Damian
New Member
Hullo hoo are ye?? Zoals je al aan mijn avatar hebt gezien fascineert schilderachtig mooie natuur mij enorm. Een van de prachtigste plekjes die mijn favoriete bestemming is geworden zijn de hooglanden van het Verenigd Koninkrijk waar ik diverse plaatsen al en vaker heb bezocht en dit jaar van plan ben Ratagan en Ullapool te bezoeken waar ik nog niet ben geweest. Een van de pluspunten is het uitstekende openbaar vervoer en kostenbesparende ticketdeals (zoals day savers/vroegboekkorting etc) zodat je met gemak overal terecht kunt komen, maar met een reismaatje zouden wat verdere plekjes tot de mogelijkheden behoren. Unapool en de Kylesku bridge bijvoorbeeld, zoek daar eens een online plaatje van op om te zien hoe mooi dat is. Uiteraard zijn er ook andere voorkeuren mogelijk zoals Skye, Mull, Glen Coe, Cairngorms, Kyle of Lochalsh etc waar ik al geweest ben, naar mijn mening is het overal in de Hooglanden prachtig en verveelt het nooit. Mijn idee is te richten op vijf nachten op twee verschillende plaatsen en twee nachten in Edinburgh (begin/vertrek of twee voor vertrek). Ik ben er zo vaak geweest dat ik alles op mijn gemak weet te vinden, waar de supermarkten zijn, waar je het best dit en dat...Alhoewel wildkamperen is toegestaan, of quiet campgrounds die goedkoop kunnen zijn voor tentslapers en nog de beschikking is over douches, toiletten, koelkast, gemeenschappelijke trefruimte, en alhoewel ik dat ook een aantal keer gedaan heb, geef ik de voorkeur aan een jeugdherberg die een geweldig alternatief bieden. Er is een aanbieding van de landelijke Schotse busdienst die je in de gelegenheid stelt om drie dagen uit vijf onbeperkt het hele land door te reizen voor ongeveer vijftig Euro. En de valutawaarde van de GBP tot EUR is op dit moment zeer gunstig, dat zit dus mooi mee. Ik wilde me richten op vertrek na 2 Sept, dat is net na het aflopen van het vakantie hoogseizoen en het razend populaire Fringefestival in Edinburgh. Ik weet uit ervaring dat het ontzettend moeilijk en duur gaat worden als je daarvoor nog naar Edinburgh en verscheidene plaatsen in de hooglanden wilt. September is ideaal en er zijn dan bijna geen midges (muggen) meer. Voel je vrij om een prive bericht te sturen, ook als de interesse uitgaat naar imposante natuur elders in Europa zoals de Dolomieten of Meteora.