot en met Singapore (Kazachstan, China, Laos, Thailand, Vietnam, Cambodja, Maleisië, Singapore). Maar erna heb ik mogelijk wel interesse voor andere contreien ...
Wie zin heeft om aan te sluiten voor een deel van mijn overland, mag me gerust contacteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...