Noorwegen : Dovrefjell, Jotunheimen, Sunnmore

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello mede backpackers

bij deze mocht er interesse zijn 11 daagjes noorwegen, verschillende gebergten doortrekken enkele pieken in, Jotunheimen, Dovrefjell en Sunnmore Wanneer? Vertrek vrijdagnacht 11 juli met de wagen naar Denemarken(12h rit) Terug op vrijdag 23 juli Wat? Op zaterdag een overtochtje met de boot van Denemarken tot Noorwegen , de volgende dagen maken we een stops in Jotunheimen of ervoor kleine opwarming tot een hut. Op het programma staat machtig natuurschoon, inspanning en ontspanning, kortom: avontuurlijk genieten. Wie? Wij zijn twee West-Vlamingen (28 en 23 jaar), de datum komt dichterbij, en we zijn in goede hoop dat zich mensen willen aansluiten bij een weekje Noorwegen. Ook fan van de ongerepte natuur en je durft de grenzen verleggen? een beetje zot van geest, This is the moment, geef ons een seintje ! Bedankt. Groeten, Pieter & Ruben

PS: boot is reeds geboekt maar mits met overleg van de Fjordline kan de kajuit mss nog veranderd worden(qua slaping op de boot)

Vandaag even planning gemaakt mocht je interesse hebben. Stuur je morgen word documentje is wel druk ingepland en zal zeker en vast nodig zi vo je kitten in te smoeten ;)

Laatst bewerkt:
ja bij deze, hebben geen mede reisgenoten gevonden, tzal wel te zwaar zijn voor sommigen, moest er nog interesse zijn laat iets weten, de boot zul je best wel zelf regelen vanaf nu, als je gewoon als passagier meewil kan dit al vanaf 22€ zonder slaping ;) grt

UPDATE van de Planning!
Vertrek: Vrijdag (nacht) 11 Juli. 12h rijden tot in Hirtshals in Denemarken.

Boot vertrekt zaterdagavond om 20u00. Met tussenstop in Stavanger komen we rond 12u30 aan in Bergen , Noorwegen.

Dag 1, Zaterdag 12 Juli : 20km : Zwaar

Na aankomst in Bergen kunnen we hopelijk rond 13h00 met de auto vertrekken richting Hope via E39. In Oppedal worden we met ferry overgezet naar Lavik. Ferry overzet per half uur. In Lavik E39 blijven volgen tot in Forde daar de 481 richting Angedalen(angedalsvegen)

Vertrek in Angedalen richting longevasshytta overnachting in de hut of in tent onderweg gezien hoe we vorderen

In de wandeling en hoe fit we zijn na de lange boottocht J

Locatie voor bivak met tent ter hoogte van kupefjellet of iets verder naar beneden isavatnet gepasseerd.

Kaart: Indre Sunnfjord 1:100 000

Stijgen/dalen:

Hoogste Punt: 1287m Δ kupefjellet

Dag 2, Zondag 13 Juli : 15.9 km+(zie boek)

Vertrek uit tent of uit de longevasshytta richting Vonavatnet en vervolgens via trodalsvatnet richting auto(voorzien overnachting tent nabij trodalvatnet op kwartier of half uurtje van de auto.

Kaart: Indre Sunnfjord 1:100 000

Stijgen/dalen: +810m/-419m

Hoogste Punt: 875m

Dag 3, Maandag 14 Juli.

Vertrek uit tent richting auto

Alternatief 1: Mokri-Fast(hut)(+- 3h rijden)

Alternatief 2: Loen-Skala(hut)1869m (+-2h rijden) idem informeren ivm weersomstandigheden

Alternatief 3: richting spiterstulen inchecken en top beklimmen(+-4h30 rijden)

Bellen in verband met weer in de streek en sneeuwval?

Kaart: Jostedalsbreen 1:100 000

Stijgen/dalen:

1e: 7.9km/+919m/-129m(gematigd)(heenroute)

2e 7.9km/+1713m/-82m(expert)(heenroute)

3e 5.5km/+1450m/-112m(gematigd)(heenroute)

Hoogste Punt:

1e 911m

2e 1848m

3e 2436m

Dag 4, Dinsdag 15 Juli.

Planning volgens keuze van de 1 – 2 of 3

Dag 5, woensdag 16 Juli. Tot 21 Juli

Begin Brekkeseter (auto parkeren rugzak packen)

Vanuit Brekkeseter 5 a 6 daagse tocht van 141 KM (stukje liften tussen Hageseter en Kongsvold)

Op de route liggen volgende hutten
*Smuksjøseter fjellstue

*Peer Gynt Hytta

*Rondvassbu

*Nedre Doralseter Turisthytte

*Grimsdalhytta

*Hageseter

*Reinheim

*Amotsdalhytta

Tussenin eventueel een Dag Toppen doen (rond de 2000m)
Trolltinden, Storsmeden og Veslesmeden

èVertrek vanuit rondvassbu( +-15km) tot wisselpunt om richting Nedre doralseter Turisthytte te trekken of te bivakeren tussenin J

Dag 11, dinsdag 22 Juli.

Nog open om eventueel Rimstigen zien wel hoe de Rondane Dovrefjell loopt J

Boot vertrekt om 13u30 huiswaarts!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Pieter

Met titel Noorwegen heb ik je bericht goed doorlezen, maar je programma lijkt me inderdaad iets te druk en té vastliggend en georganiseerd maar desalniettemin zit het goed in elkaar en zal het een geweldige reis worden voor wie mee gaat! Ik plan met enkele andere mensen een rustigere reis in Noorwegen (wie nog interesse zou hebben kan zeker reageren, want de groep ligt nog niet vast)

Ik had een vraagje: ik krijg de indruk dat je wel wat kennis hebt over Noorwegen: ik zou een 5-7 tal dagen willen kanovaren (geen rafting = ook tof maar niet doel) van A naar B en daarna dan een weekje trekken. Tot nu toe kom ik uit in Zweden om te kanoën, Värmland meer bepaald. Heb jij toch weet van kanovaren? Heb je iets van website/link/naam?

Alvast bedankt en geniet er ook van ginder!

Donald

hello Donald :) ja klopt redelijk druk :) maar valt al bij al mee, het is natuurlijk in grote lijnen vast gelegd omdat je toch een beetje planning moet hebben hé :)

deze site is zeker geschikt voor je omdat ik die ook gebruik om mooie wandelingen te checken qua fotos en tijd die ze in beslag nemen aantal kilometers enz?

heb hier de link voor de kano/paddeling geselecteerd voor je kan je nog steeds aanpassen :)
de site maakt ook gebruik van Google Vertaling :)
http://ut.no/tur/?Område=4.1000&Type=4&Gradering=Enkel&Gradering=Middels&Varighet=1&Varighet=2&Varighet=4&PasserFor=Voksen&GruppeEier=1&PersonEier=1&Sortering=Sist+oppdatert

deze kun je ook gebruiken maar heb je geen vertaling
http://www.lommekjent.no/

vriendelijke groeten :)

Als ik zelf nog niks had vastgelegd voor deze zomer was ik zeker geïnteresseerd. Ik ga zelf ook richting het noorden deze zomer. Ik ga met een vriend van 18 juli tot voorlopig nog niet gekend.
Wij gaan ook wel een paar steden bezoeken. We gaan naar Stockholm, en dan van daaruit naar Trondheimen en dan zo terug komen via bergen en Oslo, In grote lijnen hebben wel al een idee van wat we ongeveer gaan doen en willen zien. Maar na de examens moet ik ook eens tijd maken voor een paar mooie en stevige wandelingen uit te stippelen. :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan