Backpacken in Senegal - kerstperiode 2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

lielam

New Member
Rond de kerstperiode zou ik graag drie weken rondtrekken in Senegal. Ik zoek hiervoor een reisgenote.

Ik ben backpacker en reis op het gemak met als doel het land te zien; zijn cultuur en zijn natuur. Dat wil zeggen dat ik niet naar de drukste toeristische plaatsten trek, maar iets rustigere – en vaak authentiekere – oorden opzoek. Ik reis meestal met het openbaar vervoer – soms met de fiets, al stappend of al liftend – omdat dit de beste manieren zijn om te mengen met de lokale bevolking en het land van binnenuit mee te maken. Ik ga niet op reis om te feesten, ik overschouw liever vanop een bankje of een terrasje het gebeuren. Enkele dagen ergens blijven en verder trekken. Eens een slaapplaats gevonden doe ik bijna alles te voet; zowel in de natuur als in de stad of op het platteland. Vanuit de ervaring: je kan een bestemming voor ogen hebben, maar de weg ernaar toe brengt vaak leuke ongeplande verrassingen mee. Of de bestemming uiteindelijk wordt bereikt, is niet het belangrijkste. Overnachtingsplekken houd ik het liefst basic. Een proper bed en proper sanitair zijn ok voor mij.

In mijn hoofd zit Senegal maar een goed alternatief kan uiteraard ook. Ik ben 38 jaar en ga liefst op pad met een vrouw die toch reeds een minimum aan reiservaring opdeed.

Laat maar wat horen als jou dit iets zegt,

Lieve.

Dag Lieve,

ik heb ervaring met de regio en zeker het binnenland. Ik zou je eerder Gambia aanbevelen. De mensen zijn daar veel opener en vriendelijker. Senegalezen zijn erg stuurs en onvriendelijk, houden er niet van om op de foto te komen en staan telkens klaar om voor alles geld te vragen.

Ik reisde zelf van Belgie naar Gambia en kwam onderweg verschillende landen tegen. Senegal en Mauritanie vielen het ergst tegen, en vooral omwille van de bevolking en de ingesteldheid ervan...

ik ben zelf eind december in de regio. Ik bezit 4 vakantiehuisjes in een dorpje ver in het binnenland van Gambia nabij Njau waar je gratis mag verblijven als je een meerwaarde betekent voor het dorp, dus iets meebrengen of iets kopen ginder. Een weekje mee in zo'n dorp leven is een ongelofelijke belevenis, en doe er dan nog een week erheen trekken langs de bovenzijde van de gambia rivier en een week terug reizen langs de onderzijde van de Gambia rivier aan toe en je hebt een zalige vakantie. Ik kan je eventueel een lokale gids aanbevelen waarmee je de tijd van je leven gaat hebben en nergens lastig gaat gevallen worden. En ik ken misschien nog wel dames die met je mee willen.

Als je wat uitkijkt hebt je goedkoper vlucht plus hotel dan vlucht alleen. een fiets koop je terplekke voor 100 euro en die geef je nadien kado aan een gelukkige.

Maar wat ideetjes van een blanke neger :-)

Alex.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan