Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

GR 20 in Corsica

• Onderwerp starter Onderwerp starter joke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joke

New Member
Hey,

Zin om de GR20 in Corsica te stappen?
Ik zoek een stapgenoot van zondag 11 juli tot zaterdag 24 juli 2010. Door een serieuze blessure kan mijn reisgenoot niet mee.

Alle informatie is reeds verzameld, ook het vervoer is geregeld. [/COLOR]
Je hoeft enkel je rugzak te pakken en een beetje in conditie te zijn

De reisplanning ziet er als volgt uit:

zondag 11 juli:
late namiddag vliegtuig van Brussel-Charleroi naar Nice (70 euro pp)
overnachting in hotelletje in Nice (al geboekt)

maandag 12 juli:
's morgens de boot van Nice naar Calvi (30 euro). Calvi ligt op 20 min met de bus van het vertrekpunt van de GR.

dinsdag 13 juli tot vrijdag 23 juli: staptocht
-ofwel stappen we 9 dagen tot in Vizzavona om daar de bus te nemen naar het zuiden (stapdagen van 6-7u)
-ofwel stappen we 11 dagen tot Conca (eindpunt GR) met stapdagen tot 10u
-ofwel lopen we de volledige GR, maar ik vrees dat ik daarvoor al helemaal geen kandidaten ga vinden

Overnachten kan in een tent (4euro/nacht) of in de hut (10 euro/nacht), je kan zelf koken of in de hut eten.

zaterdag 24 juli:
late namiddag vertrekt het vliegtuig van Figari naar Brussel (100 euro pp)
Figari ligt in het Zuiden van Corisca en ligt het korst bij het eindpunt van de GR

Mocht je interesse hebben, laat dan snel iets weten via jvanreppelen@mail.be

Misschien nog zeggen dat ik 27 ben en voldoende ervaring heb met bergtochten. Mijn vrije tijd besteed ik voornamelijk aan klimmen (indoor & outdoor) en lopen… en op vakantie in de bergen gaan natuurlijk!

Groetjes en hopelijk tot binnenkort
Joke Vanreppelen

prachtig plan!! ik kan helaas die data niet...

Moest je zin/tijd om volgende week een trip te maken ... Laat gerust iets weten

heehehe ik kan nog wel ,

laat maar weten, stap wel traag, dus niet al te veel km's per dag. Enige ervaring die ik heb was tot halfweg The West Highland Way

Hey,

@Remy: sorry maar volgende week geen verlof... hopelijk vind je nog een leuke bestemming en compagnie... veel plezier!

@Alien: dank je voor je berichtje Alien. De GR20 is redelijk zwaar (zwaarder dan de Westhighlandway) met veel avontuurlijker terrein, langere staptochten en heel wat warmer weer. Als je wilt, mail ik jou het voorstel van wandeling door die ik heb uitgewerkt.
Er is ook nog een andere optie, de helft van de GR doen, dan zijn het stapdagen van 7u (zonder pauze). Andere mogelijkheden op de GR20 zijn er niet omdat de hutten op redelijk verre afstand liggen en je niet wild mag kamperen. Je kan wel een andere tocht doen vb. mari di mari of mari di monti, minder dagen stappen en ook kortere dagen... maar als het kan, wil ik eerst eventjes zoeken naar iemand die de GR20 wil doen...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...