Is het mogelijk om met je hond een wereldreis te maken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sybb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sybb

New Member
Ik wil nadat ik genoeg geld bij elkaar heb gespaard, en klaar ben met mijn opleiding graag een wereldreis maken. Graag zou ik daarbij mijn hond mee willen nemen, maar heb geen idee of dit uberhaupt wel mogelijk is...

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee of evt tips?

Groetjes Syb & m'n lieftallige viervoeter Mila :biggrin:

Hallo Sybb en de lieftallige viervoeter Mila,

Sybb, alles is verschillend, wat betreft het vervoer van je Mila: de luchtvaart heet zijn eigen regels (nog al streng, vind ik; maar ik weet wat het nodig is...), met de bus ( je "regel" het met de chauffeur; met het schip (geen ervaring)...

Laat me weten welke zijn de transportmiddelen die je gaat gebruiken, en verder is mijn probleem, ik bedoel dat ik ga je verder helpen.

Groetjes
Gecko

''

Heyy Gecko,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb van een kennis iets gehoord over een 'all around the world ticket' en dat sprak me wel aan.. ook omdat ik zoveel mogelijk wil zien van de hele wereld! Als het goed is, is dat ticket alleen geldig voor het vliegtuig, wat dus het hoofdvervoer is om het zo maar te zeggen. Verder wil ik in het buitenland ook wel graag gebruik maken van de lokale bussen e.d . Alleen weet ik dus niet of het mogelijk is om van Australië naar Thailand te vliegen en van Thailand naar India als voorbeeld..

Dus daar zit ik een beetje mee!

Groetjes

Hallo Sybb en Mila

Geen stress...wat je moet doen, is voor Mila haar papierwerk in orde brengen, een kooi (te koop in alle winkels die diervoeding verkopen en andere "accesoires" voor diertjes en volgens mijn ervaring, dit is het.
Wat haar papieren betreft, er bestaat een international "paspoort" voor diertjes, en de dierenarts moet schrijven (in het Engels) welke inentingen heeft ze gehad; om echt alle verrassingen te vermijden, bel met de luchtvaartmaatschappij en vraag hun welke zijn hun "specifieke" vragen, wat Mila haar transport betreft.
Mila mag 2 dagen voor de reis niet eten, alleen water drinken.
In de kooi, moet veel absorberend materiaal aanwezig zijn, om evidente redenen !
Hoe groot moet de kooi zijn?! Groot genoeg, dat Mila op haar pootjes kan staan.

Nog vragen? Ik ga je graag antwoorden.

Groetjes
Gecko

Dit was wat Mila betreft.
BKK (afkorting in de "luchtvaartwereld" van Bangkok), is een van de goedkoopste plaats om "bargains" te vinden en het "zit" op de meest aangevlogen routes; de kans dat je vandaar een goedkoop vliegtuigticket vind, is real.
Nog een tip : als je naar Bali gaat, Bali is de beste plaats om een goedkoop vliegtuigticket te "versieren"; waarom? omdat de "Aussies" komen massal naar Bali om te surfen (op het water en niet in een Internet café:wink:).
Bali is voor hun zeer goedkoop.

Nog vragen ? Geen nood, ik antwoord graag.

Groetjes
Gecko

Ik heb een post geplaatst met de titel 'Dog Whisperar"; ga een kijkje nemen en als je nog vragen hebt, graag tot uw dienst...
Groetjes
Gecko:smile:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan