backpack zuid amerika najaar 2009

Status
Niet open voor verdere reacties.

treinje

New Member
Ik ben een reisplanning aan't maken voor Venezuela, Chili, Peru, Bolivië en Argentinië. Tussen okt-dec 2009 denk ik deze reis te maken in een 70-tal dagen.
Nog geen concrete uitwerking van de plannen, maar Venezuela en Argentinië mag zeker niet ontbreken.
Ik hoop met een groepje van 2-4 mensen te kunnen vertrekken.

het zou kunnen dat ik, met spijt in mijn hart, Venezuela mss moet laten vallen owv criminaliteit ('t schijnt toch). Voor degenen die het interesseren: ik ben 29 jaar.
Argentinië sowieso!!!!

Backpack Zuid-Amerika najaar 2009

Hey treintje!

Ik ben een meisje van 25 en ook afkomstig uit de kempen (meerbepaald Rijkevorsel). Al lange tijd is het mijn droom om een aantal maanden naar het buitenland te trekken (liefst Amerika). Het is niet alleen mijn droom maar ook iets wat ik 'moet' doen, anders ga ik er spijt van krijgen. Nu wilde ik eerst in de periode juli-augustus-september met de organisatie ccusa in Amerika werken, maar heb een interessant stage-aanbod gekregen dat ik pas begin september ga kunnen verdedigen.
Nu sprak je zoekertje me enorm aan. De datum en bestemming zijn perfect voor mij. Ook zou ik heel graag willen backpacken, wat avontuur en je kan meer zien. Het lijkt me leuk om met een aantal mensen te gaan die dezelfde interesses delen. Misschien is het een goed idee om elkaar eerst beter te leren kennen, daarom stuur ik je mijn email door in een privébericht en kan je me toevoegen op msn.

Hopelijk tot snel!!

Groetjes Hanne

Hey Hanne,

Bedankt voor je reactie! Ik heb je alvast een mail verzonden met mijn reisverleden en intenties voor deze reis. Je woont by the way verrassend dichtbij!
:cool:

Backpakken in Zuid Amerika

Hi,

ik plan volgend jaar een sabbatical en plan een aantal reizen;
een daarvan is Zuid-Amerika;
het zou leuk zijn om dit in Kempens gezelschap te doen.

Ik ben zelf van Lommel.

Hey,

Buiten Hanne zijn er misschien nog twee geïnteresseerden uit de kempen.
Ik hoop tegen januari duidelijkheid te hebben over het reisgroepje om dan stillaan te brainstormen over de reisroute.
Volgens mij kan je via een link mij rechtstreeks een mail verzenden: zou je je misschien even kunnen voorstellen? Ook je reiservaring en welke verwachtingen je hebt voor Zuid-Amerika?? Zo heb ik een beter beeld van iedereen.
Heb geen concreet beeld van mogelijke kosten, maar hoop zeker onder de 4000 eur te blijven en ts 2-3 maanden rond te trekken in het najaar.

Nog mannen voor Zuid-Amerika!!

Beste reiziger,

Ik heb ondertussen al twee toffe dames die komend najaar willen backpacken: echter (tja, wat is een vrouw nu zonder???) => ik vertrek niet zonder één of meerdere mannen. Dit omwille van veiligheid en...euh oriëntatievermogen.
De leeftijden variëren tussen de 25-30 jaar momenteel.
Het beloofd echt een onvergetelijke reis te worden met oa de Iguazu watervallen, Peninsula Valdes, El tren a les nubes (trein naar de wolken), Perito Morenogletsjer, Atacama, La Serena, Uyuni, Titicacameer,....
Iedereen kan zijn wensen over de reisroute laten weten, om zo tot een mooie route te komen waarin iedereen zich kan vinden.

DUS: MANNEN => GEWOON DOEN zou ik zeggen!!!

Hey iedereen,

we zijn nog altijd op zoek naar mogelijke kanditaten om in het najaar van 2009 rond te trekken in Zuid-Amerika. Inmiddels hebben we al veel leuke reacties gehad. Momenteel zijn wel al zeker met twee meisjes en waarschijnlijk 1 of twee jongens.

Het plan was om rond te gaan trekken door Argentië, Chili en Bolivië voor ongeveer 60 dagen.

Moest dit iets voor u zijn, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons! :D

Reizen..

Hallo,

Ik ben eigenlijk wel erg nieuwsgierig hoe het er met jullie reisplannen voor staat en of jullie nog op zoek zijn naar een mannelijk reispartner... zo op het eerste gezicht spreekt het me erg aan. Hoop snel van jullie te horen.

Groetjes Bob

joehoee

Hoii,
Ik had ook al een bericht geplaatst omdat ik medereizigers zocht voor Australie. Ik wil alles zien en dacht... waar zal ik eens mee beginnen? Ik heb zin in totaal wat anders, lekker weg, mensen ontmoeten en avontuur! Maar waarom zou ik niet in Zuid-Amerika beginnen? Ik heb al even gegoogled en zou er best heen willen. Hoe kom je erbij om naar deze landen te gaan en heb je verder al veel gereist??
Groetjes Nynke

Hey ladies,

Ik ben dan wel geen man (die jullie zo nodig zoeken), maar heb wel zin om mee naar Zuid Amerika te trekken! Was van plan om in't najaar te gaan voor minstens 6 maanden, maar als ik met jullie al kan beginnen, kan ik nadien nog verder zien he.
Ik ben trouwens 24 jaar en kom uit Rumst (bij Antwerpen), maar vertrek in juli voor x aantal maanden naar Spanje. Moet er hier even tussenuit! Maar Zuid Amerika staat nog zeker op m'n lijstje!
Zou fijn zijn jullie beter te leren kennen. M'n mail is [email protected]

Groetjes en hopelijk tot snel,
Hilke

Bedankt!!

:good: Bedankt voor de vele reacties van reislustige Vlamingen!!! Ik heb via deze site mijn reisgenootje gevonden en zullen in't najaar Bolivië, Argentinië (en Patagonië) en Chili verkennen. Alles is al in kannen en kruiken.
Voor de rest is't carpe diem...
Diegenen die na februari hebben gereageerd: je moet al veel geluk hebben om op't zelfde vliegtuig te geraken (de meerdere vluchten zijn al geboekt via Connections). Desnoods is er een optie om gedeeltelijk de reis mee te doen.

Argentinië

Hai,

Ik zit met een heen & terug ticket naar Buenos Aires. Nu is mijn reispartner afgevallen maar ik wil natuurlijk nog steeds op reis. Het ticket is van 02/07 tot 24/07.
Ik heb alles over om die reis te doen slagen want men krijgt nie elke dag de kans om te gaan trekken naar Argentinië.
Ben een 21 jarige student, wonende te Nieuwpoort en ik studeer in Gent.

Voor meer vragen kan je me altijd mailen: [email protected]
mvg
Yannick

hallo!

Hallo
ikzelf ben ook een man van 25! en ook van plan om naar Zuid Amerika te trekken dit najaar! men oorspronkelijk plan was enkel en alleen in Patagonië te trekken ondanks dat meer noordelijk Zuid Amerika ook op men verlanglijstje staat. Zelf ben ik al een maand in Peru geweest als vrijwilliger. Maar door het vele werken heb ik enkel heilige vallei en Macchu Pichu bezocht. er blijft dus nog veel over! :)

Ik plan in totaal een 4 maanden zuid amerika, maar misschien kan ik wel een tijdje met jullie mee? dat zou ik allesins heel interessant vinden! wanneer plannen jullie precies jullie 60 dagen?

groet!
Kurt

Héy
Ik vertrek in november naar Rio en ga vandaar rondtrekken naar argentinie en bolivia, dit voor 2 maanden. We zijn voorlopig met 2, maar zijn ook nog op zoek naar mensen die zin hebben om mee te reizen.
Groetjes evelien

reis al geboekt in februari

Hoi,

Mijn reis is al geboekt(de vluchten althans) van 1 oktober tot 3 december. Vertrek in Arequipa om dan meteen naar bolivië te gaan via Titicacameer.
Zo heb ik mijn reisroute begin dit jaar uitgestippeld: verder door Bolivië en dan al grenshoppend door Chili en Argentinië.
Mocht je nu nog willen aansluiten, moet je wel geluk hebben nog een plaats te hebben op vliegtuig. Vooral in Patagonië zijn drie vluchten. Voor de volledige reis moet je 4000 euro rekenen.

Hallo!

ik vroeg me af je een meer gedetailleerd idee hebt van wanneer je bijvoorbeeld in de buurt van Buenos Aires of een andere grote stad bereikbaar met vliegtuig uit België zou zijn.
ik plan namelijk om begin oktober naar daar te vliegen om te beginnen rondtrekken.
Een mogelijkheid die ik voor ogen had is dat ik eerst tot ergens half/eind november Bolivië, noord Argentinie en noord Chili zou doen, daarna wil ik richting Patagonië. Of te wel doe ik dit in omgekeerde volgorde... Jullie, dacht ik, zijn ook van plan om naar Patagonië te trekken, via een tussenvlucht toch?
wanneer is die vlucht gepland?
Is het mogelijk dat je eens al jullie vluchten op een rijtje kunnen zetten aub? dan heb ik een idee wanneer jullie waar zijn en kan ik dan misschien gemakkelijker inplannen hoe ik het zou aanpakken...
[email protected]!

merci!

waar ik hier steeds van achterover val is het 'gemak' waarmee veel mensen hier blijkbaar maanden op reis kunnen gaan.

Zijn het hier dan allemaal werklozen? :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan