Overnachten op Heathrow

dimitrivdh

New Member
Hallo,
Iemand ervaring met lange layovers? Ik heb volgende vlucht op het oog:
1704738227898.webp
Kun je hierbij in een hotel op de luchthaven overnachten (welke)? Of mag je het gebouw niet uit? Het zou handig zijn om min of meer uitgerust aan de lange vlucht te beginnen.
En wat doe ik met de bagage? Doorlabelen naar eindbestemming en op de transportband zijn rondjes laten lopen? Of bagage terug ophalen in LHR en bijhouden en opnieuw inchecken voor de vlucht naar Kuala Lumpur?

Alvast bedankt voor de adviezen!

Niet specifiek met heathrow, wel ervaring met lange layovers. Er zijn wellicht massa's hotels in en rond de luchthaven, waarschijnlijk ook met gratis shuttle tussen hotel en luchthaven. Je mag de luchthaven bijna altijd uit. De enige keer dat dat niet kan, is als je een tussenstop hebt in een land waarvoor je een visum nodig hebt (wat niet het geval is in het vk).
Als je de connectie boekt in 1 ticket, zal je bagage wellicht in transfer blijven in Heathrow, tenzij je expliciet vraagt om dat niet te doen (maar dan moet je voor de 2de vlucht ook in heathrow je bagage terug gaan inchecken). Ik zou persoonlijk een paar essentiële items voor 1 overnachting in je handbagage steken en bagage laten doorchecken. Heb je gekeken nr vluchten van klm/airfrance? Als het prijsverschil niet heel groot is, lijkt mij dat een veel beter alternatief (indien vertrek vanuit België: je kan trein vanuit Brussel/Antwerpen ineens bij je ticket boeken). Je spaart dan ook een overnachting uit.

Terug
Bovenaan