Barcelona
wie heeft interesse om een citytrip naar Barcelona te maken in het voorjaar 2008 (mrt-apr.) ?
ook reacties van mensen die Barcelona reeds kennen zijn van harte welkom
Hoi Maya, ik kan je garanderen dat Barcelona zeker de moeite zal zijn. Ik ben er in de zomer geweest en het was vreselijk druk, maar die drukte had wel iets. Op placa de Catalunya ligt de toeristische dienst (onder het pleintje eigenlijk) en daar kan je heel wat tickets krijgen, ook voor de hop-on-hop-off bussen. Hiermee kan je eigenlijk heel Barcelona doorkruisen en leuke dingen bezichtigen. Parc Guell is prachtig, maar daar heb ik te weinig tijd gehad om rond te kijken omdat we met een gids meegingen en die was blijkbaar erg gehaast. Dus probeer dat op je eentje te doen. Geniet er van de prachtige uitzichten. Ik kan je wel aanraden om het rustig aan te doen, want er is zoveel te zien. Daarom dat ik zeker ooit nog eens terug wil naar Barcelona om de kleine straatjes te bezoeken.
Wat je zeker niet mag overslaan is de Bocqueria. De grote overdekte markt met lekkere sapjes, stukken fruit, ... De verse vis, vlees, ... Chocolade, snoepjes, ... Je kan er aan een bar plaatsnemen en proeven van die heerlijkheden. Zeker doen!!
Eten heb je overal in overvloed. Laat je innerlijke mens genieten

.
Wandelen over de Ramblas tot aan het water is fantastisch. En daar even lekker luieren...
Shoppen kan je er zeker en vast. Dure winkels, betaalbare winkels, ... voor ieder wat wils.
Wat ook leuk is, is de tour met de hop-on-hop-off nog eens 's avonds doen als alles verlicht is. Dan kan je leuke foto's maken. Je moet er dan wel op letten dat je niet meer afstapt, want anders moet je misschien te ver stappen tot je terug aan je hotel bent.
Een heel bericht, maar ik wens je in ieder geval veel plezier in Barcelona!!!!
Groetjes, Gitte