Op trekking in een Europees land

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aviator

Active Member
Hallo,

ik ben een jongeman van 19 jaar en studeer nog.
Ik heb zin om er deze zomer eens op uit te trekken.
Ik zou graag 1 week op trekking gaan in een (voor mij) nieuw land/regio.
Er zijn nogal wat opties: noorwegen, zweden, finland, schotland, reuzengebergte, ... Suggesties zijn welkom!
Kleine vereiste is wel dat wild kamperen toegelaten is (voor zover ik weet mag dat in bovengenoemde landen).
Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit mijn eerste trekking ooit zou zijn, maar voor alles is een eerste keer.
Ik wil graag zo low-budget mogelijk gaan. Ryanair vlucht dus (of [DLMURL="http://www.connections.be/Vluchten-onze-beste-deals-nl.html?sort=pricetaxesincluded_asc,destinationcityname&list_page=1"]Brussels Airlines via Connections[/DLMURL] is ook goedkoop (60-70 euro)), slapen in voornamelijk tent of een hut, ...
Enkele stukken per kano doen (voor scandinavië dan toch) is voor mij ook zeker een optie.
De voor mij beschikbare periode is 1-15 juli.

Ik zoek dus mensen die net als ik even stoom willen afblazen na de examens of na een jaar hard werken.
Ook zijn adviesen (over trekking, de landen, ed) altijd welkom.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een kandidaat-reisgenoot ben ik niet meteen want mijn reis voor dit jaar ligt al vast maar voor informatie over landen, wildkamperen en goedkoop reizen wil ik u wel doorverwijzen naar Reisinformatie Wegwijzer Reisinfo | Reizen Reisverhalen Reisverslagen Reis.

Op 27 februari organiseren ze ook hun jaarlijkse Reismarkt in Brugge ([DLMURL]http://www.wegwijzer.be/reismarkt)[/DLMURL] waarbij 'reizigers informeren reizigers' het motto is. Er is ook een heel stuk van Reismarkt specifiek voor jongeren. Ook daar zijn er jongeren die klaar staan om andere jonge reizigers te informeren. Ze richten zich daarbij vooral op goedkoop reizen (o.a. liften, interrailen, wildkamperen, couchsurfen, ...). Reismarkt is ook gratis voor jongeren tot 26jaar (€7 voor volwassenen, €5 met kortingsbon).

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de link Lise, ik ga hem zeker eens bekijken.
Spijtig dat die beurs zo ver is (ben van Limburg), maar als ik tijd heb zal ik zeker proberen te gaan.

Waar gaat de reis naartoe als ik vragen mag?

Hey jongeman van 19 ! :)

Ik ben ook 19 & zit in mijn 2e jaar unief,
vorig jaar had ik het plan om eropuit te trekken (met mijn zus),
er waren al wat plannen gemaakt maar uiteindelijk heeft mijn zus afgehaakt,
wat ik erg jammer vond.
Jouw omschrijving is eigenlijk wat ik zoek ! (of helemaal zie zitten)
Ik heb ook nog geen eerdere (zelfstandige) trekkings gedaan, mijn kampeerervaring beperkt zich tot festivals en scouts-en chirokampen.
Ik ben avontuurlijk ingesteld en niet van veel vies (ik ben geen meisje-meisje in die zin), low-budget zie ik helemaal zitten en de periode 1-15 juli past ook voor mij ! Wel lijkt een weekje mij wat kort ofniet?

Nouja,

groetjes !

Hey!

Ik zit momenteel volop in de examens dus echt veel tijd heb ik niet (jij ook waarschijnlijk).
De plannen zijn al wat gewijzigd, ik zou graag 4 dagen met een kano rondtrekken en daarna (of ervoor) nog enkele dagen te voet. Men zegt dat de kano de beste manier is om Scandinavië te ontdekken.
Noorwegen interesseert me op dit ogenblik het meest en dan vooral het Zuiden (Telemark en Aust-Agder).
Ik laat je nog iets weten als mijn examens gedaan zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan