Hi Adriaan
Ik ben in Fiji niet geweest of in Cambodja ( nog niet, het staat op de lijst voor volgend jaar, er is momenteel een "gevecht" tussen Cambodja en Jordanië

).
Maar voor de rest, zie mijn info's in het bericht voor Joyz.
Meer info, geen probleem.
Groetjes

Gecko
N.B. - en over Bangkok heb ik een dossier geplaatst in dit forum, helemaal bovenaan, in blauw.
....en dit nog :
Goed nieuws voor backpackers en andere Aziëreizigers. Vanaf nu is er een directe busdienst van Bangkok in Thailand naar Phnom Penh in Cambodja. Dat meldt de Bangkok Post. Verschillende ministers van beide landen en medewerkers van de Asian Development Bank waren vrijdag 15 juni aanwezig bij de officiële opening van de nieuwe dienst. Aanvankelijk mogen dagelijks 10 passagiersbussen vanuit Thailand rechtstreeks de Cambodjaanse grens over. Maar dit zal uitgebreid worden. Ook mogen vrachtwagens van deze route gebruik maken.
De nieuwe dienst biedt twee routes, Bangkok/Phnom Penh via Amphoe Aranya Prathet en Bangkok, Laem Chabang, Poipet, Sisophon. De directe busroute loopt via de grensovergang Poipet en zal de reistijd tussen de twee hoofdsteden aanzienlijk verkorten, is de verwachting.
In een persbericht schrijft de Asian Development Bank van Thailand dat deze nieuwe mogelijkheid om de grens over te steken scheelt in de logistieke kosten voor het vrachtverkeer en goed is voor de economische groei, het toerisme en de sociale ontwikkeling tussen Thailand, Cambodja en andere naties in het Mekonggebied.