Reisgenoten gezocht Zuid-Amerika (Peru - Bolivië - Chili) +/- 4 mnd (feb-mei 2012)

Status
Niet open voor verdere reacties.

karen1984

New Member
Ik ben op zoek naar 1 of (liefst) meerdere reisgenoten om een 4-tal maanden door Zuid-Amerika te trekken. Richtlijn qua periode is feb-mei 2012. Ruwweg zou de route lopen van Zuid-Chili, via Bolivië, naar Peru. Ik ben zelf een vrouw van 26 jaar, en zoek bij voorkeur reisgenoten binnen dezelfde leeftijdscategorie.

Qua reisstijl opteer ik voor een actieve reis, en voor low budget waar mogelijk (bvb jeugdherberg, openbaar vervoer indien mogelijk,...), maar uiteraard zal er wel wat geld kruipen in de activiteiten, gezien er in Zuid-Amerika bepaalde excursies/trektochten onvermijdelijk via een lokale organisatie lopen.

Er is qua reisroute nog niets concreet vastgelegd, dus ik sta open voor alle suggesties. Om je een idee te geven, mijn interesse gaat vooral uit naar het bezoeken van natuurparken (inclusief bvb meerdaagse trektochten), maar uiteraard ook gemixt met de nodige portie cultuur, en af en toe wat rust. Voorbeelden van hetgeen mogelijks aan bod zou kunnen komen: Torres Del Paine - Los Glaciares National Park - Tierra Del Fuego - Santiago - Valparaíso - Atacama woestijn - merengebied Chili - Lauca Nationaal Park- Salar de Uyuni - La Paz - Titicaca - Cuzco - Macchu Picchu - Arequipa & Colca Canyon - Lima - Cordillera Blanca.
Het zou leuk zijn indien we samen de activiteiten en de reisroute zouden kunnen uitstippelen, zodat we samen 200% achter dit avontuur kunnen staan!

Groetjes,
Karen

hallo,
ik ben ook een beetje in de richting van zo'n reis aan het denken. periode zou alleszins goed zijn.

groetjes
wouter

Hallo Karen, Wouter, Ryan
Ik heb de afgelopen 10 jaar in Frankrijk gewoond en gewerkt, nu terug in Belgie maar ik vind er niet zoveel aan :) en heb besloten nog te gaan reizen.
Meerdere bestemmingen spreken me aan maar mooi weer is wel een vereiste..
Ik wil het ook low budget aanpakken, slapen in jeugdherbergen ed..
Mij gaat het niet zozeer om het realiseren van op voorhand gemaakte uitgestippelde routes en planningen. Maar gewoon vertrekken en zien wat het avontuur brengt. Wat niet wil zeggen wat doelloos rondhangen natuurlijk..:)
Ik was eigenlijk van plan eerst naar Thailand te vertrekken, waarna een tijd in Italie een taalcursus te volgen. Maar ik werk momenteel niet en alles is open. En Zuid-Amerika spreekt me zeker ook aan..
Grtz Ellen

Reisgenoot

Hoi Karen,

ik weet niet of je al bent vertrokken maar ik zoek iemand die met me mee reist in april naar argentinie, en vanuit zuid chili naar het noorden. Daarna ga ik werken in peru. Dus als je nog iemand zoekt om 4 a 5 weken mee samen te reizen hoor ik het graag.

Groetjes, Susan

Ik ben op zoek naar 1 of (liefst) meerdere reisgenoten om een 4-tal maanden door Zuid-Amerika te trekken. Richtlijn qua periode is feb-mei 2012. Ruwweg zou de route lopen van Zuid-Chili, via Bolivië, naar Peru. Ik ben zelf een vrouw van 26 jaar, en zoek bij voorkeur reisgenoten binnen dezelfde leeftijdscategorie.

Qua reisstijl opteer ik voor een actieve reis, en voor low budget waar mogelijk (bvb jeugdherberg, openbaar vervoer indien mogelijk,...), maar uiteraard zal er wel wat geld kruipen in de activiteiten, gezien er in Zuid-Amerika bepaalde excursies/trektochten onvermijdelijk via een lokale organisatie lopen.

Er is qua reisroute nog niets concreet vastgelegd, dus ik sta open voor alle suggesties. Om je een idee te geven, mijn interesse gaat vooral uit naar het bezoeken van natuurparken (inclusief bvb meerdaagse trektochten), maar uiteraard ook gemixt met de nodige portie cultuur, en af en toe wat rust. Voorbeelden van hetgeen mogelijks aan bod zou kunnen komen: Torres Del Paine - Los Glaciares National Park - Tierra Del Fuego - Santiago - Valparaíso - Atacama woestijn - merengebied Chili - Lauca Nationaal Park- Salar de Uyuni - La Paz - Titicaca - Cuzco - Macchu Picchu - Arequipa & Colca Canyon - Lima - Cordillera Blanca.
Het zou leuk zijn indien we samen de activiteiten en de reisroute zouden kunnen uitstippelen, zodat we samen 200% achter dit avontuur kunnen staan!

Groetjes,
Karen

Dag avonturiers!

Is het dan zo makkelijk om op eigen houtje (of met medereizigers) in Z-Amerika rond te reizen. Heb zelf al veel ervaring met backpacken (zelf in 2011 3,5 maanden rondgereisd), en zou ook naar Z-Amerika willen gaan maar vele mensen raden me dit af wegens 'onveilig'. Wat zijn jullie ervaringen?

Bedankt voor de info alvast!

Groetjes!

zuid amerika

Hoi,

ik ga eind april naar zuid amerika en ik zoek nog iemand die met me vanuit ushuaia naar chili en dan naar het noorden reist. Ongeveer 5 weken samen reizen.

Gr Susan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan