Rond de kerstperiode zou ik graag drie weken rondtrekken in Senegal. Ik zoek hiervoor een reisgenote.
Ik ben backpacker en reis op het gemak met als doel het land te zien; zijn cultuur en zijn natuur. Dat wil zeggen dat ik niet naar de drukste toeristische plaatsten trek, maar iets rustigere – en vaak authentiekere – oorden opzoek. Ik reis meestal met het openbaar vervoer – soms met de fiets, al stappend of al liftend – omdat dit de beste manieren zijn om te mengen met de lokale bevolking en het land van binnenuit mee te maken. Ik ga niet op reis om te feesten, ik overschouw liever vanop een bankje of een terrasje het gebeuren. Enkele dagen ergens blijven en verder trekken. Eens een slaapplaats gevonden doe ik bijna alles te voet; zowel in de natuur als in de stad of op het platteland. Vanuit de ervaring: je kan een bestemming voor ogen hebben, maar de weg ernaar toe brengt vaak leuke ongeplande verrassingen mee. Of de bestemming uiteindelijk wordt bereikt, is niet het belangrijkste. Overnachtingsplekken houd ik het liefst basic. Een proper bed en proper sanitair zijn ok voor mij.
In mijn hoofd zit Senegal maar een goed alternatief kan uiteraard ook. Ik ben 38 jaar en ga liefst op pad met een vrouw die toch reeds een minimum aan reiservaring opdeed.
Laat maar wat horen als jou dit iets zegt,
Lieve.