Backpacker voor zuid of centraal amerika

• Onderwerp starter Onderwerp starter Evita
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Evita

New Member
Hola, que tal?

Ik ben net terug van backpacken door nicaragua waar ik toch wel een nare ervaring heb opgelopen. Dit heeft me doen beslissen om als vrouw niet meer alleen in latijns amerika te reizen.

Ik zoek dus een reisgenoot, backpacker, voor november 2015 met een bestemming in centraal of zuid amerika. De bestemming valt nog te bepalen. Mijn pluspunten: ik hou van salsa, ik drink... Lol, ik spreek spaans en ik heb backpack ervaring oh ja grappig ben ik ook als de zon schijnt en de rum stroomt.

Diegene met interesse, enviar un mensaje.

Beso

Evita

hoi hoi, Noord amerika zegt je niks? wij gaan in juni 2015 alaska en west canada doen...
grtzz sammy (hasselt)

Hello hasselt,

Het zegt me minder, daarbij ik heb vrienden in canada die ik in 2016 ga bezoeken, gezien zij in 2015 naar mij komen. Dus gezelschap is er dan en mogelijkheid ook.

ik stel de vraag andersom: cent of zuid amerika zegt je niks? Lol

Groetjes

Evita

Heel de wereld zegt me iets , zeker de RUM ;-)

nee ik heb via een soortgelijk forum nog iemand gevonden die deze reis met mij wil doen en wij gaan 27 december afspreken en alles wat bekijken
moest hij hier interesse in hebben kunnen we wel eens afspreken met ons 3 ...

waar wil je precies heen gaan? ben je sportief? wa zijn uw doelstellingen/prioriteiten zowat op reis?
en natuurlijk met mijn werk en mijn sport is het enkel mogelijk juni, julli op vakantie tegaan...

en mijn naam is sammy ;-) en ben van Hasselt :-)

Lijkt me leuk

Laat me zeker iets weten.

Bestemming is zeker bespreekbaar ( binnen cent of zuid amerika) ikzelf was zo aan het denken aan puerto rico of colombia ( liever colombia) maar alles is goed voor mij, alles! Graag argentinie maar dat zal financieel een jaartje moeten wachten. De periode kan ik ook switchen maar dan moet ik er dringend werk van maken.

Mijn doelstellingen: ik ben vooral een cultuurmens, natuur weet ik te waarderen ma stop me geen volle week in een jungle zonder nieuwe mensen ( i go bananas). Sportief, bwa niet echt maar wat niet is kan nog komen. Hangt van de reis af. Ik ben zeker voor sportieve dingen te vinden als ze van korte inspanning zijn.
Ik trek vooral rond op het ritme van het land, de mensen die ik ontmoet en de plaatsen die leuk zijn bepalen mijn schema. Ik ben geen zonneklopper, wel een waterrat en kan genieten van plaatselijke feestjes :-) en plaatselijke contacten.

Ik ben een kameleon, ik pas in alle situaties, combinaties,...

We kunnen een winterlandje doen
Evita

Hoi Evita,

Ik speel al een tijdje met de idee om een reis costa rica te doen. Dat was dan in combinatie met Honduras en Nicaragua (Daar bestaan uitgestippeld routes voor met jeep). Eigenlijk vooral om eens wat regenwoud, en een werkende vulkaan te zien. Galapagos eilandjes liggen daar ook niet zo ver uit de buurt.
Hangt er voonamelijk van af hoe lang je wil weg zijn en hoe je wil reizen. Als het veel langer is dan twee weken, dan wordt het voor mij een probleem. + Ik ben niet echt een backpacker, ik hang niet graag af van openbaar vervoer en zo. Maar ik sta wel open voor nieuwe ervaringen, en ben rap tevreden over het dak boven mijn hoofd, en het kussen eronder.

Een plus is dat ik geen tenger sprietje ben, en dat ik zelden problemen heb met mensen die mij proberen lastig vallen.

Andere bestemmingen zoals Argentinie of buurlanden kunnen ook interessant zijn wegens mijn tango hobby. Cuba en Brazilie dan weer minder interessant wegens al geweest. Periode voor mij, vrij flexibel.

mvg,

Hey warant

Het klinkt interessant maar nicaragua heb ik pas gedaan, honduras staat totaal niet op mijn lijstje wegens gewoon te gevaarlijk en costa rica wil ik gerust wel doen maar niet zo vlug achter mijn nicaragua reis ( dat is ook natuur en vulkanen).

Cuba geen paniek, heb ik al 3 keer gedaan, brazilie wil ik doen maar dan een maand.

Meestal trek ik er een maand op uit maar gezien je maar 2 weken kan stel ik voor om een klein land te doen. Argentinie, colombia, etc te groot voor 2 weken. Wat dacht je van puerto rico of panama? Openbaar vervoer is best ok, eigen auto is ook geen probleem ( het maakt alleen de prijs wat duurder) en het hangt ook van het land af. De periode liefst november, ik probeer mijn verjaardag steeds in een ander land te vieren. Ik ben meer een cultuur dan een natuurmens maar natuur kan er zeker bij in goede afwisseling. Ik ben ook iemand die niet gaat slapen om 21 uur en eerder de plaatselijke kroegen bezoekt. Tango wauw super wil ik ook nog graag leren, ik ben een salsa danser. Ik zoek iemand in ongeveer dezelfde leeftijdscategorie als mij met een speling van ongeveer 5 jaar ouder of jonger.

Misschien lijkt het u wat?

Hi,

Ik sta zeker open voor landen als Puerto Rico, Panama, of andere. Ik ken Centraal Amerika bijna niet, dus is het zowiezo een belevenis. Ik had Costa Rica in gedachten omwille van een travel brochure die in mijn schuif ligt. Heb verder niet echt een idee van wat er (on)veilig is of interessant. Ik plan meestal niet zo ver vooruit.
November is voor mij geen probleem. Periode, idealiter twee weken, maximaal 3.
Qua leeftijd, ik ben 37.

Evita, ga je niet mee naar de reisbeurs in Utrecht begin januari.... Met de trein eventueel, kunnen op de trein over je reizen praten

Hey joske, goh utrecht nog wel. Ik dacht mogelijks naar de reisinfodag van joker in mechelen te gaan. Ik weet het nog niet zeker gezien ik een heel drukke januari heb.

Utrecht is 14-15-16-17 en 18 januari.... Zeer grote beurs.... Ik zou keer kijkje willen hebben gaan nemen want zit met raar idee in mijn hoofd... Wereldreis met dubbeldekkerbus

Hola Evita!
Ik ben ook nog op zoek naar reisgezelschap voor november-december regio Zuid-Amerika. (cfr my post) Heb jij ondertussen al concrete plannen?

Gr,
Jo

Ondertussen reispartner gevonden, bogota it is maart 2015!!!! Cheap ticket deal . Tot de volgende zoektocht.

Hey,
Indeed, tickets naar Bogota zijn goedkoop.
Zou jij en je reispartner het zien zitten dat ik ook zou meegaan?
gr,
Jo

Evita

In april wij ook Colombia!!!! Argentinie ook op planning 2016! En dans 2 jaar Argentijnse tango dus hoog tijd voor the real stuff

Als je supertips hebt voor Colombia?

Emm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan