rondreis West Coast

Heyla,

nog een vraagje, hoe pakken jullie het "dollars kopen" aan?

Ginder afhalen met Visa / bankkaart is het goedkoopst. Of wisselen in een wisselkantoor. :good:

Doe ik nu ook weer zo.
Je kan zelfs als je wil direct op de luchthaven al afhalen dan.
Maar hou er rekening mee dat het op sommige plaatsen (waar veel volk komt meer kost) om geld af te halen dan op andere plaatsen. Nu is het verschil ook weer niet zo groot, maar ik zeg het maar. :smile:

Ginder afhalen met Visa / bankkaart is het goedkoopst. Of wisselen in een wisselkantoor. :good:

Doe ik nu ook weer zo.
Je kan zelfs als je wil direct op de luchthaven al afhalen dan.
Maar hou er rekening mee dat het op sommige plaatsen (waar veel volk komt meer kost) om geld af te halen dan op andere plaatsen. Nu is het verschil ook weer niet zo groot, maar ik zeg het maar. :smile:

zeg je nu dat ik zonder cash geld naar daar moet gaan?
Of gewoon met een beetje van de bank?
want ik heb al gehoord dat dat ook best veel kost? (afhalen)
maar hoeveel in vergelijking met de wisselkosten hier?
kan ik da ergens terug vinden hoe dat allemaal werkt?

is het echt goedkoper in van die wisselkantoren dan op de bank?

zeg je nu dat ik zonder cash geld naar daar moet gaan?
Of gewoon met een beetje van de bank?
want ik heb al gehoord dat dat ook best veel kost? (afhalen)
maar hoeveel in vergelijking met de wisselkosten hier?
kan ik da ergens terug vinden hoe dat allemaal werkt?

is het echt goedkoper in van die wisselkantoren dan op de bank?

Inderdaad, ik vertrek zonder dollars naar ginder.
Ik neem meestal nog wat Euro's mee voor als je op de luchthaven nog iets wil eten/drinken of kopen. Maar geen dollars.
Op elke hoek heb je daar een ATM machine waarmee je geld kan afhalen.
Je vind ze ook in bijna elk hotel.

Maar al je je er niet goed bij voelt houd niets jou tegen $ 100 ofzo hier af te halen om de eerste kosten te betalen.

Bij mij hebben ze op de bank verteld dat ginder afhalen goedkoper is.
Geen idee of je dat ergens kan vergelijken.

Wisselkantoren gebruik ik ook niet meer, maar is nog wel een optie.
Ik gebruik altijd mijn Visa. Nog nooit problemen mee gehad. Werkt altijd en overal.
Ginder kan je ook overal met u visa betalen.
Als we maar 1 rondje drinken betaal ik cash maar als we meer drinken of eten betaal ik met visa.
Zelfde voor andere aankopen, voor kleine uitgave cash en voor grotere uitgave visa.
In België gebruik ik mijn visa amper. :tongue: Maar ginder is dat gewoon anders... Daar gebruikt iedereen voor bijna alles zijn credit card.

Inderdaad, ik vertrek zonder dollars naar ginder.
Ik neem meestal nog wat Euro's mee voor als je op de luchthaven nog iets wil eten/drinken of kopen. Maar geen dollars.
Op elke hoek heb je daar een ATM machine waarmee je geld kan afhalen.
Je vind ze ook in bijna elk hotel.

Maar al je je er niet goed bij voelt houd niets jou tegen $ 100 ofzo hier af te halen om de eerste kosten te betalen.

Bij mij hebben ze op de bank verteld dat ginder afhalen goedkoper is.
Geen idee of je dat ergens kan vergelijken.

Wisselkantoren gebruik ik ook niet meer, maar is nog wel een optie.
Ik gebruik altijd mijn Visa. Nog nooit problemen mee gehad. Werkt altijd en overal.
Ginder kan je ook overal met u visa betalen.
Als we maar 1 rondje drinken betaal ik cash maar als we meer drinken of eten betaal ik met visa.
Zelfde voor andere aankopen, voor kleine uitgave cash en voor grotere uitgave visa.
In België gebruik ik mijn visa amper. :tongue: Maar ginder is dat gewoon anders... Daar gebruikt iedereen voor bijna alles zijn credit card.

Verwerkingskosten:
3,5% van het afgehaalde bedrag met een minimum van 5 EUR
Wisselkosten: 1,60%

kost wel veel geld he? kost het op een bank hier dollars halen nog meer???

Verwerkingskosten:
3,5% van het afgehaalde bedrag met een minimum van 5 EUR
Wisselkosten: 1,60%

kost wel veel geld he? kost het op een bank hier dollars halen nog meer???

wij hebben in maart al wat gewisseld bij onze bank,hebben voor 1 euro 1.51 dollar gekregen,(wisselkoers stond toen iets meer dus de bank rekent ook wel kosten,al staat dat er niet bij) vooral kleine biljetten:1,2,5,10&20 dollar voor de eerste kosten alsook voor fooien,de rest plannen we ook met visa te betalen.Ik ga het toch ook nog eens nakijken wat het kost om ginds geld af te halen.

3.5% lijkt mij toch ook redelijk veel.

komt letterlijk van de site van fortis ...

als je iets te weten komt, laat me weten hé :biggrin:

Hallo,

ondertussen ook wat dollars gekocht.
Ik ben nog voorzichtig geweest, 150 euro gekocht.
1 euro = 1,56 dollar
Netjes hé?

In elk geval heb ik me nog eens verdiept in de kosten ivm geld afhalen.
Het blijkt dat ik gewoon bij de verkeerde bank ben?

Ik ga alvast een gesprek aanvragen.
Hopelijk doen ze een tegemoetkoming?
Maar ik vrees ervoor.

Fred bij welke bank ben jij?

Hallo,

1 euro = 1,56 dollar
Netjes hé?

Maar ik vrees ervoor.

Ik ben bij KBC.

Ik heb juist ook nog een brief gekregen € 160 Fuel toeslag :evil: voor (€ 80 per persoon).
Gelukkig dat de dollar nog laag staat... Ik moet ginder een valies gaan bijkopen om alles terug mee te brengen denk. :wink: :biggrin:
Als ik het niet vergeet zal ik ook is bij KBC horen.

Hallo,

1 euro = 1,56 dollar
Netjes hé?

Maar ik vrees ervoor.

hey,

Hoezo verkeerde bank? Rekenen zij meer kosten?
Ik ben bij Fortis,jij ook?
Nog geen tijd gehad om de bank eens binnen te springen om te vragen,razend druk op het werk!Vroeg beginnen laat stoppen!
Wat ik wel gevonden heb,blijkbaar is het wel het goedkoopst hier te wisselen maar dan zit je wel met veel geld op zak,wat ook riskant is,dus dat beetje extra kosten hebben ook wel voordeel.

hey,

Hoezo verkeerde bank? Rekenen zij meer kosten?
Ik ben bij Fortis,jij ook?
Nog geen tijd gehad om de bank eens binnen te springen om te vragen,razend druk op het werk!Vroeg beginnen laat stoppen!
Wat ik wel gevonden heb,blijkbaar is het wel het goedkoopst hier te wisselen maar dan zit je wel met veel geld op zak,wat ook riskant is,dus dat beetje extra kosten hebben ook wel voordeel.

geld afhalen met visa kost 3,5 % + 1,60 % ( is genoeg hé?)
betalen met visa kost1,60 % ( valt nog mee)

schijnt dat argenta gratis is??? Maar het echte fijne weet ik er niet echt van.

Drik, heb jij ook al een fueltoeslag gekregen?
pffff das typisch hé, die maatschappijen mogen dat zomaar hé, effe bijfactureren.
Fred, als de fuel weer zakt, denk maar niet dat jij geld terug krijgt!

geld afhalen met visa kost 3,5 % + 1,60 % ( is genoeg hé?)
betalen met visa kost1,60 % ( valt nog mee)

schijnt dat argenta gratis is??? Maar het echte fijne weet ik er niet echt van.

Drik, heb jij ook al een fueltoeslag gekregen?
pffff das typisch hé, die maatschappijen mogen dat zomaar hé, effe bijfactureren.
Fred, als de fuel weer zakt, denk maar niet dat jij geld terug krijgt!

Inderdaad. Terugbetalen zullen ze niet doen.
Maar ik heb zo het gevoel dat de brandstof prijzen nog gaan stijgen, kan dus goed zijn dat er nog een rekening komt... :toxic:
Nu moet ik wel zeggen dat ik een Visa kaart heb van Argenta, omdat je daar geen kosten op de kaart zelf betaald.
Op het afhalen van geld met je kaart betaal je wel kosten want dat gaat via BBC (Bank Card Company). Dat is volgens mij voor iedereen hetzelfde.
Al weet ik niet hoeveel die kost juist bedraagt.

Je kan bij Argenta makkelijk en snel een zichtrekening openen en een Visa kaart aanvragen. Allemaal gratis.

Ik heb nog geen fueltoeslag gekregen,maar dat komt zeker nog:bad:
We hebben wel die 15 euro ter compensatie gekregen wegens die wijzigingen:good:

Fred,wanneer vertrek jij?dat je die toeslag al gekregen hebt.

Ik vertrek 30 Augustus om dan een rondreisje te maken in het Noord-Westen.
Door de Rockies! :cool:

Ik vertrek 30 Augustus om dan een rondreisje te maken in het Noord-Westen.
Door de Rockies! :cool:

haha Dirk, dan is er nog hoop voor ons :good:
ma ik denk da wij da krijgen als we de rekening krijgen.
ik zou 1 maand voor vertrek nog de rekening krijgen voor het resterende bedrag.
Wij hebben nog niet alles betaald.

haha Dirk, dan is er nog hoop voor ons :good:
ma ik denk da wij da krijgen als we de rekening krijgen.
ik zou 1 maand voor vertrek nog de rekening krijgen voor het resterende bedrag.
Wij hebben nog niet alles betaald.

Inderdaad, Bij mij zat de rekening er nu al bij met overschrijvingsformulier.
Maar ik moet ze pas 1 maand op voorhand betalen, ik voer ze straks even in en dan word dat een maand op voorhand betaald. :smile:

Inderdaad, Bij mij zat de rekening er nu al bij met overschrijvingsformulier.
Maar ik moet ze pas 1 maand op voorhand betalen, ik voer ze straks even in en dan word dat een maand op voorhand betaald. :smile:

Ik hoop maar dat ze tegen dan niet opnieuw een aanpassing doen hé Fred!

Wij hebben dat overschrijvingsformulier meegekregen bij de boeking en moeten inderdaad 1 maand op voorhand de afrekening betalen,maar we zullen de dans wel niet ontspringen,tegen dan zal er wel een andere overschrijving in de bus zitten!

Noortje (of Fred) weet jij hoe groot de groep zal zijn,ik vind daar nergens iets van terug.Ik vrees een beetje dat deze redelijk groot zal zijn,waardoor alles toch wat meer tijd zal nemen en we wat meer als die chinezen:rolleyes: zullen reizen!

Ik hoop maar dat ze tegen dan niet opnieuw een aanpassing doen hé Fred!

Wij hebben dat overschrijvingsformulier meegekregen bij de boeking en moeten inderdaad 1 maand op voorhand de afrekening betalen,maar we zullen de dans wel niet ontspringen,tegen dan zal er wel een andere overschrijving in de bus zitten!

Noortje (of Fred) weet jij hoe groot de groep zal zijn,ik vind daar nergens iets van terug.Ik vrees een beetje dat deze redelijk groot zal zijn,waardoor alles toch wat meer tijd zal nemen en we wat meer als die chinezen:rolleyes: zullen reizen!

Met Neckerman (en Thomas Cook ook denk ik) moet je rekenen op een groep van max. 55 man. Meestal zal dat dus rond de 50 zitten.
Een volle grote bus dus.
Zeker deze periode (iedereen gaat nu naar Amerika) zal de bus gegarandeerd vol zitten.
Dat is een hele hoop als je ergens stopt. Als die vrouwen allemaal naar Toilet moeten... :wink:
Toen ik de eerste keer in Amerika was waren we met 3 bussen van ongeveer 50 man... Je kan je al voorstellen wat er gebeurt als die ergens stoppen.
Nu probeerde ze wel altijd om op een iets ander tijdstip te vertrekken of de route iets anders te doen.
Maar soms gaat het natuurlijk niet anders en dan kom je allemaal tegelijk aan.
Nu moet ik wel zeggen, in die groep van 50 man heb ik veel mensen leren kennen. Maar dat is eigenlijk bijna in elke groep dat je wel iemand leert kennen.
Het was toen wel een goeie groep. Enkel de gids vond ik maar niks...
Ik hoop dat jullie een goede gids hebben, een goede gids hebt en een goeie chauffeur kan zoveel doen.
Een goede gids / chauffeur zal van mij dan ook een beloning krijgen op het einde van de reis. Als ik het geen goede vind krijgt hij van mij niets. :good:
Zo doen we dat. :biggrin:
Ik heb alle gidsen altijd al iets gegeven. Behalve onze gids in Amerika...
Ik heb het mens haar naam niet meer onthouden.
De chauffeur heeft toen haar deel gekregen. "Romero" Die heb ik nog onthouden.

Maar de reis die jullie gaan doen zal zeker alles goedmaken, het is een geweldige reis waar je van alles zal te zien krijgen. En u zeker zal amuseren.
Ik vond het toen echt geweldig. En ik had toen ook al op verschillende plaatsen geweest. Enkel het eten kunnen ze nog wel wat verbeteren maar ja...

Ben hier precies weer serieus wat aan het zeveren geweest. :biggrin:

Met Neckerman (en Thomas Cook ook denk ik) moet je rekenen op een groep van max. 55 man. Meestal zal dat dus rond de 50 zitten.
Een volle grote bus dus.
Zeker deze periode (iedereen gaat nu naar Amerika) zal de bus gegarandeerd vol zitten.
Dat is een hele hoop als je ergens stopt. Als die vrouwen allemaal naar Toilet moeten... :wink:
Toen ik de eerste keer in Amerika was waren we met 3 bussen van ongeveer 50 man... Je kan je al voorstellen wat er gebeurt als die ergens stoppen.
Nu probeerde ze wel altijd om op een iets ander tijdstip te vertrekken of de route iets anders te doen.
Maar soms gaat het natuurlijk niet anders en dan kom je allemaal tegelijk aan.
Nu moet ik wel zeggen, in die groep van 50 man heb ik veel mensen leren kennen. Maar dat is eigenlijk bijna in elke groep dat je wel iemand leert kennen.
Het was toen wel een goeie groep. Enkel de gids vond ik maar niks...
Ik hoop dat jullie een goede gids hebben, een goede gids hebt en een goeie chauffeur kan zoveel doen.
Een goede gids / chauffeur zal van mij dan ook een beloning krijgen op het einde van de reis. Als ik het geen goede vind krijgt hij van mij niets. :good:
Zo doen we dat. :biggrin:
Ik heb alle gidsen altijd al iets gegeven. Behalve onze gids in Amerika...
Ik heb het mens haar naam niet meer onthouden.
De chauffeur heeft toen haar deel gekregen. "Romero" Die heb ik nog onthouden.

Maar de reis die jullie gaan doen zal zeker alles goedmaken, het is een geweldige reis waar je van alles zal te zien krijgen. En u zeker zal amuseren.
Ik vond het toen echt geweldig. En ik had toen ook al op verschillende plaatsen geweest. Enkel het eten kunnen ze nog wel wat verbeteren maar ja...

Ben hier precies weer serieus wat aan het zeveren geweest. :biggrin:

Voila,da bedoelde ik: als al die vrouwen,....
grapje!!
Dus dat zal op z'n chinees zijn vrees ik,maar dat zal de pret niet bederven we zijn tenslotte op vakantie:smile:
K'heb juist vernomen dat m'n schoonbroer & -zus ook geboekt hebben zelfde datum,er was een annulatie dus t'zal zeker plezant worden nu met die erbij,amai!We moeten dan wel zien dat we in dezelfde groep zitten als er zelfs 3 bussen dezelfde trip maken!Slapen die dan in verschillende hotels?ja! wie is hier nu aant zeveren? 150 man in the middle of nowhere in een hoteltje,haha!
Ik hoop dat we dan s'avonds toch wat op een redelijk uur in het hotel zijn kwestie van is te kunnen doorzakken:biggrin:

Terug
Bovenaan