rondreis Zuid/Centraal Amerika

Status
Niet open voor verdere reacties.

katrienM

New Member
Hola señoras/señoritas!

Ik ben op zoek naar een reispartner(m/v) om samen in Zuid- of Centraal Amerika te ontdekken wat voor moois/spannends/interessants/...dit deel van de wereld te bieden heeft. Ik zou rond april 2011 willen vertrekken.

Omdat ik liefst zoveel mogelijk landen van beide delen van zuidelijk Amerika wil gezien hebben en het voor mij niet mogelijk is om er 1 jaar tussenuit te zijn, is het volgens mij praktisch gezien niet haalbaar om dit in 1 rondreis te doen. Dus is het kiezen tussen Zuid of Centraal Amerika.
Centraal Amerika is denk ik haalbaar om te doorkruisen op een dikke 3 maanden.
Voor Zuid Amerika denk ik dat toch een 6-tal maanden nodig zijn. Tenslotte moet je leven op het zuiderse ritme :smile:.

Het type reis dat ik zou willen doen is low- budget. Ik ben het type dat zeer graag cultuur opsnuift bij de 'locals' gecombineerd met het ontdekken van de plaatselijke fauna en flora zowel in binnenland als de kustlijn. Een van m'n dromen is dan ook nog altijd om ooit een exotisch strand te zien zoals in de 'bounty reclame' :eek:. Het lijkt me leuk een evenwicht te hebben tussen de echte trekpleisters en nog minder ontdekte pareltjes waar het toerisme z'n stempel nog niet te hard heeft gedrukt.
Vooraf maak ik graag een globale planning van dingen die ik zeker wil gezien hebben, maar ben flexibel en easy- going en zal kansen/ toevalligheden die zich op het moment zelf aanbieden graag benutten om hiervan genieten.

Ik werk voltijds, dus zal wel toestemming voor tijdskrediet moeten krijgen, maar heb dit nog niet aangevraagd aangezien ik wacht op een leuke reispartner.

Kan jij je in deze oproep wel vinden; contacteer me dan gerust zodat we vooraf al eens kunnen checken of het kan klikken op de reis!

@KatrienM

De Carraïben spreken me zeker ook aan. Dit zou ik gerust willen combineren met Centraal Amerika!

Ik zou namelijk heel graag de Caraiben doen, maar alleen zie ik dat niet zitten. En groepsreizen naar de kleinere eilanden doen ze al niet. Het lijkt me wel leuk om ook een stuk van Centraal-Amerika te zien zoals Honduras of Guatemala.

Lijkt me leuk!

Hey Katrien,

Ik was ook net aan het opzoeken welke reizen ik zou kunnen doen, toen ik op jouw oproep stuitte.

Ik wil heel graag gaan reizen en Zuid-Amerika is iets dat mij heel hard aanspreekt. Op zich maakt het mij niet uit naar waar ik trek, het gaat mij vooral om de ervaring. De cultuur opsnuiven, een beetje de taal oppikken en onvergetelijke herinneringen maken!

Groetjes,

Jessica

Hoi Katrien,

Midden - en Zuid-Amerika, leuk!! :D Ik vertrek zelf in februari 2011 naar Latijns Amerika. Wat al gepland staat is dat ik eerst een maand een rondreis door Midden-Amerika ga doen, daarna paar daagjes Panama en 4 weken spaans leren in ecuador. Dit alles is is op zondag 24 april 2011 afgelopen en daarna heb ik tot 16 juni 2011 de tijd om rond te reizen. In deze tijd zou ik graag nog iets meer van ecuador zien (mn het oosten evt icm vrijwilligerswerk) en peru (evt bolivia). Ik wil graag low-budget gaan reizen en waar mogelijk met locals in contact comen (couchsurfen..?). De natuur bekijken lijkt me ook helemaal geweldig!
Aangezien ik eerst samen met iemand zou gaan reizen (ze kon helaas niet meer mee..) ben ik wel aan de tijd tussen 24 april en 16 juni gebonden, maar we zouden eventueel ook in bijv ecuador kunnen afspreken.

Groetjes,
Ilona

Rondreis

Hey IlonaJ!

Katrien en ik hebben ook net contact gelegd. We hebben eigenlijk nog niets besproken en ik denk dat er bij ons beide ook nog geen concrete plannen zijn. Misschien kunnen we alles eens met ons drieën bespreken?

Je mag me toevoegen op facebook: [email protected]

Groetjes,

Jessica

Hoi Katrien,

Midden - en Zuid-Amerika, leuk!! :D Ik vertrek zelf in februari 2011 naar Latijns Amerika. Wat al gepland staat is dat ik eerst een maand een rondreis door Midden-Amerika ga doen, daarna paar daagjes Panama en 4 weken spaans leren in ecuador. Dit alles is is op zondag 24 april 2011 afgelopen en daarna heb ik tot 16 juni 2011 de tijd om rond te reizen. In deze tijd zou ik graag nog iets meer van ecuador zien (mn het oosten evt icm vrijwilligerswerk) en peru (evt bolivia). Ik wil graag low-budget gaan reizen en waar mogelijk met locals in contact comen (couchsurfen..?). De natuur bekijken lijkt me ook helemaal geweldig!
Aangezien ik eerst samen met iemand zou gaan reizen (ze kon helaas niet meer mee..) ben ik wel aan de tijd tussen 24 april en 16 juni gebonden, maar we zouden eventueel ook in bijv ecuador kunnen afspreken.

Groetjes,
Ilona

Hoi Jessica,

Heb je net toegevoegd op facebook! Bedenk me alleen net dat het niet zo handig is dat ik in NL woon... (maarja, de wereld is klein! ;))

Groetjes,
Ilona
Hey IlonaJ!

Katrien en ik hebben ook net contact gelegd. We hebben eigenlijk nog niets besproken en ik denk dat er bij ons beide ook nog geen concrete plannen zijn. Misschien kunnen we alles eens met ons drieën bespreken?

Je mag me toevoegen op facebook: [email protected]

Groetjes,

Jessica

ik zoek ook reisgenoot Zuidamerika

Hoi Katrien,

Ik ga ook naar ZuidAmerika. Spaans is zeer goed en on hands.
Ik kan wel echter 1 maand wegblijven, dus misschien is dat goed om samen de reis te starten, en nadien je eigen weg te gaan :good: als je nog langer wil blijven.
Voor mij ook budget, met cultuur natuur en mensen.
Een land heb ik nog niet gekozen, maar dit zal afhangen van vliegtuigtickets : Venezuela, Peru, Argentinie, Bolivie staan hoog op het lijstje.
Graag onmoet ik je : m'n email is [email protected]
Doei, rik

Hoi Jessica,

Heb je net toegevoegd op facebook! Bedenk me alleen net dat het niet zo handig is dat ik in NL woon... (maarja, de wereld is klein! ;))

Groetjes,
Ilona

Dag Ilona,

Jouw plannen klinken alvast spannend! Momenteel is nog niet concreet welke landen ik effectief ga bezoeken. 'k Zal je anders de landen laten weten vanaf die gepland zijn en dan kan je bekijken of je erop wil inpikken?

Heykes iedereen
het lijkt mij ook wel leuk om wat rond te trekken in Latijns Amerika,
ik zou denk ik wel maar een maandje weg kunnen, of ik zou loopbaanonderbreking moeten nemen en ben daar dan net iets te laat mee, denk ik toch
Zijn er al concrete plannen gemaakt?
Wil anders ook is afspreken, kunnen we als eens zien of we ongeveer dezelfde ideeën hebben
Ben trouwens een 27-jarige vrouw van Antwerpen

groetjes

Hola chicas :):)

Kei leuk om al die plannen te lezen! Had er nog niet aan gedacht om een site als dit aan te spreken! Hoe zit het met jullie plannen? Ben zelf ook aan het plannen, want ik zal wrs in februari vertrekke voor een 7tal maanden Latijns-Amerika. Ecuador, Peru, Bolivia, Chili, Argentinie en hopelijk ook Cuba!!!!!
Kijk er al kei hard naar uit!!!!! Gaan jullie samen gaan????

Besos:)
Gitte from Antwerp;);)

Hoi allen,

ik lees hier net al die leuke plannen en wil ook aansluiten. Ik ben flexibel in het nemen van verlof, daarmee bedoel ik de periode van het jaar, maar de duur is wel beperkt tot een zestal weken. Zijn er al concrete plannen gemaakt, zoals startdatum, welke landen, ... ?

groetjes

leuk!

hoi katrien,
wat je hier allemaal vertelt lijkt me zalig, net zoals ik het me heb zou voorstellen om zelf te doen.
ik ben een 18-jarige student die in april zou afstuderen. ik kan zeer vlot spaans en heb familie in honduras, costa rica en colombia. dus zouden we toevallig langs die landen gaan hebben we zeker onderdak.

Laatst bewerkt:
Hey iedereen,

Ik ben zelf van plan Peru te bezoeken in de periode mei - begin juni, en zoek ook nog reisgezelschap. En wie weet past dit nog in het schema van één van jullie :) Dat zou zeker welkom zijn. Je kan me bereiken op [email protected] en daarmee ook op Live Messenger toevoegen. Tot hoors!

Davy

Hallow iedereen,

Ik sta ook te popelen om op reis te gaan, maar tot nu toe niet 'de juiste' persoon gevonden. Ik ben dus ook op zoek naar een reispartner voor een trip naar Latijns-Amerika of Azie. Low budget met de rugzak.
Een combinatie van natuur-cultuur-mens zou voor mij ideaal zijn.

Iemand die zin heeft in een tripje voor enkele maanden, vanaf jan/feb?

Groetjes!

Ik wil dit jaar ook graag Centraal & Zuid-Amerika ofwel Azië doorkruisen met de rugzak!
Hebben jullie ondertussen al specifiekere plannen? Laat mij die anders gerust even weten!

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan