ca 6 maanden de tijd voor Indonesie, Maleisie en Thailand

matfried

New Member
Wij zijn van plan om vanaf aug'13 t/m ongeveer maart-april 2014 vanaf Bali (2 mnd voor Indonesie start Bali), Maleisie, Thailand (2x60 dgn) en eventueel Vietnam.
De tip was altijd hoe vroeger vliegticket boeken, hoe goedkoper, maar maart 2014 is nog helemaal niet te boeken! Ik zou natuurlijk een enkeltje kunnen boeken, maar krijg ik dan geen problemen met het 2-entry Thailand visum, ivm geen retour ticket?

Heeft iemand nog goede tips qua tickets en natuurlijk ook over de te bezoeken landen?

Hi Matfried
Voor tickets voor maart 2014 ben je minstens 1 jaar te vroeg. Om voor volgend jaar te boeken moet 11 maanden op voorhand beginnen "jagen".

Het is mij niet duidelijk van waar gaat je vertrekken ?!

Als je Indonesië wilt bezoeken en Thailand en Maleisië, ik zou, persoonlijk,Vietnam voor een andere keer laten, om samen met Cambodja en Laos te bezoeken.

In maart is op Bali nog steeds regenseizoen, als voor je geen probleem is..:wink:

Nog vragen ? Stel ze gerust.:smile:
Groetjes
Gecko

6mnd azie

ik bedoelde via Amsterdam vertrekken aug en starten op Bali.
Wanneer je van te voren visum Indonesie geregeld hebt en ook voor Thailand, kun je in dat geval wel af met alleen een enkeltje?

Hi Matfried
Ten vroegste april 2013 kun je beginnen "jagen" op een ticket met een deftige prijskaart aan.
Noteer ook, onder andere sites, www.bmair.nl ; soms kost een reis naar Bali minder dan een gewoon ticket ( op deze site, bedoel ik).

Maar waarom wil je een enkeltje boeken ?! Het is meestal duurder dan een retour. Koop een goedkope retour en wie gaat je verplichten om gebruik van te maken?! Bovenop heb je een bewijs dat je ook teruggaat, zoals het erop staat.:wink:

Groetjes
Gecko

P.S. Volg de "solden" van de vliegtuigtickets; je vind ze altijd in het sub-forum "Reisnieuws".:smile:

Wij zijn van plan om vanaf aug'13 t/m ongeveer maart-april 2014 vanaf Bali (2 mnd voor Indonesie start Bali), Maleisie, Thailand (2x60 dgn) en eventueel Vietnam.
Ik zei het net ook al in een ander topic, maar je moet er misschien rekening mee houden dat rond 10 augustus 2013 het Suikerfeest plaatsvindt. Dit is de belangrijkste vakantie van het jaar voor 90% van de Indonesiërs, en alle infrastructuur in het land is dan compleet overbelast. Op Bali is dat iets minder, omdat het er hindoeïstisch is. Toch zou ik in de eerste twee weken niets van het toeval af laten hangen en alles reserveren (vervoer en onderkomen).

Ik zei het net ook al in een ander topic, maar je moet er misschien rekening mee houden dat rond 10 augustus 2013 het Suikerfeest plaatsvindt. Dit is de belangrijkste vakantie van het jaar voor 90% van de Indonesiërs, en alle infrastructuur in het land is dan compleet overbelast. Op Bali is dat iets minder, omdat het er hindoeïstisch is. Toch zou ik in de eerste twee weken niets van het toeval af laten hangen en alles reserveren (vervoer en onderkomen).

Hi Matfried

6 maanden voor Bali, Vietnam, Maleisië en Thailand....hmmmm, als ik goed nadenk, het is wat krap. Vergeet Vietnam, je kunt Vietnam bezoeken samen met Cambodja en Laos ( zoals ik ga doen, maar zonder Laos, Laos heb ik bezocht samen met Thailand ).
Vergeet het niet, het gaat over een vakantie en geen wedstrijd !
Je gaat, sowieso, niet alle landen grondig kunnen bezoeken. Je gaat maar een idee ervan krijgen...

Zoals "In de Archipel" "zei", oppassen met feestdagen; alles is vol en duur ; probeer er tussen te "wringen"...als je kunt...
Geef ons meer details, zodanig dat we kunnen je deftig helpen...als je plan al klaar is...:wink:

Persoonlijk, ik sta ter je beschikking, met veel plezier :smile:
Groetjes
Gecko

Zéker Laos toevoegen, prachtland!! En de mensen zijn er veel vriendelijker als Taiwan.
Ook de trekkings in Laos (Noorden) zijn leuker als in Thailand omdat het er iets minder toeristischer is.. zoek even op: Luang Namtha, zalige plek als uitvalsbasis voor n trekking.
Greetz,
Sof

De tip was altijd hoe vroeger vliegticket boeken, hoe goedkoper, maar maart 2014 is nog helemaal niet te boeken! Ik zou natuurlijk een enkeltje kunnen boeken, maar krijg ik dan geen problemen met het 2-entry Thailand visum, ivm geen retour ticket?

Heeft iemand nog goede tips qua tickets en natuurlijk ook over de te bezoeken landen?

sorry ik bedoelde, vriendelijker als in Vietnam (niet taiwan)

Zéker Laos toevoegen, prachtland!! En de mensen zijn er veel vriendelijker als Taiwan.
Ook de trekkings in Laos (Noorden) zijn leuker als in Thailand omdat het er iets minder toeristischer is.. zoek even op: Luang Namtha, zalige plek als uitvalsbasis voor n trekking.
Greetz,
Sof

Hi Matfried

6 maanden voor Bali, Vietnam, Maleisië en Thailand....hmmmm, als ik goed nadenk, het is wat krap. Vergeet Vietnam, je kunt Vietnam bezoeken samen met Cambodja en Laos ( zoals ik ga doen, maar zonder Laos, Laos heb ik bezocht samen met Thailand ).
Vergeet het niet, het gaat over een vakantie en geen wedstrijd !
Je gaat, sowieso, niet alle landen grondig kunnen bezoeken. Je gaat maar een idee ervan krijgen...

Zoals "In de Archipel" "zei", oppassen met feestdagen; alles is vol en duur ; probeer er tussen te "wringen"...als je kunt...
Geef ons meer details, zodanig dat we kunnen je deftig helpen...als je plan al klaar is...:wink:

Persoonlijk, ik sta ter je beschikking, met veel plezier :smile:
Groetjes
Gecko

Hi Matfried

Natuurlijk, de keuze is aan jou, maar persoonlijk, ik vind dat 2 maanden per land is genoeg om van je vakantie geen marathon te maken; ik beschouw een vakantie als een tijd om te relaxen, om het land redelijk te verkennen...maar zoals ik "zei", de keuze is aan jou...
Groetjes
Gecko

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan