Hallo Allemaal,
Ik heb deze reis pas gedaan, vertrokken op 4 juli. En ik moet zeggen, we hebben een fantastische reis gehad! We hadden een hele goede groep, reisleidster en buschauffeur. We hebben zelfs meer gedaan dan wat er oorspronkelijk vermeld stond. We zijn naar een gedeelte van Route 66 geweest en hebben daar ruim de tijd gehad om daar rond te lopen, we hebben ook de stad Phoenix bezocht en zijn daarna naar ons hotel in Scottsdale gegaan. Ik denk dat alles ook te maken heeft welke gids en buschauffeur je hebt. Die van ons was in elk geval super!!! Naar mijn gevoel heb ik alles gezien wat ik wou zien. Ok, soms gaat het wat snel, maar je kan moeilijk uren naar één en dezelfde plek blijven kijken hé. Wij zijn wel via de Tioga pas gereden, deze was gelukkig open! En het is een mooie route. De helicoptervlucht boven de Grand Canyon was heel leuk en mooi.
Kortom, ik zou het aan iedereen aanraden! Het is natuurlijk wat je er zelf van maakt en verwacht. Als je niet snel tevreden bent, blijf je beter thuis volgens mij... Mijn verwachtingen zijn zeker ingevuld. En als alles meezit ga ik volgend jaar de East coast eens verkennen.
Groetjes!
Aan degene die nu aan de West Coast zitten: Geniet ervan! Het is zeer snel om!
Hey Wendy,
Leuk om te horen nog eens een positief reisverslag over deze reis
De meeste reisverslagen zijn echt wel negatief:bad:
Wij vetrekken op 19sept de rest was allemaal volgeboekt...
Phoenix is bij ons wel afgelast met de reden dat het te ver omrijden was en er eigenlijk toch niet zo veel te zien was, spijtig want ik had het toch eens willen zien...
Je zegt dat je een goede groep had,was het een nederlandstalige gids?
en welke leeftijden zaten er zoal in de groep want wij zijn 30 en 27j
Ik heb zo al op andere sites gezien en de meeste mensen zijn 55 plussers,niet dat ik mij daarmee niet kan amuseren maar als er een jonger koppel bij zit is het toch wat anders vind ik.
aja en hoe groot is de groep ong?
Alvast bedankt !
Hoi Krisof,
Bij ons was Phoenix ook afgelast hoor volgens Neckermann. Maar we hadden dit tegen onze gids gezegd en ze zei dat als we dit echt wilde, we toch gingen kijken. Er is inderdaad niet zoveel te zien, maar het feit dat je er even geweest bent, telt hé.
We hadden ook gevraagd om Route 66 te zien en dat hebben we dan ook gedaan.
Bij ons op de bus zat zowel jong als oud. Wij zelf zijn 32 en 35. Dus er waren 20+, 30+, 40+ en ik vermoed een koppel of 2 60+
Onze bus zat niet vol, we waren in totaal met 35. Er waren ook 11 engelstaligen, de rest allemaal belgen. Onze gids sprak dus zowel in het nederlands en in het engels. Zij woont in Los Angeles. Haar nederlands was niet 100% maar we verstonden haar wel goed.
Iedereen kon goed met elkaar opschieten en de engelstaligen deden ook moeite om met iedereen te praten. Heel de bus + gids hebben emails uitgewisseld om met elkaar in contact te blijven.
Als je nog iets wil weten, vraag maar!
Hoi Wendy,
Ik ben ook blij te horen dat er toch nog mensen zijn die zoals ik positieve ervaringen hebben met de Western Wonders.
Toen ik de Western Wonders gedaan hebben, waren er heel wat bussen. Ik heb toen dikwijls gebabbeld met de reisleidster van van één van de andere bussen: Gratiana. Zij is Roemeens en woont in LA. De mensen die bij haar op de bus zaten, waren toen super tevreden. Misschien heb je haar wel gehad?
Ik weet dat zij één van de weinige (niet-Belgische) gidsen is die Nederlands spreekt.
Kristof, jij die nog moet vertrekken (september is trouwens één van de beste maanden om naar de Westkust te reizen), ik hoop dat je met een zeer positieve ingesteldheid gaat vertrekken en je niet laat opjutten door een paar mensen die beter thuis gebleven waren...
Greetz
Kylie
Hoi Wendy,
Ik ben ook blij te horen dat er toch nog mensen zijn die zoals ik positieve ervaringen hebben met de Western Wonders.
Toen ik de Western Wonders gedaan hebben, waren er heel wat bussen. Ik heb toen dikwijls gebabbeld met de reisleidster van van één van de andere bussen: Gratiana. Zij is Roemeens en woont in LA. De mensen die bij haar op de bus zaten, waren toen super tevreden. Misschien heb je haar wel gehad?
Ik weet dat zij één van de weinige (niet-Belgische) gidsen is die Nederlands spreekt.
Kristof, jij die nog moet vertrekken (september is trouwens één van de beste maanden om naar de Westkust te reizen), ik hoop dat je met een zeer positieve ingesteldheid gaat vertrekken en je niet laat opjutten door een paar mensen die beter thuis gebleven waren...
Greetz
Kylie
Hey Kristof,
Op mijn reispas staat ook Europese Unie op, dus ik veronderstel dat die van jullie wel ok zijn.
Wij hadden ook al op voorhand de grote LA tour geboekt. Het was leuk, maar dat ging pas in een razendsnel tempoDat is niet de gids waar je je rondreis mee doet maar iemand anders. We hebben wel het voornaamste gezien denk ik. Je kan ook zelf aan je hotel een bus nemen: Big Blue Bus, lijn 3 en die brengt je naar verschillende stranden. Venice Beach, Santa Monica,... Voor maar 75 dollar cent. Je moet wel gepast geld erin steken, anders betaal je gewoon 1 dollar aan de buschauffeur.
De hotels zijn niet altijd even goed, je zal merken dat er hotels bij zijn die niet meer in perfecte staat zijn. Maar goed, je blijft in die hotels maar 1 nacht. Je bent toch moe en s'morgends moet je telkens optijd uit je bed, de koffers aan de deur zetten, ontbijten en weer weg. In elk hotel waar we verbleven was er een haardroger, koffiezetapparaat (+ koffie natuurlijk) en een strijkplank en strijkijzer. Sommige hotels hadden ook een frigo en een microgolfoven. De beste hotels zijn: Hilton en The Marriott --> zeer mooie kamer!Alhoewel we het slechtste ontbijt in The Marriott gekregen hebben... Weinig keus en weinig plaats om te zitten. Ik zou maar optijd gaan ontbijten want er zullen nog wel bussen zijn die ook op hetzelfde moment allemaal komen eten en vertrekken.
Tijdens de rondreis stop je ongeveer om de 2 à 2.5 uur om je benen eens te strekken, naar het toilet te gaan en om eten/drinken te kopen. S'middags krijg je dan je lunch pauze, meestal 1.5 uur. Ze stoppen dan op een plaats waar je verschillende keuzes hebt om te gaan eten. Op de bus kan je ook naar het toilet gaan, maar ze vragen om dit te zo weinig mogelijk te gebruiken.
Je zal nog verschillende excursies ter plaatse kunnen boeken bij je gids. De helicoptervlucht boven de Grand Canyon is zeker een aanrader! Dat was 145 dollar, maar we hebben ter plaatse nog 10 dollar moeten bijbetalen. De excursie met de terreinwagens door Monument Valley is ook zeker de moeite! Heel mooi! Voorzie dus genoeg cash geld voor je excursies. Wij hebben zo een 315 dollar per persoon aan excursies opgedaan, die grote LA tour niet inbegrepen. Death Valley was eens leuk om te zien, zeer warm! Maar dat zou ik de volgende keer dan niet meer doen, als ik ooit nog eens moest terug gaan.
Groetjes!
Alé hup ik krijg net een mail binnen van neckermann fueltoeslag lap zeg:bad:
60 euro per persoon da was te denken hé en wij vertrekken pas in sept dus er kunnen er nog komen
Nogmaals bedankt voor de tips
Greetz...
Kristof.
Aha, wie we hier hebben...
Back in Town
Je hebt hier in ons apenlandje niets gemist hoor.
Al, maar goed dat het voor jullie ook is meegevallen.
Ik wist het wel...
Je hebt gelijk, in een bus zit je nog een beetje comfortabel en kan je wat slapen of praten met de andere reizigers als het lange afstanden zijn.
In de auto moet je zelf rijden en alert blijven. Dan zie je ook minder vind ik.
Ik heb 1 vraag, wat vond je van het Continental breakfast?
Was dat een beetje te doen, of hebben jullie de supermarkt moeten leegroven.Vorige keer had ik ook Continental breakfast en dat trok op niet veel.
Al maar goed dat wij hier alles al verteld hadden dus.
nog even wakker blijven...
Na 3 dagen gaat die hoofdpijn weg en na een week ben je terug aangepast.
Hey
eindelijk 5minuten tijd
tot hiertoe is alles fantastisch een aanrader
heb alles niet gelezen dat gepost is dat doe ik in belgie wel
we zijn nu in Yosemite grote branden brandweer op en af ruikt naar BBQ hopelijk kunnen we door naar het park
tot later nog eens
groeten Dirk
Hey
eindelijk 5minuten tijd
tot hiertoe is alles fantastisch een aanrader
heb alles niet gelezen dat gepost is dat doe ik in belgie wel
we zijn nu in Yosemite grote branden brandweer op en af ruikt naar BBQ hopelijk kunnen we door naar het park
tot later nog eens
groeten Dirk
Hallo
Hier ben ik nog eens!
Noortje: Leuk te horen dat de reiswas. Het uitgebreid reisverslag zal ik zeker lezen. Kan al niet wachten om zelf te vertrekken, nog een goede maand...
Dirk: nog een goede reis...Enjoy
Kheb vrijdag ook een mail gekregen voor extra fueltoeslag :bad: (60€). Nochtans in de brochure staat dat die toeslag inbegrepen is, iemand daar een uitleg voorEn wat als ik die niet betaal? Dan mag ik wss niet mee zeker :wtf:.
Tot laters...
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?