Reisgenoot (reisgenoten) gezocht, West Kust Amerika, September 2012

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evil Mathius

New Member
Hey allemaal,

net zoals ik nogal eens ben tegengekomen op dit forum, heeft mijn vaste vriendengroep geen zin/tijd/geld om dit jaar een verre vakantie te doen. Ik zou echter zelf supergraag de Amerikaanse Westkust verkennen (en zou dan ook liever geen extra jaar hoeven te wacthten...).

Misschien kort over mezelf: mijn naam is Mathias, ik ben 22jaar (in september zal ik er 23 zijn), een laatstejaars handelsingenieur uit Leuven. Vrij spontaan, avontuurlijk ingesteld (maar niet het type dat veel zou gaan sporten), altijd wel te vinden om eens goed te lachen.

De reis zelf staat zeker nog niet vast. Qua regio kan je het ongeveer wel raden: Los Angeles - Las Vegas - San Fransisco, en omstreken (Yosemite, Reno). Het is mijn eerste keer naar die streek. Er zijn wel een paar dingen die ik zeker wil doen, maar het is gewoon fijner als we samen onze ideeën kunnen combineren... Dus laat je gerust compleet gaan met voorstellen:tongue:! Zo is het fijn voor iedereen.
Waarschijnlijk ook belangrijk: ik ben er mij van bewust dat er redelijk wat natuurparken en canyons in die buurt zijn, maar ik zou liefst geen 80% natuur-vakantie doen (zoals uitgebreid gaan kamperen of 5 dagen lang canyons beklimmen). Ik wil zeker ook wat van de steden gezien hebben en af en toe zeker eens uitgaan.

Qua periode zou ik liefst 3 weken eind september gaan. Niet alleen omdat ik nog examens heb (en wrsch herexamens in augustus, maar ok), maar ook omdat het dan veel kalmer is en ook wat goedkoper. Een vriendin van mij is al eens gegaan rond juli, en ze smolt bijna weg in de woestijn.

Aangezien er nog heel veel bespreekbaar is, ben ik er ook nog niet uit of we best hostels aandoen of hotels (misschien dat een mix van beide nog het beste is). Ook het vervoer is voor mij allemaal eender: openbaar vervoer, auto... Allemaal goed, zolang jij maar een rijbewijs hebt voor dat laatste:biggrin:. Ik vermoed dat een auto waarschijnlijk wel een 'must' zal zijn als je wat van de omstreken wil gezien hebben.

Budget is bespreekbaar. Persoonlijk denk ik dat je voor deze periode kan rondkomen met €3000 (alles inbegrepen, inclusief vliegtuigtickets). Iemand met meer ervaring, heeft hier waarschijnlijk een beter zicht op.

Ben jij ook enthousiast om deze trip te maken? Laat dan zeker iets weten op [email protected]. Liefst niet veel ouder als ikzelf (jonger als 30), geslacht maakt niet uit. Ik ben alleen, dus er is nog plaats voor 1,2 of 3 reisgezellen (dan is de auto vol).

Met vriendelijke groetjes,
Mathias

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan