Juli/aug. - low-budget reis in (uit) Europa

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom Gent

New Member
Goeiedag reizigers!

Na lang treuzelen hier toch deze oproep :-). Ik zou deze zomer ertussenuit willen, want reis wel voor het werk af en toe dit jaar, maar een echte ‘reis’ is er mede daardoor nog niet van gekomen dit jaar.
Nochtans wil ik er dolgraag vantussenuit op een type low-budget reis.
Ik heb tot mijn groot geluk al veel van de wereld kunnen zien, steeds low-budget (rugzak, kamperen of lagekost-hotelletjes naargelang de bestemming), steeds met reisgezell(inn)en die net als ik een groot hart voor de natuur hebben, en die drang hebben om te willen weten hoe de rest van de wereld eruit ziet, zeker de natuur, maar ook de cultuur en het dagelijkse leven. Ik kan (en wil) 2 tot 4 weken weg in de periode tussen 11/07 en ca. 17/08.

Na een mooie Finland/Estland-reis twee jaar geleden, lonkt Noord- en vooral Oost-Europa toch weer (en is, gezien de snelle ‘planning’ nog best goed bereikbaar (ik denk aan Ryan Air!)); er is daar zoveel mooie natuur, en zoveel ander moois dat om de aandacht roept (tochten in de eindeloze bossen, zovele verschillende steden en volkeren, onterecht onbekende einders, ...). Ik heb nog weinig ervaring in Noord- en Oost-Europa (ben ironisch genoeg meestal ver buiten Europa op reis). Ik zou het ideaal vinden moest een reisgezel van +/- mijn leeftijd met gelijkaardige (of andere, zeker verzoenbare!) plannen mee zo’n reis willen maken (ik heb een lichte, beetje irrelevante voorkeur voor een reisgezellin, maar dat is zonder bijbedoelingen - dat klikte tot nu doorgaans best). Wat voor iemand ben ik zelf? Ik ben 33, jong en open van geest, onvermoeibaar optimistisch, levensgenieter (wel niet van het type dat de parties gaat opzoeken), en oja, ik hou van een vrolijke blije wereld :-). Schrijf ‘ns, wie weet wat voor plannen er uitgebroed kunnen worden? Ik sta ook open voor andere bestemmingen, zolang het maar geen type ‘strandvakantie’ is of zo (ben vooral geïnteresseerd in natuur, maar uiteraard ook mensen en steden).

Groetjes! Tom (Gent, België)

juli low-budget reis Azië

Hey Tom,

Ik heb verlof tijdens het bouwverlof en zou heel graag een rondreis willen doen in Thailand, India, of indonesie ... allemaal goed!! Ik heb nog geen specifieke route uitgestippeld, gebeurt meestal 'last minute'
Vorig jaar ben ik naar Costa rica geweest met iemand via de reisforum van Joker.
Ik ben 32 jaar woonachtig te Edegem/Antwerpen.
Wil je meer weten? Dan kan je mij bereiken op 0491 61 49 61.

groetjes,
Pascale

Laatst bewerkt:
reizen deze zomer

hallo beiden,
ik ben ook jonge dertiger uit Gent, die al veel ver gereisd heeft en ben van plan in augustus naar indonesie te gaan, zoek nog een reisgenoot...of meerdere..;is gewoon gezelliger..
Ik zou ook wel wat citytrips en meer in europa willen doen... zoek nog mensen die mee willen naar napels.. cultuur, natuur en zon, zee ...of edingburgh, ..schotse natuur en ambiance... maar kopenhagen, ijsland, athene... moet ik ook nog zien , dus vele opties. misschien hebben jullie beiden geen zin om s af te spreken en kan er misschien wat concreters gepland worden nu of later? mail me : [email protected]
grtssssssss

oost-europa!

Dag Tom,

ik had deze zomer een groepsreis gepland naar Georgië, kwestie van ook eens iets anders te zien. Maar kreeg net te horen dat deze afgelast is, dus ben op zoek naar een alternatief.

Mijn idee was het vliegtuig te nemen naar onontdekt oost-europa (oekraine, georgie, wit-rusland, azerbeidjan,.... alles kan!) en dan ter plaatse rondtrekken al liftend. genieten van de natuur, de cultuur leren kennen, kamperen, jeugdherberg of couchsurfen, of eens genieten van een goedkoop klein hotelletje...

Twee jaar geleden ben ik van Gent naar Compostela gelift (en terug) en dat was een van de mooiste reizen die ik ooit maakte. Het ontmoeten van de mensen, de verhalen die je onderweg hoort, al die mensen die gaan deel uitmaken van je reis en je mooie onontdekte plekjes tonen, wildkamperen in stadsparken, ... zalig!

Iets meer over mijzelf: 28 jaar, woon in Gent, sociaal werker, hou van reizen, avontuur, zowel natuur als cultuur, sport (hoewel dit op laag pitje staat momenteel), hou van lekker eten en een terrasje... ik heb verlof van 9 juli tot ongeveer eind juli (of iets later)

groeten,

Lien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan